Zdjecia rentgenowskie a wplyw na zdrowie

1. Data: 2006-01-18 13:34:51

Temat: Zdjecia rentgenowskie a wplyw na zdrowie
Od: szymek <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dzisiaj u Dentysty moj zab został przeswietlony az 3 razy.
Oczywiscie klatka piersiowa i tarczyca byla chroniona specjalnym fartuchem
ołowianym, ale kat nawietlania wynosil okolo 45 stopni wiec promieniowanie
moglo przejsc przez tarczyce, migdały..
Czy dawka promieniowania stosowana w stomatologii moze miec jakis ujemny
wplyw na zdrowie ? oczywiscie przy takiej ilosc napromienowan ktore dzisiaj
otrzymałem...

2. Data: 2006-01-18 13:51:33

Temat: Re: Zdjecia rentgenowskie a wplyw na zdrowie
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szymek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy dawka promieniowania stosowana w stomatologii moze miec jakis ujemny
> wplyw na zdrowie ? oczywiscie przy takiej ilosc napromienowan ktore

Słyszałem, że dawki w stomatologii są jednymi z najwyższych stosowanych do
robienia zdjęć rtg.

3. Data: 2006-01-18 14:06:52

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:dqlg64$qka$1@inews.gazeta.pl tako rzecze szymek

> Czy dawka promieniowania stosowana w stomatologii moze miec jakis
> ujemny wplyw na zdrowie ?

A wiesz jaki ujemny wpływ na zdrowie może mieć nie wyleczony stan
zapalny pod zębami? Przecież nie dla zabawy robili ci prześwietlenie.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

4. Data: 2006-01-18 14:45:40

Od: szymek <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem, że dawki w stomatologii są jednymi z najwyższych stosowanych do
> robienia zdjęć rtg.

a wiec jak to juz jest?
Moze meic to szkodliwy wplyw na zdrowie promieniowanie?

5. Data: 2006-01-18 15:50:51

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a wiec jak to juz jest?
> Moze meic to szkodliwy wplyw na zdrowie promieniowanie?

Moze miec. Skutki niestochastyczne raczej mierne, natomiast stochastyczne
tak,....jesli teoria wybicia, czy trafienia jest prawdziwa, a obecnie uwaza
sie ze tak,.to kazda dawka promieniowania moze byc niebezpieczna.
Ale nie nalezy przesadzac,..od przeswietlenia zebow, statystycznie nic Ci
nie powinno byc (a jesli kiedys nie daj Boze! zachorujesz na jakis nowotwor
zlosliwy,to i tak tego nie skojazysz z tym przeswietleniem).

Podsumowujac,..chorby popromiennej od tego nie dostaniesz:))

Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl
s...@s...pam.szczecin.pl
GG: 1277234

6. Data: 2006-01-18 18:03:07

Od: "ata" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

To jest nic. Ja podczas kanałowego leczenia zęba miałam za jednym razem aż
10 prześwietleń. I nie miałam żadnego fartucha.
A zdjęcia były robione z komputera, więc może to jakaś łagoniejsza metoda?
Pzdr
M.

7. Data: 2006-01-18 21:10:42

Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

szymek napisał(a):
> [...]
> wplyw na zdrowie ? oczywiscie przy takiej ilosc napromienowan ktore dzisiaj

nie pamietam czy tyczylo to RVG czy 'zwyklych' zdjec zębowych
(punktowych) zebow ale dawki są porownywalne z 'promieniowaniem tła'
podczas przelotu samolotem na sredniej dlugosci trasie (np po Europie).
Chyba jednak rvg, a to ok 1/10 dawki zwyklego rtg.

--
Z domu, na newsy, pisze dla Was

Adam

Pozdrowienia!

8. Data: 2006-01-18 22:31:28

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

szymek pisze 18-01-2006 14:34:
> [...]
> wplyw na zdrowie ? oczywiscie przy takiej ilosc napromienowan ktore dzisiaj

Jedno zdjęcie rtg wewnątrzustne zębów to mniej więcej 1/600
dopuszczalnej rocznej dawki promieniowania dla zwykłego człowieka.
Możesz się nie obawiać. Jeśli dobrze pamiętam, podobną dawkę, jak przy
jednym zdjęciu, otrzymuje się w czasie mniej więcej 90 minut przed
telewizorem lub monitorem (kineskopowym oczywiście)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

9. Data: 2006-01-18 22:56:39

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz się nie obawiać. Jeśli dobrze pamiętam, podobną dawkę, jak przy
> jednym zdjęciu, otrzymuje się w czasie mniej więcej 90 minut przed
> telewizorem lub monitorem (kineskopowym oczywiście)

A skad takie dane? ;)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

10. Data: 2006-01-18 23:07:06

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Norbert pisze 18-01-2006 23:56:

> A skad takie dane? ;)

<Shrek mode> Gdzieś o tym czytałem </Shrek mode> :-)

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

Prawo/lewo ręczność
strzelajace stawy
detox poalkoholowy i tzw. "ciąg"
ponawaim pytanie kuszenie kamieni
Pieprzyki w głupim miejscu - czy należy je usunąć