Zelmer FENOMEN - ciasto drożdżowe

1. Data: 2003-12-01 11:16:05

Temat: Zelmer FENOMEN - ciasto drożdżowe
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zadbałam o siebie i o własny komfort kupując sobie wymarzonego
robota. Poprzedni miał już chyba ze 20 lat i całkiem się rozleciał miesiac
temu. Zdecydowałam się na "Fenomen" firmy Zelmer i chciałabym teraz
zasiegnąć jednej bardzo istotnej rady użytkowników tego sprzętu: czy
faktycznie można w nim zagniatać ciasto drożdżowe i kruche? Będę robiła
makowiec na święta i ciekawa jestem czy naprawdę ominie mnie ręczne
wygniatanie? I jak w ogóle sprawdza się to urządzenie - na razie mogę
stwierdzić, że ładnie wygląda ;))

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

1. Data: 2003-12-01 12:51:29

Temat: Re: Zelmer FENOMEN - ciasto drożdżowe
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> makowiec na święta i ciekawa jestem czy naprawdę ominie mnie ręczne
> wygniatanie? I jak w ogóle sprawdza się to urządzenie - na razie mogę

Moim zdaniem ciasta zagniata się (uciera) ręcznie. Tylko i wyłącznie
ręcznie.
A co do innych rzeczy - moja mama ma robota firmy Zelmer tylko starszą
wersję i jest z niego bardzo zadowolona.

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-12-01 13:12:30

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem ciasta zagniata się (uciera) ręcznie. Tylko i wyłącznie
> ręcznie.

Miksery maja specjalne "wiertelka" do ciasta drozdzowego, ale ja tej metody
tez nie polecam. Kiedys tak robilam i, choc ciasto wyrobilo sie szybko, po
prostu spalil sie mikser. A nie byla to jakas ostatnia tandeta.

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-01 13:48:08

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez nie polecam. Kiedys tak robilam i, choc ciasto wyrobilo sie szybko, po
> prostu spalil sie mikser. A nie byla to jakas ostatnia tandeta.

Z doświadczenia to napisałam, bo: w poprzednim miejscu zamieszkania
współlokatorka mikser właśnie z wiertełkami miała. I robiłam mikserem i
ucierane i pierniki i drożdżowe (tylko kruche ręcznie). Może ja zła
gospodyni jestem, ale mi z miksera ciasta nie wychodzily. :)
Po 3 latach po raz pierwszy do drożdżowego podeszłam z kolejną próbą 2
miesiące temu (z przepisu grupowego). Wyrabiałam ręcznie 20 minut, jak
przepis przykazał, miksera na stanie brak, ręce mi odpadły, ale to bylo
warte efektu. Wyszlo piękne, rowne, wysokie ciasto, takie jakie mi nigdy nie
wychodziło a mojej znajomej tak i okazalo się, że ona zawsze wyrabiala
ręcznie :)
Teraz powoli, powooooli przymierzam się do piernika - nie z papierka, tylko
od początku robionego własnoręcznie (i ręcznie) :)

Ale np. moja znajoma ma tego wielofunkcyjnego Thermomixa i drożdżowe jej też
wychodzi piękne.

1. Data: 2003-12-01 14:04:58

Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan <m...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> makowiec na święta i ciekawa jestem czy naprawdę ominie mnie ręczne
> wygniatanie? I jak w ogóle sprawdza się to urządzenie - na razie mogę

Ja mam malakser z nożem i tym malakserem wyrabiam ciasta kruche (inaczej
sobie nie wyobrażam), robię pierniki, drożdżowe, ale tylko na pizzę.
Fenomena od jakiegoś czasu oglądam na obrazku bo mam go upatrzonego, gdy
będę zmieniać robot. Chętnie posłucham jak się sprawuje Twój Fenomen.

Kasia

1. Data: 2003-12-01 14:18:29

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bqfgql$61u$1@opal.futuro.pl...
> [...]
nie
> wychodziło a mojej znajomej tak i okazalo się, że ona zawsze wyrabiala

Ja po spaleniu miksera tez zaczelam wyrabiac recznie i tak jest znacznie
lepiej. Po prostu sie czuje, jaka ciasto ma konsystencje, czy nie jest za
twarde, czy trzeba jeszcze dodac maki, czy nie za bardzo sie lepi itp.
Czasami proporcje przepisu nie wystarcza, bo np. szklanka szklance nierowna.
Co prawda z miksera tez mi wychodzily, ale szkoda maszyny :) Moja babcia i
mama robia recznie ( i byly smiertelnie oburzone moimi poczynaniami) i ich
drozdzowki sa absolutnie cudowne ;)

> Ale np. moja znajoma ma tego wielofunkcyjnego Thermomixa i drożdżowe jej
też
> wychodzi piękne.

