Zastrzelić czy defenestrować?

171. Data: 2008-05-27 13:34:36

Temat: Re: Zastrzelić czy defenestrować?
Od: "Hermiona" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:6fff.00000003.4834df58@newsgate.onet.pl...

Zeby bylo jasniej- w rzekomo swieckiej
> szkole. kiedy moja corka chodzila do 1 klasy, religia byla od razu sztywmo
> grafiku zapisana. Nie _zapisywalam_ dziecka na religie, wlasnie moglabym
> jedynie _wypisac_/ I tu sie klania zroumienie roznicy mieszy
> zapisac/wypisac.
> Zeby wypisac trzeba by bylo najpierw zapisac. jesli cos jest odgornie nie
> ma
> mowy o zapisie, i o tym bylo. Za trudno zrozumiec??

Nie, nie trudno zrozumiec, tylko jakies dziwne szkoly macie.
Corki chodzily do roznych podstawowek, potem strsza gimnazjum i liceum i za
kazdym razem w momencie zapisywania do szkoly byla deklaracja czy dziecko
bedzie chodzilo na religie (tzn. nawet nie dokladnie w momencie zapisywania,
ale w momencie zebrania juz po przyjeciu i przydzieleniu do odpowiedniej
klasy - zeby nie bylo, ze od chodzenia.nie chodzenia zalezy przyjecie do
szkoly/klasy).
Mlodsza poszla do gimnazjum katolickiego i tam na arkuszu zgloszenia bylo,
ze akceptuje wychowanie w duchu religii katolickiej czy jakos tak, ale to
chyba zrozumiale.

Kasia

172. Data: 2008-05-27 15:27:22

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a napisał/wrote dnia/on 2008-05-22 05:05:

> wisi w szkole swiecek to szkola ta przestaja byc swiecka.To mi przeszkadza.
> Tak jak przeszkadzala by mi gwiazda, polksiezyc i co tam jeszcze.

Trudno mi to skomentować inaczej, niż polecając komentarz
Wildsteina: http://blog.rp.pl/wildstein/2008/05/05/uczucia-ateis
tow/

Ukłony
--
ŁK

173. Data: 2008-05-29 16:44:18

Od: "Xena" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:g11bkg$9i3$...@a...news.neostrada.pl,
Agnieszka <a...@z...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie, nie wloką. Dziecko w drugiej klasie (albo w starszakach w
> przedszkolu) idzie tam, gdzie mu każą, nie protestując. I oczywiście
> następnego dnia już wszyscy zainteresowani wiedzą, co ja o tym myślę
> ("no ale zamierzaliśmy zbierać deklaracje na zebraniu, a do tego
> czasu bez zgody rodziców nie można dziecka zwolnić z zajęć"!!!). Ale
> to już jest PO FAKCIE. Czy na Podlasiu też całą klasę prowadzi się na
> religię do cerkwi do czasu aż rodzice zadeklarują, które dzieci do
> [...]

Kochani - moje dziecię zdążyło jedynkę z religii załapać za brak zadania
zanim zdążyłam brak zgody wyrazić ;-(

pozdrawiam Tatiana
--
Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy,
gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane.

174. Data: 2008-05-31 12:39:48

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> Dziś wychowawczyni (matematyczka) wręczyła klasie córki (2 gimnazjum) po
> płycie DVD z filmem "Niemy krzyk" oraz pisemne deklaracje poparcia dla
> Ojca Dyrektora. Nie, nie robię sobie jaj.
> Przeprowadzam sondę co należy z Panią zrobić. Wszelkie sugestie (nawet
> te rozbuchane) mile widziane.

Podać do sądu o deprawację nieletnich, propagowanie przemocy, łamanie wolności
religijnej i straty moralne... ;)

175. Data: 2008-06-01 10:23:27

Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
>>
> Podać do sądu o deprawację nieletnich, propagowanie przemocy, łamanie
> wolności religijnej i straty moralne... ;)

Nie chcesz podpisywać - nie podpisuj.
Co mam zrobić ze Świadkami Jechowymi którzy mnie nachodzą?
Co mam zrobić z ustawą, któa mi nie pozwala na obszarze zabudowanym jechać
szybciej niż 50km/h
Co mam zrobić z ludźmi, którzy przekonują moje dziecko, że "małżeństwo"
faceta z facetem jest normalne i stanowi prawdziwą rodzinę?

Czy to co powyżej napisałem nie łamie moich praw?

Fanatyzm to straszna sprawa. Również ten który wykazuje wątkotwórca. Może po
prostu powiedz dziecku, zeby Ci wiecej nie przynosiło nic takiego ze szkoły.
I pamiętaj, że dziecko ma prawo nie zastosować się do Twojego polecenia -
też w końcu jest wolne i ty też nie masz prawa robić mu prania z mózgu.....

