Żelazko niedrożne

1. Data: 2003-01-08 20:42:36

Temat: Żelazko niedrożne
Od: "serfer" <F...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów.

Problemik jest następujący, otóż żelazko ma jakieś 4latka i nie za bardzo ma
ochotę przepuszczać wodę-parę, trzeba często gęsto przyciskać przycisk co
ponoć jest uciążliwe aby para sie pojawiała.
A ty tylko przy tym kompie siedzisz moze byś cos madrego wymyślił....;)
Wymyśliłem więc dodać calgon do wody ale nie pomogło za bardzo.
Więc siedzę nadal i myślę:)

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie bardzo chętnie przetestuję na swoim-żony
żelazku.
Może w wyniku tego bedziemy mieli dwa; stare i nowe ;))

pozdrawiam
siema
serfer

1. Data: 2003-01-09 10:27:40

Temat: Re: Żelazko niedrożne
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "serfer" <F...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ty tylko przy tym kompie siedzisz moze byś cos madrego wymyślił....;)
> Wymyśliłem więc dodać calgon do wody ale nie pomogło za bardzo.
> Więc siedzę nadal i myślę:)

Idz do sklepu, kup dwa piwa i butelke octu. Ocet wlej do zelazka zamiast
wody i postaw w spokoju na czas wypicia tych dwoch piw, co jakis czas jak
odstawisz kufel mozesz zelazkiem potrzasnac i ponaciskac przycisk. Potem
ocet wylej i powiedz zonie, zeby zelazko dokladnie wyplukala ;-)

J.

1. Data: 2003-01-09 12:29:34

Od: "serfer" <F...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wody i postaw w spokoju na czas wypicia tych dwoch piw, co jakis czas jak
> odstawisz kufel mozesz zelazkiem potrzasnac i ponaciskac przycisk. Potem
> ocet wylej i powiedz zonie, zeby zelazko dokladnie wyplukala ;-)

;))))))))))))))))))))))))))
Dzięki dla pewności czynność tę powtórzę.

siema
serfer

1. Data: 2003-01-09 14:49:23

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ;))))))))))))))))))))))))))
> Dzięki dla pewności czynność tę powtórzę.

A to w takim razie dopowiadam, ze octu drugi raz kupowac nie trzeba a i
zonie o koniecznosci przeplukania zelazka warto powiedziec wczesniej. I przy
drugiej serii wstrzasanie jest juz nie wskazane. Tzn nie zaszkodzi, ale
lepiej nie ryzykowac bo moze sie okazac, ze wstrzasnelismy kuflem, a octu z
zelazka wypic nie sposob.

J.

1. Data: 2003-01-09 16:10:50

Od: "serfer" <F...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugiej serii wstrzasanie jest juz nie wskazane. Tzn nie zaszkodzi, ale
> lepiej nie ryzykowac bo moze sie okazac, ze wstrzasnelismy kuflem, a octu

Wielkie dzieki za poradę.
W zamian podzielę się przepisem na ciasto:

Składniki:
- 1 kostka masła,
- 2 szklanka cukru,
- 1 łyżeczka soli
- 4 jajka
- 1 szklanka suszonych owoców,
- 1 szklanka orzechów
- sok cytrynowy
- proszek do pieczenia
- 3-4 szklanki dobrej whisky

Sposób przygotowania:
Przed rozpoczęciem mieszania składników sprawdź czy whisky jest dobrej
jakości. Dobra ... prawda? Przygotuj teraz dużą miskę, szklankę itp.
utensylia kuchenne. Sprawdź czy na pewno whisky jest taka jak trzeba ... by
być tego pewnym nalej jedną szklankę i wypij tak szybko, jak to tylko
możliwe.
Powtórz operację.
Przy użyciu miksera elektrycznego ubij kostkę masła na puszystą masę, dodaj
łyżeszke sukru i ubjaj dalej.
W miedzyszasie zprawdź czy wisky jest na pewno taka jak czeba. Najlepiej
sklaneczke. Otfórz druga butelkie jeźli czeba.
Wszuś do mniski dwa jajki, obje szlanki z owosami i upijaj je mikserem.
Sprawś jakoź wiski żepy pootem gośie nie mufili sze jest trojonca. Wszuś do
miszki szyśką sul jaka masz w domu czy so tam masz szysko jedno so, f sumje
fsale nie nie ma snaszenia so fszuśisz ! Fypij skok sytrynnmowy.
Fymjeszaj fszysko z oszehami i sukrem fszystko jedno i frzudź monki ile tam
masz fdomu, osmaruj piesyk masem i wyklej siasto na plache piesyka, usaw ko
na 350 stofni, saaaamknij źwiszki.
Sprawś jakoś fiski sostanej ot pieszenia siasta i iś spaś

