Zebra?

1. Data: 2002-04-08 21:15:55

Temat: Zebra?
Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie! Pisuję Tu do Was czasami, choć strasznie dawno nie zaglądałam.
Czy ktoś z Was wie jak się robi ciasto "zebrę"? Nie wiem, czy to oficjalna
nazwa, ale tak o nim mówiła autorka i dość przypadkowe towarzystwo, które to
ciasto pałaszowało. Jedyne, co o nim wiem, to to, że przypomina babę, jest w
dość cienkie kakaowe paseczki (ładnie to wygląda), jest wilgotne i
pyyyyyyszne. Pomożecie?
Miranka

1. Data: 2002-04-08 21:27:32

Temat: Re: Zebra?
Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciasto pałaszowało. Jedyne, co o nim wiem, to to, że przypomina babę, jest
> dość cienkie kakaowe paseczki (ładnie to wygląda), jest wilgotne i

Polecam link
http://groups.google.com.pl/groups?q=%2Bzebra+group:
pl.rec.kuchnia&hl=pl&sel
m=9sj69b%24jbs%241%40sunsite.icm.edu.pl&rnum=1
Ja sama robilam to ciasto i bardzo mi smakowala :)

Valentine

1. Data: 2002-04-09 11:09:07

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/zebra.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-04-09 16:02:54

Od: m...@p...com.pl (Mirka) szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie! Pisuję Tu do Was czasami, choć strasznie dawno nie zaglądałam.
> Czy ktoś z Was wie jak się robi ciasto "zebrę"?

Dzień dobry......ja wprawdzie nie pisuję, ale czytuję od jakiegoś czasu.
Przepis naebrę mam od mamy, dodam, że po upieczeniu warto oblać czekoladą
(prwdziwą, gorzką nie jakimiś margarynowymi polewami) Ja rozpuszczam
czekoladę, wlewam do specjalnie kupionej w tym celu strzykawki jednorazowej.
Trochę paprania z tym jest, ale fajnie wygląda.

PIASKOWA ZEBRA

15 dag mąki pszennej
10 dag mąki ziemniaczanej
po łyżce cukru waniliowego i kakao
4 jajka
szklanka cukru
15 dag masła
łyżeczka proszku do pieczenia

Masło z cukrem i cukrem waniliowym utrzeć na puszystą masę. Ucierając
dodawać po jednym jajku. Zmieszać mąki oraz proszek do pieczenia i połączyć
z masą maślano - jajeczną. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać
kakao i jeszcze dodatkowo odrobinę proszku do pieczenia (to rada mojej
mamy). Formę wyłożyć papierem do pieczenia, wlać warstwę jasnego ciasta,
zrobić nożem rowek wzdłuż i dalej lać ciasta na przemian warstwami,
przecinając po każdej porcji nożem. Piec 50 - 60 minut w temperaturze 180
stopni.

pozdrowienia i smacznego

mirka

1. Data: 2002-04-10 10:41:02

Temat: Zebra (P)
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zebra Bozenki

3szkl. maki
1 1/2 szkl cukru
1/2 szkl oleju
1 szkl oranzady
4 jajka
3 lyzki kakao
2 lyzeczki proszku do pieczenia

Wszystko (bez kakao) wymieszac, rozdzielic na 2 czesci, do jednej dodac
kakao. Wykladac na przemian do wysmarowanej formy. Piec ok 1godz. - 200 C.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://www.kuchenny.faq.prv.pl/

1. Data: 2002-04-10 11:32:13

Temat: Re: Zebra (P)
Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 szkl oranzady

Moze moje pytanie jest idiotyczne: oranzade w proszku czy w plynie? I jaka?
Gazowana czy nie?
Mapet

1. Data: 2002-04-10 12:05:02

Od: "Łukasz Grabiński" <l...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gazowana czy nie?
> Mapet
No myślę, że chodzi o stan ciekły....
Choć pewnie ciekawie efekty byłyby po zjedzeniu takiej z szklanką oranżady w
proszku :-))

Pozdrawiam
Luke

1. Data: 2002-04-10 12:25:03

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze moje pytanie jest idiotyczne: oranzade w proszku czy w plynie? I
jaka?
> Gazowana czy nie?
> Mapet

W plynie i obowiazkowo gazowana.

1. Data: 2002-04-10 13:48:49

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W plynie i obowiazkowo gazowana.

to ja jeszcze bede za przeproszeniem upierdliwa: zmak nie ma znaczenia? I po
co ta oranzada? Spulchnia?
Mapet

1. Data: 2002-04-10 14:50:08

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to ja jeszcze bede za przeproszeniem upierdliwa: zmak nie ma znaczenia? I
po
> co ta oranzada? Spulchnia?
> Mapet

Po co, to Ci niestety nie wytlumacze. Mysle, ze wspulchnia. Moze ktos inny
bedzie wiedzial cos wiecej. A jezeli chodzi o smak, to tak naprawde zbytnio
nie odczuwalam roznicy podczas konsumpcji, a moze to dlatego, ze mialam
zazwyczaj takie srednio wyraziste w smaku te oranzady.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://www.kuchenny.faq.prv.pl/

Przepisy na potrawy z smardzy