Re: Zdumiewające za co można oddać życie lub zabijać.

From: Voyager <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Subject: Re: Zdumiewające za co można oddać życie lub zabijać.
Date: Mon, 25 Jun 2012 14:23:08 -0700 (PDT)

neo napisał(a):
> [...]
znych-podrecznik-p...

> Czyli co? Brak organizacji i anarchia?
>
> Umrze połowa populacji. Pozostali i tak się zorganizują i tak wróci
> stare.
>
> Ważny jest poziom rozwoju nauki i stopień jej rozprzestrzenienia.
>
> Od tego jest net. Ale mamy go dopiero 20 lat.
>
> To mało w porównaniu z 2 mln lat przez które chodzimy po ziemi jako
> hominidy.
>
> Tak se myślę.

Wszystkie definicje kultury i projekty naukowe są bardziej zwiewne niż
ci się wydaje. W latach dwudziestych obowiązkowo mężczyźni mieli
bródkę, czy brodę i zaczeła się nowa moda na golenie brody, z tego
powodu wybuchały skandale, bo taki ojciec jak wrócił do domu wygolony
jak tyłek niemowlaka, to jak go żona zobaczyła, nigdy go nie widząc
bez brody, darła się bardziej niż gdyby przylazł goły do domu. Ludzie
byli przezwyczajeni przez lata do brody i myśleli że tak powinno być.
Tak samo jest z naszymi teoriami, wydają się coś określać raz na
zawsze, a za parę lat są nieprawopodobnie głupie. Dlatego że człowiek
kształtuje obraz świata, a że żyje i swoim ruchem przesuwa się do
przodu, definicję tracą aktualność. Ale za każdym razem wiemy więcej,
więc przyszłe pokolenie napewno nas zadziwi.