Zawór do wody z zegarem

1. Data: 2006-07-17 05:30:08

Temat: Zawór do wody z zegarem
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem gdzieś (tylko gdzie?) taki zawór do wody zblokowany z zegarem
sterującym - całość montuje się na szybkozłączki.
Na tej Grupie przeczytałem, że idealne podlewanie jest przed świtem ale to
nie jest pora na wstawanie (przynajmniej dla mnie). Taki zegaro-zawór by to
załatwił.
Może ktoś wie, jak się to fachowo nazywa i gdzie kupić. Może ktoś używa i
podzieli się opinią, czy warto.
Jacek

2. Data: 2006-07-17 05:54:47

Temat: Re: Zawór do wody z zegarem
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
> to załatwił.
> Może ktoś wie, jak się to fachowo nazywa i gdzie kupić. Może ktoś używa i

Przeszukaj moje posty sprzed paru dni - są tam linki do sterowników oraz
innego sprzętu. Instalacje poza zraszaczami wynurzajacymi się, sterownikami
i elektrozaworami nie są drogie - rury układa się w gruncie na stałe, trzeba
tylko z odpowiednimi spadkami, aby w studzienkach końcowych mieć możliwość
spuszczenia wody na zimę. Rury można kleić klejem lub zgrzewać na gorąco.
Możesz też sam wygooglować słowa kluczowe: podlewanie podziemne

3. Data: 2006-07-18 11:25:46

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spuszczenia wody na zimę. Rury można kleić klejem lub zgrzewać na gorąco.
> Możesz też sam wygooglować słowa kluczowe: podlewanie podziemne
fajnie, tylko ze pytajacy nic nie wspominal o podziemnych instalacjach.
Ja zrozumialem ze chodzi o najzwyklejsze miedzymordzie na weza, ktore
ma zegar z zaworem. Jak minutnik do jajek ;-).
Nie kazdy potrzebuje podziemna instalacje...

pozdrawiam
Bruno

4. Data: 2006-07-18 15:34:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" BrunoJ" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
> ma zegar z zaworem. Jak minutnik do jajek ;-).
> Nie kazdy potrzebuje podziemna instalacje...

Jasne, każdy wybiera to, co mu pasuje. Ale wspomniano o dużej działce i
braku czasu, więc lepiej mieć zraszacze wynurzające się z ziemi (pod wpływem
ciśnienia wody) i sterownik, który ma nawet czujnik deszczowy, dzięki czemu
nie podlewa mokrej ziemi. Pozwala to oszczędzić czas i nie moczyć się, na
stare lata reumatyzm murowany... Można uruchamiać je wybiórczo, dzięki czemu
można popracować w wybranych kawałkach ogrodu lub zrobić jakąś imprezkę.
Tu możesz poczytać i pooglądać:
http://matogrod.republika.pl/

Ciśnienie wody typowych zraszaczy to od 2 do 6atm, a więc nie trzeba jakichś
specjalnych pomp doładujących... Są zraszacze dookólne (360°), półkoliste
(180°), oraz kątowe (90°). Zwłaszcza, że mogą pracować w nocy, gdy pobór
wody z sieci wodociągowych jest najmniejszy.

5. Data: 2006-07-18 20:05:54

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Jul 2006 07:30:08 +0200, "Jacek" <n...@w...pl>
wrote:

> [...]
>załatwił.
>Może ktoś wie, jak się to fachowo nazywa i gdzie kupić. Może ktoś używa i

http://www.gardena.com/servlet/ProductDisplay?catalo
gId=10551&storeId=10201&productId=14883&langId=21&pa
rent_category_rn=15214

--
pzdr,
Guru