Zaświadczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych-czy to prawda?

1. Data: 2005-06-05 18:12:34

Temat: Zaświadczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych-czy to prawda?
Od: "Marta" <m...@w...pl.WYTNIJ.TO> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Mam problem z dostaniem ((((((zaświadczenia do celów
sanitarno-epidemiologicznych )))))) ( nie do celów epidemiologicznych ) na
praktyki, ponieważ w przychodni akademickiej twierdzą ze takie
zaświadczenie wydaje się TYLKO na skierowanie z zakładu pracy.
Czy ktoś wie, czy to prawda? Takiego skierowania nie dostanę, ponieważ
to są tylko praktyki. Mam już wyrobiona kasiążczkę zdrowia, bo uczelnia na
to nas kierowała, teraz tylko wystarczyłoby wystawić na jej podstawie takie
zaświadczenie i zapłacić 30 zł . Dlatego zastanawiam się, czy mam szukać
innej przychodni, ponieważ koleżanka, która robiła książeczkę zdrowia
prywatnie dostała takie zaświadczenie od ręki, a mnie ciągle odsyłają. Będę
wdzięczna za informacje. pozdrawiam

2. Data: 2005-06-05 19:20:18

Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba takie zaświadczenie wystawia w ogóle lekarz medycyny pracy, po badaniach w
san-epidzie??? (mówie na przykładzie mojej córki, która miała ten sam problem).
Pozdrawiam zbyszek

3. Data: 2005-06-06 04:51:37

Od: "Marta" <m...@w...pl.WYTNIJ.TO> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbyszek" <z...@i...pl> napisał w
wiadomości news:0b1e.00001314.42a35071@newsgate.onet.pl...
> [...]
badaniach w
> san-epidzie??? (mówie na przykładzie mojej córki, która miała ten sam

Tak, dokładnie lekarz medycyny pracy mi to powiedział po badaniach
sanepidowskich. Dlatego nie wiem czy warto szukać innego lekarza, który by
takie zaświadczenie wystawił...wydaje mi się to trochę podejrzane skoro
lekarz mojej koleżanki wystawił jej to zaświadczenie przy okazji tego jak
robiła książeczkę zdrowia , nie pytając nawet czy ona potrzebuje takiego
zaświadczenia.

4. Data: 2005-06-06 13:50:28

Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyżej wspomniana córka też potrzebowała na praktyki, nie miała
żadnegoskierowania i dostała bez gadania, w końcu TY ZA TO PŁACISZ!!!
Pozdrawiam i życzę "sukcesu" zbyszek :D

5. Data: 2005-06-07 17:51:47

Od: "Jola" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@w...pl.WYTNIJ.TO> napisał w wiadomości
> [...]
ponieważ w przychodni akademickiej twierdzą ze takie
> zaświadczenie wydaje się TYLKO na skierowanie z zakładu pracy.

Witam

Zaświadczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych rzeczywiście wydawało
się tylko na podstawie skierowania z zakładu pracy ( podstawa prawna
Dz.U.2002.234.1975) jednakże cytowany akt prawny został uchylony ustawą z
dnia 17 pażdziernika 2003 r - Dz.U.2003.199.1938 i obecnie wykonujemy
badania do celów sanitarno - epidemiologicznych na podstawie Rozporządzenia
Ministra Zdrowia z dnia 6 marca 2003 r - Dz.U.2003.61.551. Zgodnie z tym
rozporządzeniem badanie lekarskie wykonujemy po uzyskaniu wyniku badań kału
na nosicielstwo i udokumentowaniu tego faktu w książeczce zdrowia przez
sanepid. Po wykonaniu badania lekarskiego dokonuje się wpisu do książeczki
zdrowia do celów sanitarno - epidemiologicznych i wydaje się orzeczenie
lekarskie stwierdzające istnienie lub brak przeciwwskazań zdrowotnych do
podjęcia lub wykonywania prac, przy których wykonywaniu istnieje możliwość
przeniesienia zakażenia na inne osoby.

Przepraszam za nieco długi wywód, ale chciałam przedstawić obowiązujące
przepisy ponieważ dość często się jeszcze spotyka żądanie wydania
zaświadczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych, a co za tym idzie
żądanie skierowania z zakładu pracy i warto wtedy znać przepisy, żeby nie
dać odesłać się z kwitkiem :-)

pozdrawiam serdecznie
milka

6. Data: 2005-06-07 17:57:27

Od: "Jola" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbyszek" <z...@i...pl> napisał w
wiadomości news:0b1e.00001552.42a454a3@newsgate.onet.pl...
> żadnegoskierowania i dostała bez gadania, w końcu TY ZA TO PŁACISZ!!!

Witam
Akurat płatnik za wykonanie tego typu badania nie jest ważny ( w medycynie
pracy niewiele badań wykonuje się bez skierowania, a za wszystkie się
płaci). Badanie sanitarne akurat należy do badań, które wykonuje się bez
skierowania.
pozdrawiam serdecznie
milka

Węgiel aktywny
Wybielanie zębów u stomatologa. Katowice, Chorzów
ciaza?
rumieńpełzający/wędr ujący a boreliza
badanie moczu; moze byc niewiarygodne?