To dokladnie tak samo jak moja szwagierka :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-01 14:33:59

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszynka (Wrocław) wrote:

> [...]
> tez nie polecam. Kiedys tak robilam i, choc ciasto wyrobilo sie szybko, po
> prostu spalil sie mikser. A nie byla to jakas ostatnia tandeta.

Mam robot firmy MPM (jakość przeciętna) i robię w nim często ciasto
drożdzowe. Nic mi się nie spaliło, a ciasto wychodzi bardzo dobre. Może
trafiłaś na wadliwy egzemplarz.
Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2003-12-01 14:56:37

Od: "s...@a...pl" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan wrote:
> [...]
> makowiec na święta i ciekawa jestem czy naprawdę ominie mnie ręczne
> wygniatanie? I jak w ogóle sprawdza się to urządzenie - na razie mogę

Byc moze ten model faktycznie bedzie potrafil zrobic ciacho. Napisz jak
wyprobujesz jak sie sprawuje.
Ja niestety ma Zelmera Multi robi, ktory okazal sie totalnym niewypalem
( a ktos tu na grupie tak go zachwalal i ja goopia sie skusilam) po
okresie gwarancji zepsulo mi sie dzadostwo, ubijak do piany i smietany
sie wyrobil, strasznie zgrzyta i nie chce sie krecic, a co gorsza znikad
nie moge dostac zadnych czesci do tego robota, a niby to Zelmer...

Aga

1. Data: 2003-12-01 15:55:01

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> faktycznie można w nim zagniatać ciasto drożdżowe i kruche? Będę robiła
> makowiec na święta i ciekawa jestem czy naprawdę ominie mnie ręczne

niestety nie mam takiego, a szkoda. ogladnelam sobie go na stronie
producenta i chyba sie szarpne.
jesli chodzi o kruche ciasto to nie probowalam nigdy maszyna, natomiast
jesli chodzi o drozdzowe, to na pewno bedziesz mogla je wyrobic robotem. nie
ma obaw, ze sie spali - spalic sie moze reczny mikser, ktory ma moze z 250 W
mocy. ta maszyna ma 1000 W!!!
moja mama od kiedy ma robota to drozdzowki i makowce robi wlasnie z jego
uzyciem - nie widac roznicy, a mama ma wiecej sily :)

ale mi smaka narobilas na tego robota :)))) ja pol soboty spedzilam na
ogladaniu jakichstam philipsow i innych braunow, a tu trzeba bylo zelmera
ogladnac :))

pzdr
marta (bez robota:))

1. Data: 2003-12-01 17:19:31

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zasiegnąć jednej bardzo istotnej rady użytkowników tego sprzętu: czy
> faktycznie można w nim zagniatać ciasto drożdżowe i kruche?

Sorry, że odpowiadam zbiorowo, ale nie chcę robić zamieszania wysyłając
kilkanaście postów :)

Kingo: Mnie także wydawało się, że ciasto drożdżowe należy wyrabiać przy
pomocy własnych rąk, ale z drugiej strony pamiętam, jak moja babcia upierała
się, że nie wolno używać ręcznego miksera i babkę to trzeba kręcić w
makutrze przy pomocy drewnianej pałki. Od dawna nie używam drewnianej pałki
do kręcenia ciasta ;) Może z tym drożdżowym warto jednak spróbować?

Kruszyna: Ale ten robot ma taką funkcję do wyrabiania ciasta drożdżowego a w
przypadku przeciążenia po prostu się wyłącza. Tak przynajmniej jest tu
napisane.

Bea: Dzięki :)

Kasiu i Agnieszko: Oczywiście chętnie podzielę się wrażeniami. Przecież sama
zaglądam tu po to, żeby znaleźć już sprawdzone przepisy i zminimalizować
ryzyko :) Mam nadzieję, że będzie się sprawował świetnie.

Martka: Wiesz, ja też oglądałam różne przyznam się szczerze. Ale lat mi
przybywa i jakieś takieś patriotyczne zapędy mnie ogarniają ;)) A poza tym
już chyba z 6 lat działa u mnie w kuchni krajalnica Zelmera i jest świetna.
Mam nadzieję, że robot będzie super. Na razie oglądam i włączam i wyłączam,
i cieszę się, że tak ładnie się wszystko wyświetla. I w ogóle jest ładny:
takie ma ładne te misy wszystkie. No fajny jest mówię Ci ;))) Bardzo się
cieszę.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska