Zdrada widziana oczyma zdradzającego

1. Data: 2001-02-12 11:50:13

Temat: Zdrada widziana oczyma zdradzającego
Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie myślę, że wiele wątków zostało napisanych o problemie zdrady, o
odczuciach osoby zdradzanej, o sposobach postąpienia i zachowania się w
takiej sytuacji.... Tymczasem osoba dokonująca zdrady też ma odczucia....
Ciekawi mnie co czuje taka osoba. Jednak nie interesują mnie chwilowe
uczucia zafascynowania... bardziej te pojawiające się z czasem.... poczucie
winy.... poczucie pogardy dla siebie.... poczucie zepsucia.... chm.... co
jeszcze.

Żeby utrudnić rozważania skupmy się na osobach przebywających w dłuższych
związkach, na małżeństwach, gdzie jako czynnik potęgujący negatywne odczucia
u osoby zdradzającej może być presja otoczenia (rodzice), problem
małoletnich dzieci..... I co myślicie o tym?

--
Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-12 11:56:30

Temat: Re: Zdrada widziana oczyma zdradzającego
Od: "Paulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek. M" <p...@p...com.pl> napisał: wiadomości
<ciach>
> [...]
poczucie
> winy.... poczucie pogardy dla siebie.... poczucie zepsucia.... chm.... co
<ciach>

Teraz tylko krótko, bo nie mam caszu, ale jedno sprostowanie: dlaczego od
razu zakladasz, ze bedzie soba pogardzac?
Skad wiesz, czy nie bedzie pogardzac zdradzanym, niczego nie podejrzewajacym
partnerem/partnerka?

Okrutne, ale prawdziwe.

P.

1. Data: 2001-02-13 08:59:38

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek. M" <p...@p...com.pl> writes:

> [...]
> winy.... poczucie pogardy dla siebie.... poczucie zepsucia.... chm.... co

ale dlaczego z gory traktujesz wybiorczo odczucia osoby ktora zdradza?
zakladasz ze zdradzie -zawsze_ towarzyszy poczucie winy i inne z tym
zwiazane emocje?

> [...]
> u osoby zdradzającej może być presja otoczenia (rodzice), problem
> małoletnich dzieci..... I co myślicie o tym?

a co tu mozna myslec poza tym ze pewnie kazdy przypadek bedzie inny?
Sam zdradz a potem mysl co czujesz - bedziesz mial informacje z
pierwszej reki, swierzutkie i autentyczne.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-02-13 21:54:28

Od: "Agape" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@p...ninka.net> wrote in message

> a co tu mozna myslec poza tym ze pewnie kazdy przypadek bedzie inny?
> Sam zdradz a potem mysl co czujesz - bedziesz mial informacje z
> pierwszej reki, swierzutkie i autentyczne.

No prosze :o)
To bylby chyba najbardziej oryginalny pretekst do zdrady. W imie
eksperymentu naukowego... ;o)

Pozdrawiam
Agape (Marcin Ł)

1. Data: 2001-02-14 08:15:48

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@p...ninka.net napisał(a) w wiadomości: ...
>"Piotrek. M" <p...@p...com.pl> writes:
>ale dlaczego z gory traktujesz wybiorczo odczucia osoby ktora zdradza?
>zakladasz ze zdradzie -zawsze_ towarzyszy poczucie winy i inne z tym
>zwiazane emocje?

To co napisałem wyżej to próba zagajenia rozmowy.... przykłady możliwych
odczuć....

> a co tu mozna myslec poza tym ze pewnie kazdy przypadek bedzie inny?
>Sam zdradz a potem mysl co czujesz - bedziesz mial informacje z
>pierwszej reki, swierzutkie i autentyczne.

Ale mądrze napisałaś.... bardzo mądrze.... badaczowi samobójstw mogłabyś
polecić przetestowanie takiego zdarzenia na sobie nie.... pozdrawiam ....

Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-14 09:29:13

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek. M" <p...@p...com.pl> writes:

> Ale mądrze napisałaś.... bardzo mądrze.... badaczowi samobójstw mogłabyś
> polecić przetestowanie takiego zdarzenia na sobie nie.... pozdrawiam ....

opisac cos a zrozumiec to dwie rozne rzeczy. zrozumiesz tylko wtedy
kiedy sam jestes w bardzo podobnej sytuacji, a to dlatego, ze generuje
to _podobne_ emocje i wtedy na zasadzie empatii mozesz zgrubnie
wyobrazic sobie co czuje inna osoba w takiejze samej sytuacji.

Co do opisu zas naukowego to zupelnie inna bajka; tyle ze jakos nie
zauwazylam zeby ta twoja "zagajka" miala charakter
dyskursywno-naukowy.

1. Data: 2001-02-14 09:40:47

Od: "Paulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
<ciach>
> Ale mądrze napisałaś.... bardzo mądrze.... badaczowi samobójstw mogłabyś
> polecić przetestowanie takiego zdarzenia na sobie nie.... pozdrawiam ....
>
> Piotrek. M.

Ale mądrze napisałeś!
Uwaga - jesli sam nie zauwazyles (no ale przeciez na pewno zauwazyles, tylko latwiej
jest obsmiac
cos jako "absurdalne", samemu podajac wariant ekstremalny, nieanalogiczny, niz sie
chwile
zastanowic) - to nie sa analogiczne sytuacje.

P.

1. Data: 2001-02-14 10:03:47

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Co do opisu zas naukowego to zupelnie inna bajka; tyle ze jakos nie
>zauwazylam zeby ta twoja "zagajka" miala charakter
>dyskursywno-naukowy.

Pewno miałaby taki charakter gdybym podał odsyłacze do źródeł naukowych,
cytaty znanych osób autorytetów..... nie....
.... ech

Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-14 10:08:30

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulo napisał(a) w wiadomości: <96djmt$nbh$1@news.tpi.pl>...
>Uwaga - jesli sam nie zauwazyles (no ale przeciez na pewno zauwazyles,
tylko latwiej jest obsmiac
>cos jako "absurdalne", samemu podając wariant ekstremalny, nieanalogiczny,
niż się chwile
>zastanowić) - to nie SA analogiczne sytuacje.

Bez sensu.... zamiast merytorycznej rozmowy zaczynamy przerzucać bezmyślnymi
argumentami.... kurde chyba się pomyliłem ...

Piotrek. M.

1. Data: 2001-02-14 10:23:57

Od: "GMP" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> skupmy się na osobach przebywających w dłuższych
> związkach, na małżeństwach

ja mysle, ze zdrada to czubek gory lodowej - ludzie zdradzaja, bo czegos im
brakuje, nie otrzymuja tego w domu, od partnera/ki - i nie mowcie ze ktos ma
w domu wszystko i swinia jest bo zdradza - nie ma bowiem tego czegos co jest
jej potrzebne

gaga

Re: Zepsulam sobotni wieczor....
Eljotel to nie ja!!!!!