Zatorowość płuc..

1. Data: 2000-12-02 12:42:22

Temat: Zatorowość płuc..
Od: vvvv mmmmm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do wszystkich tych ktorzy zajmują sie leczeniem..czy jest mozliwość
wyleczenia zatorowosci pluc u osoby 50-cio letniej. Zatorowośc ta nie jest z
powodowana
zmianami typu nowotwór. Prawdopodobnie kiedyś była zle prowadzona zakrzepica żyl
dolnych.Dodatkowo dochodzi palenie tytoniu....

2. Data: 2000-12-02 16:47:43

Temat: Re: Zatorowość płuc..
Od: Paweł Marek <P...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mozna odpowiedziec jednoznacznie na to pytanie. Na pewno mozna
leczyc, ale nie wiem czy wyleczyc.

Lek. P.M.

3. Data: 2001-03-08 11:20:09

Od: Kris Stone <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konieczny jest kontakt z chirurgiem naczyniowym. Możliwe jest wszczepienie filtru
p-zakrzepowego.Ale wskazania ustala chirurg naczyniowy
KS

4. Data: 2001-03-08 11:30:43

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris Stone" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Nie zawsze zatorowosc wynika ze _zlego_ prowadzenia zakrzepicy. Zakrzepica
zyl czesto daje uposledzenie perfuzji plucnej niezaleznie od agresywnosci
lecznia p.zakrzepowego. Oczywiscie jest mozliwe wyleczenie. I niekoniecznie
wymaga uzycia filtru naczyniowego.

> p-zakrzepowego.Ale wskazania ustala chirurg naczyniowy
W Polsce wskazania do wszczepienia filtru ustala lekarz prowadzacy leczenie
zakrzepicy (zapalenia zyl) zwykle internista (kardiolog) lub chirurg
(niekoniecznie naczyniowy), a samym wszczepianiem filtru zajmuja sie
kardiolodzy i/lub radiolodzy interwencyjni.
Tomasz Bandurski

5. Data: 2001-03-08 12:49:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> lecznia p.zakrzepowego. Oczywiscie jest mozliwe wyleczenie. I niekoniecznie

Prosze wejsc na strone

http://www.am.torun.pl/~pekasz/zator.pdf

jest tam chyba prawie wszystko na ten temat, jesli chodzi o inne
zrodla zrobilem jeszcze spis linkow -->

http://www.amg.gda.pl/MEDIC/pe.html

P.
----