Zasady przyznania renty

1. Data: 2004-08-22 16:11:34

Temat: Zasady przyznania renty
Od: "Kuba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

To, co mnie tym razem przygnało pod skromne oblicze tejże grupy to prośba o
rzetelną ocenę pewnych faktów.
Nie wiem, czy o tym wspominałem, ale poza tym, że mam 26 lat to w tymże roku
zgodnie z sugestią lekarza neurologa pod opieką którego pozostaję złożyłem
podanie
o uznanie za niepełnosprawnego, co, rzekomo może mi w życiu pomóc.
W wyniku posiedzenia komisji lekarskiej zostałem uznany za osobę o
'umiarkowanym stopniu niepełnosprawności'
(przyczyna niepełnosprawności: 10N <w moim przypadku chodzi zapewne o
wrodzone wodogłowie>)
Po tymże orzeczeniu zgłosiłem się z wniosakiem o przyznanie - najpierw renty
socjalnej z OPS
(która to zostala mi przyznana i jest wypłacana do dziś), potem zaś (całkiem
niedawno) z wnioskiem o
przyznanie renty w ZUS-ie. Niestety, zgodnie z otrzymanym z ZUS-u pismem
(IMHO, przepraszam za wyrażenie, to: 'banda kretynów')
w decyzji można przeczytać:
"Zakład Ubezpieczeń Społecznych - po rozpatrzeniu wniosku z dnia 25.06.2004
odmawia Panu(i)
1) prawa do:
- renty socjalnej

UZASADNIENIE:

Zgodnie z w/w przepisami renta socjalna (art. 4 cytowanej ustawy przysługuje
osobie pełnoletniej całkowicie niezdolnej do pracy z powodu naruszenia
sprawności organizmu, które powstało:
- przed ukończeniem 18 roku życia,
- w trakcie nauki w szkole lub szkole wyższej - przed ukończeniem 25 roku
życia,
- w trakcie studiów doktoranckich lub aspirantury naukowej

Oznacza to, że naruszenie sprawności orgranizmu powodujące całkowitą
niezdolność do pracy powinno powstać w wymienionych okresach, natomiast
całkowita niezdolność do pracy może powstać zarówno w wymienionych okresach
jak i w okresie późniejszym.
Orzeczeniem z dn. 06.08.2004 r. lekarz orzecznik orzekł, że jest Pan
częściowo niezdolny do pracy.
Wobec powyższego renta socjalna nie przysługuje.

Reasumując:
Z jednej strony, w świetle tego, co zostało napisane to jest w tym napewno
troche racji, bo jeżeli renta socjalna należy się TYLKO ludziom o
całkowitej niezdolnmości do pracy, a u mnie jest ona częściowa to
rzeczywiście orzeczenie jest jaknajbardziej słuszne. Dla mnie jednak
zagadkowym jest to, że kiedyś słyszałem jakoby renta przyznawana była
również osobom o mniejszym stopniu upośledzenia na zdrowiu (podobnież
zdrowsi ludzie ode mnie ją dostają więc ???).
Nie wiem jednak, czy w tym przypadku nie należy rozróżnić pojęcia renty
socjalnej i renty bo o ile mi wiadomo to do przyznania renty (nie
r.socjalnej) trzeba wcześniej ileś pracować, a ja jeszcze nigdy nie
pracowałem. Czy również dlatego renta mogła nie zostać mi przyznana ?
Jeśli komukolwiek byłoby coś wiadomo - byłbym ogromnie zobowiązany za
wszelkie sugestie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Kuba

2. Data: 2004-08-23 10:15:05

Temat: Odp: Zasady przyznania renty
Od: "interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam]

Użytkownik Kuba napisał:

> W wyniku posiedzenia komisji lekarskiej zostałem uznany za osobę o
> 'umiarkowanym stopniu niepełnosprawności'
Komisje przy PCPRach wydają orzeczenia do celów poza rentowych.

> (przyczyna niepełnosprawności: 10N <w moim przypadku chodzi zapewne o
> wrodzone wodogłowie>)
Twoja niepełnosprawność jest wrodzona czyli jest spełniony warunek wieku w powstaniu
niepełnosprawności.

> Po tymże orzeczeniu zgłosiłem się z wniosakiem o przyznanie - najpierw renty
> socjalnej z OPS
> (która to zostala mi przyznana i jest wypłacana do dziś),
Nie wiem dlaczego tak długo OPS wypłacał Ci rentę socjalną, ale renty socjalne od
października ubr. są wypłacane przez ZUS.

> [...]
> całkowitej niezdolnmości do pracy, a u mnie jest ona częściowa to
> rzeczywiście orzeczenie jest jaknajbardziej słuszne.

Cześciowa niepełnosprawność w/g kryteriów ZUS to nie znaczny stopień
niepełnosprawności w/g orzeczeń PCPR,
jeżeli masz szanse tj. twój stan zdrowia na to wskazuje to odwołuj się od wydanego
orzeczenia ZUS lub
składaj od nowa wniosek o przyznanie renty socjalnej.
Pozdrawiam Piotr

3. Data: 2004-08-23 10:32:36

Temat: Re: Zasady przyznania renty
Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 lata temu przeszedlem z renty socjalnej na rente z ZUS i dostalem tylko
dawna III grupe bo orzecznik stwierdzil, ze wyzszej dac nie mozw, a w maju
br inny orzecznik przyznal mi bez zadnych oporow I grupe

Nie ma rady od decyzji orzecznika albo trzeba odwolac sie albo skladac
wniosek o ponowne ustalenie grupy inwalidzkiej

Lech Dubrowski

4. Data: 2004-08-23 17:46:26

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> Witam serdecznie,

> "Zakład Ubezpieczeń Społecznych - po rozpatrzeniu wniosku z dnia
25.06.2004
> odmawia Panu(i)
> 1) prawa do:
> - renty socjalnej

-------------

Może ów stronki coś pomogą:
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/3907
http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/5248
http://www.infoobywatel.gov.pl/so/1_2/1_2_1/1_2_1_1/
Post/

Pozdrawiam
Bogusława

5. Data: 2004-09-02 08:06:01

Od: "Monika Szolc" <m...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

pONIEWAŻ MASZ MIESIĄC NA ODWOŁANIE SIE OD DECYZJI ZUS-U MOŻE JESLI MASZ
JAKIEGOŚ ZNAJOMEGO PRAWNIKA LUB ZNASZ KOGOS KTO UDZIELA PORAD PRAWNYCH TO
SPRÓBUJ ZASIEGNĄC RADY U NIEGO MOŻE ON COŚ WYMYSLI A WEDLUG ZUSU CAŁKOWITA
NIEZDOLNOŚC DO PRACY TO DAWNY II STOPIEN NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI WIĘC SKORO NIE
PRZYZNALI CI RENTY MUSIALEŚ OTRZYMAC III STOPIEN. i STOPIEN TO TERAZ
CALKOWITA NIEZDOLNOSC DO PRACY I SAMODZIELNEJ EGZYSTENCJI .POZDRAWIAM MAM
NADZIEJE ZE NA COS SIE TO PRZYDA :)

Giving up
VOIP
jolka jolka Gabi