siema
serfer

1. Data: 2003-01-10 08:30:50

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"serfer" piecze:
> Wielkie dzieki za poradę.
> W zamian podzielę się przepisem na ciasto:
[...]

Zaraz na sie pl.rec.kuchnia tu przeniesie :-)
Ale jeśli już o cieście mowa. Czasami piekę sobie w domu chleb, częściej
pizze.
Dobija mnie jednak wyrabianie ciasta. Czy są na rynku dostępne maszyny,
które mogły by mnie zastąpić?
Pytam o rozwiązanie do domu, nie do największej piekarni w mieście :-)
I nie jestem zainteresowany maszynkami do pieczenia chleba (niektóre z nich
potrafią same ciasto wyrobić)
Wystarczył by mi taki jakiś mały robot, który by potrafił ciasto drożdżowe
zrobić zanim go szlag nie trafi.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-01-10 21:14:01

Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chopek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> potrafią same ciasto wyrobić)
> Wystarczył by mi taki jakiś mały robot, który by potrafił ciasto drożdżowe

Pogoglaj po archiuwm grupy. Wydawalo mi sie, ze byl o tym watek.
Jezeli nie znajdziesz tego watku to polecam:
Automat do pieczenia chleba.
Producent - Selfa Szczecin - wyprzedaje magazyn wyrobow gotowych. Za
pobraniem, kurierem w 48 godzin od zamowienia. Cena okolo 300 zl. W
instrukcji sa przepisy. Czasami mozna obejrzec w Selgorsie Warszawa. Jak nie
bedzie Ci sie podobal polski, to poszukaj zagranicznego. Trafiaja sie na
Allegro. W sklepach jeszcze nie widzialem zadnego (poza Selfa na wyprzedazy
w Selgrosie - bez mieszadelka).

Karol

1. Data: 2003-01-11 19:48:05

Temat: Odp: Żelazko niedrożne
Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Karol <a...@a...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:avnd2u$49c$...@f...acn.pl...
Jest takie cudo, tyle że kosztowne, bo umie o wiele więcej niż wyrobić
ciasto na 1 pizze czy chlebek :)
Nazywa się Thermomix i niestety sprzedawany jest na pokazach w domciu
ofiary naganiaczy ;) Kupiliśmy, zapłaciliśmy górkę kasssy, ale nie
żałuję ani chwili.
Więcej szczegółów?
pozdrowionka
zairazki

1. Data: 2003-01-17 08:07:14

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zairazki" informuje:
> Jest takie cudo, tyle że kosztowne,
[...]
> Więcej szczegółów?

Poproszę. I nie koniecznie na priva. Może jeszcze kogoś to cudo
zainteresuje.
Jeśli to nie tajemnica to napisz ile to to kosztowało.

Chopek.

1. Data: 2003-01-17 09:19:31

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zainteresuje.
> Jeśli to nie tajemnica to napisz ile to to kosztowało.

Też mnie naciągnęli na to ustrojstwo (Thermomix).
Dwa lata temu kosztowało ok 3000 PLN.

Ciasto na pizzę wyrabia ładnie w 3 min.
Co jeszcze potrafi można poczytać tutaj:

http://www.vorwerk.pl/thermo/thermo_home.htm

Witek

Zabudowa lodowki
Jak "zamknac" drzwi - tylko na chwile ?
Falck i inne systemy monitoringu
Dym z papierosow a Venta
Jak duze przeponowe naczynie wzbiorcze do c.w.u