Możesz też normalnie podejść do tej nauczycielki i powedzeć, że sobie nie
życzysz - może posłucha....

pitpull

176. Data: 2008-06-02 08:49:45

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:

> Podać do sądu o deprawację nieletnich, propagowanie przemocy, łamanie wolności
religijnej i straty moralne... ;)

Wiem, Sky, że istniejesz na kazdej mozliwej grupie dyskusyjnej, ale
bierz pod uwagę, że jeśli chciałabym napisać ten post na dwie podstawowe
grupy dla oszołomów zrobiłabym to. Więc nie crosspostuj cudzych postów z
łaski swojej.

LL

--
http://pl.youtube.com/watch?v=hkqqMPPg2VI
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

177. Data: 2008-06-02 12:21:51

Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Cze, 12:23, "pitpull" <pitpull@pitpul..com> wrote:

> Nie chcesz podpisywać - nie podpisuj.
> Co mam zrobić ze Świadkami Jechowymi którzy mnie nachodzą?
> Co mam zrobić z ustawą, któa mi nie pozwala na obszarze zabudowanym jechać
> szybciej niż 50km/h

Szkoda tylko ze swiadkowie jehowy nachodza osoby dorosle a
ograniczenia predkosci tez ustalaja dorosli dzieki prawu jakie dali im
inni dorosli. A tutaj wykorzsytuje swoja pozycje i wladze (bo pewnym
jest ze jakies dziecko skuszone wizja przypodobania sie pani lub
przerazone wizja sprzeciwenia sie jej podpisze i obejrzy film). Poza
tym Panstwo jest ponoc odzielone od kosciola a to znaczy ze pani
matematyczka i wychowaczyni ma uczyc matematyki i wychowywac w zgodzie
chocby z konstytucja a nie jej osobista wiara.

178. Data: 2008-06-02 14:20:14

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun:

> Powinna. Mnóstwo rzeczy 'powinno' być a ich nie ma. I jedyny sposób, żeby
te
> rzeczy były, to domagać się ich otwarcie. Tak, jak się należą. Zgodnie z
> prawem i zdrowym rozsądkiem.

ze jak?? jedyny sposob to domagac sie od szkoly respektowania swoich
zobowiazan?? raczysz zartowac. To szkola powinna respektowac i przestrzegac
to co sama ustalila, i wg czego pracuje. To wielki wstyd zeby szkola, uczaca
dzieci, dawala przyklad niestosowania sie do zasad, ktore prezentuje. jasne
plan B czy nawet C moze zaliczyc domaganie sie, ale to sama szkola powinna
juz od poczatku praw przestrzegac.

(...)
> Jak każda instytucja ma skłonność do ułatwiania sobie życia kosztem tych,
> którym teoretycznie ma służyć. I właśnie wtedy należy owej instytucji
> powściągnąć wędzidło. W tym wypadku wystarczyłby bierny opór.

w tym przypadku to jest lenistwo ze strony szkoly. Swierdzenie "jak kazda
instutuacja" zalatuje leniem, lamaniem praw, i nie pasuje do szkoly. W tym
wypadku reforma powinna wyjsc ze strony szkoly, MEN a nie do rodzicow.
i.

179. Data: 2008-06-02 15:07:34

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hermiona <b...@o...eu> napisał(a):
(...)
> Nie, nie trudno zrozumiec,
tez mi sie tak wydaje.

>tylko jakies dziwne szkoly macie.

ano mamy (znaczy mialam). Szkola opisujaca siebie jako swiecka do swieckosci
ma tyle ile dzien do nocy.

> [...]
za
> kazdym razem w momencie zapisywania do szkoly byla deklaracja czy dziecko

mnie to w ogole dziwi, ze szkola pozwolila w jakikolwiek sposob wprowadzic
religie w swoje mury.

i.

180. Data: 2008-06-02 16:20:29

Od: "Piotr Dulik" <a...@m...cn> szukaj wiadomości tego autora

> Podać do sądu o deprawację nieletnich, propagowanie przemocy, łamanie
> wolności religijnej i straty moralne... ;)

Raczej cięźko by to było podciągnąć pod jakiś paragraf. Lepiej poprostu
uświadomić dziecko, taka sytuacja może być dobrym przykładem wychowawczym
("słuchaj moherowych beretów to skończysz jak ta pani";-)). A najlepszym
sposobem obrony przed religijnymi oszołomami jest ich zignorowanie, wdając
się z nimi w dyskusję lub tym bardziej zwalczając, powodujesz że jeszcze
bardziej się nakręcają i utwierdzają w słuszności swej "misji".

do ciebie..
Naszym skarbem jest więc miłość.
ratujmaluchy.pl
Strój WILKA do przestawienia "Czerwony Kapturek"
prezent z okazji komunii