Zbity lokiec

1. Data: 2003-06-21 16:34:46

Temat: Zbity lokiec
Od: "M i D" <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.
kilka dni temu spadlem z dosc duzej wysokosci (ponad m) na beton uderzajac
plecami i lokciem. na szczescie lokiec przejal wieksza sile uderzenia dzieki
czemu mam caly kregoslup. jednak lokiec ucierpial. chirurg po obejrzeniu
zdjecia stwierdzil ze to tylko stluczenie, ortopeda powiedzial ze jest
podejrzenie pekniecia. aby nie pakowac w gips zalecil nie ruszac lokciem i
zapakowac go na zawieszony na szyji szalik. w ten sposob reke nosze juz
kilka dni.
opuchlizna troche zeszla, reke zginac moge w wiekszym stopniu ale jedno mnie
nie pokoji. gry ta reka chwyce cos mocniej, lapie mnie straszny skurcz (albo
cos w tym rodzaju) po ktorym przez kilkadziesiat minut mam porblemy z
odgieciem dloni i wyprostowaniem palcow. czym to moze byc spowodowane?
skurcz wystepuje rowniez kiedy pisze szybko na klawiaturze (boli mnie od
strony "spodniej" przedramienia.. na prawie calej jego dlugosci. jak nic nie
sciskam to wszystko jest ok (nie ma skurczy) czy to minie za kilka(nascie)
dni? co ew. mozna wziac zeby tego bolu nie bylo?
na kontrole i nastepne zdjecie udaje sie za kilka dni.

z gory dzieki za pomoc. troche sie tym martwie nie chce miec wakacji z
glowy....

2. Data: 2003-06-21 16:42:04

Temat: Re: Zbity lokiec
Od: "Feliks Miszta" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M i D" <...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dni? co ew. mozna wziac zeby tego bolu nie bylo?
> na kontrole i nastepne zdjecie udaje sie za kilka dni.

Ból może być spowodowany uciskiem na jakiś nerw przez opuchliznę,
więc skoro chirurg i ortopeda stwierdzili, że wszystko jest w porządku,
to raczej jest w porządku ;-)
Możesz łyknąć ibuprofen (Ibuprom) i zrobic sobie oklad na lokciu
z altacetu.

Felix Miszta f...@c...net
On IRCnet: |OPer GSM: 1E02B0BB
gg#: 1283708 bofh#: 304124 Ga 6,7

3. Data: 2003-06-22 02:26:09

Temat: Re: Zbity lokiec - odwrotnie
Od: Marcin <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-21 18:34, Użytkownik M i D napisał:
> [...]
> dni? co ew. mozna wziac zeby tego bolu nie bylo?
> na kontrole i nastepne zdjecie udaje sie za kilka dni.

ja mam to samo, ale odwrotnie. gralem w pilke, poslizg, upadek. najpierw
mnie troche bolal lokiec, potem nie moglem wyprostowac, potem do konca
zginac.

wizyta na pogotowiu i ...gips :(

choc nie mam zlamania a jedynie silne stluczenie (rozpoznanie: cantusis
et oedema cubiti sinn. exc. cutis manus dex - czy oni nie moga pisac po
polsku???)

no i wlasnie mam pytanie, bo slyszalem, ze w takim wypadku gips nie jest
potrzebny. przed zalozeniem gipsu, kiedy reka lezalo spokojnie zgieta,
nic mnie nie bolalo, nawet, kiedy dotykalem lokiec, a teraz obudzilem
sie z bolu, z uczuciem, jakby ta pozycja w ktorej zostalem zagipsowany
byla nienaturalna i nie moge zasnac, bo nie moge znalezc lepszej pozycji.

czy nie powinienem miec tylko bandaza elastycznego na lokciu i reki na
temblaku? oczywiscie nie chce sam sciagac gipsu, ale zastanawiam sie,
czy nie byloby to lepsze?

pozdrawiam
marcin

4. Data: 2003-06-22 09:41:05

Od: "M i D" <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam to samo, ale odwrotnie. gralem w pilke, poslizg, upadek. najpierw
> mnie troche bolal lokiec, potem nie moglem wyprostowac, potem do konca
> zginac.

no wlasnie ja tez podczas grania, ale w cos innego. nie bede mowil jak to
zrobilem bo az wstyd ;) ale wysokosc byla duzo wieksza..

> wizyta na pogotowiu i ...gips :(

mi na szczescie powiedzial ortopeda ze mozna leczyc bez gipsowo

> [...]
> sie z bolu, z uczuciem, jakby ta pozycja w ktorej zostalem zagipsowany
> byla nienaturalna i nie moge zasnac, bo nie moge znalezc lepszej pozycji.

nie chce straszyc ale moze zle Ci zalozyli gips? slyszalem o specjaliscie
ktory zalozyl dziecku gips tak ze po kilku dniach reka byla sina, jeszcze
kilka dni i martwica nieunikniona. na szczescie jakis sportowy lekarz
zobaczyl to i uratowal mu reke

> czy nie powinienem miec tylko bandaza elastycznego na lokciu i reki na
> temblaku? oczywiscie nie chce sam sciagac gipsu, ale zastanawiam sie,
> czy nie byloby to lepsze?

ja mam zwykly bandaz na temblaku z altacetem..z dnia na dzien coraz lepiej
jest ale cos czuje ze szybko zdrowie nie wroci

5. Data: 2003-06-22 11:37:42

Od: "M i D" <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ból może być spowodowany uciskiem na jakiś nerw przez opuchliznę,

no nareszczie ktos podal jakis logiczne uzasadnienie :)

> więc skoro chirurg i ortopeda stwierdzili, że wszystko jest w porządku,
> to raczej jest w porządku ;-)
> Możesz łyknąć ibuprofen (Ibuprom) i zrobic sobie oklad na lokciu
> z altacetu.

no altacet caly czas w uzyciu juz mam bialy lokiec :( a lykam ketonal.
podobno tez dobry

6. Data: 2003-06-22 12:33:09

Od: Marcin <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-22 13:37, Użytkownik M i D napisał:

> no altacet caly czas w uzyciu juz mam bialy lokiec :( a lykam ketonal.
> podobno tez dobry

ale na co? na bol czy na opuchlizne? bez recepty?

pozdro
m.

7. Data: 2003-06-22 13:13:54

Od: "M i D" <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

--

> ale na co? na bol czy na opuchlizne? bez recepty?

na bol tylko niestety :(

Ambulans
Chemioterapia
Kręgi szyjne