Zelmer FENOMEN - ciasto drożdżowe

1. Data: 2003-12-01 17:34:48

Temat: Re: Zelmer FENOMEN - ciasto drożdżowe
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn wrote:
> Moim zdaniem ciasta zagniata się (uciera) ręcznie. Tylko i wyłącznie
> ręcznie.

Dosyc ostre jest to Twoje stwierdzenie. Ja robie ciasta pare razy w
tygodniu, i od wielu, wielu lat uzywam mikserow i robie ciasta tylko za
pomoca mikserow, nigdy recznie. Mam wolnostojacy Kitchenaid, w ktorym
robie ciasta drozdzowe, babkowe i keksy, i mam mikser malakser
Kitchenaid, taki z ostrym krecacym nozem, w ktorym robie ciasta kruche.
Ten wolnostojacy Kitchenaid latwo wyrabia ciasta ciezkie, do 6 szklanek
maki.
To, ze ciasta musza byc robione recznie, to kompletna legenda.
Konsystencje ciasta drozdzowego, jego lepkosc, jest rownie latwo
sprawdzic dotykajac ciasta w misce miksera czy na stolnicy. Ciasto
kruche wychodzi lepsze z miksera, szczegolnie, jesli sie schlodzi noz,
tylko trzeba pamietac, zeby nie wlaczyc na dluzej niz 3-4 sekundy.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-12-01 17:39:40

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

>Ciasto kruche wychodzi lepsze z miksera, szczegolnie, jesli sie schlodzi
noz,
> tylko trzeba pamietac, zeby nie wlaczyc na dluzej niz 3-4 sekundy.

A jak mozna schlodzic taki noz Magdo? Czy wystarcz polac go zimna woda?

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

1. Data: 2003-12-01 18:03:27

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> noz,
>
> A jak mozna schlodzic taki noz Magdo? Czy wystarcz polac go zimna woda?

Ja wkladam noz, metalowa miske, make i pokrojone w kawalki maslo do
zamrazalnika na 5 minut. Potem umieszczam noz, make i maslo w malakserze
i przygotowuje ugotowane na twardo zoltka, ktore tez tam wrzucam. Wiruje
3-4 sekundy i te cala kruszonke przekladam do schlodzonej metalowej
miski, gdzie szybko palcami zagniatam ciasto w kule. To chlodze jeszcze
raz, jakiec 10 minut, potem rozwalkowuje miedzy dwoma platami pergaminu,
lub po prostu krusze ciasto na dno blachy i wyklejam nierowno. Na
wierzch ciasta, jak np. na szarlotke, scieram zmrozone ciasto na grubej tarce.
MB

1. Data: 2003-12-01 18:21:11

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Na wierzch ciasta, jak np. na szarlotke, scieram zmrozone ciasto na grubej
tarce.

Dziekuje :) To bardzo szybka lekcja wykonania kruchego :)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Cichlid Press Polska
www.cichlidpress.pl

1. Data: 2003-12-02 08:24:36

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Ja niestety ma Zelmera Multi robi, ktory okazal sie totalnym niewypalem
> ( a ktos tu na grupie tak go zachwalal i ja goopia sie skusilam

Ja mam i jetem bardzo zadowolona. Robie w nim ciasto na pizzę przy uzyciu
noża metalowego - ale trzeba pamiętać, że 20 sek na max obrotach:)

Mam tez zelmera ręcznego do ubijania i ukręcania - i tez sobie chwalę.

Najbardziej jednak jestem wdzięczna za doskonałe siekanie cebuli:)

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-02 10:21:23

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dosyc ostre jest to Twoje stwierdzenie.
Faktycznie, może zbyt zdecydowanie się wypowiedziałam, albo (i)
nieprecyzyjnie. Chodziło mi o to, że ja robię ręcznie z tego powodu, że
robione inaczej nie wychodzą mi, co nie znaczy, że to jest zła metoda, i że
tylko moja metoda jest dobra.

Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam.

> To, ze ciasta musza byc robione recznie, to kompletna legenda.
Zgadzam się, tak jak napisałam w poprzednim poście, znajoma ma Thermomixa i
bułeczki wychodzą po prostu rewelacyjnie.

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-12-02 10:41:06

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miksery maja specjalne "wiertelka" do ciasta drozdzowego, ale ja tej
metody
> tez nie polecam. Kiedys tak robilam i, choc ciasto wyrobilo sie szybko, po
> prostu spalil sie mikser. A nie byla to jakas ostatnia tandeta.
>
> Kruszyna

gadacie głupoty !! do wyrabiania cisata sa specjalne "wygiete druty"
ma to chyba zelmer fenomen ale nic wiecej sie na zelmera nie wypowiem
bo nie mam go i mi si enie podobał. Kupiłem Simensa 800W za 500zł w MM
i jestem bardzo zadwolony i wyrabiam ciasto drozdzowe i wszelakie
ciasto kruche czy inny i jest superrr. Rece czyste a ciasto piekne wyrasta
i piekne wyrobione.

Artek

polecam go Simensa
jesli kos chce niech popyta jak bedzie mial pytania

1. Data: 2003-12-02 10:41:18

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> Kingo: Mnie także wydawało się, że ciasto drożdżowe należy wyrabiać przy
> pomocy własnych rąk, ale z drugiej strony pamiętam, jak moja babcia
upierała
> się, że nie wolno używać ręcznego miksera i babkę to trzeba kręcić w
> makutrze przy pomocy drewnianej pałki. Od dawna nie używam drewnianej
pałki
> do kręcenia ciasta ;) Może z tym drożdżowym warto jednak spróbować?

Ja kręcę babkę w makutrze przy użyciu drewnianej pałki :)) Straszna
jestem...??
Jakoś tak... po prostu wyrosłam w cieniu babci, której słuchałam i przy
ktorej dorastałam i ponieważ dodatkowo całe życie jej praca była związana z
kuchnią i to właśnie Ona nauczyła mnie gotować, piec i tych wszystkich
kuchennych sztuczek, zawsze jej słuchałam i może stąd tak silne przekonanie,
że wszystko trzeba ręcznie.
Może to też kwestia tego, że gotuję dla jednej osoby, a nie dla kilku i w
pewnym momencie życia posiadanie takiego sprzętu to po prostu konieczność.

Jedno jest pewne: jak już będzie własna chałupka (a to za rok właśnie), to
ja sobie tego Thermomixa kupię... Naprawdę, bylam na prezentacji i bardzo,
bardzo mi się spodobal, drogie to jak na nasze polskie warunki, bardzo
drogie, ale on jest naprawdę_wielofunkcyjny. Prezentacja miała miejsce 2
lata temu, a ja nadal ją pamiętam i nadal żyję w przekonaniu, że
kiedyś_będę_mieć_Thermomixa. 2 osoby prowadziły (w domu u koleżanki)
prezentację, przy czym jedna była w kuchni, a druga opowiadała o sprzęcie. W
ciągu godziny przygotowane zostały (i skonsumowane ze smakiem) zupa krem z
porów, placki ziemniaczane, surówka wielowarzywna, bułeczki drożdżowe
właśnie oraz kawa chyba cappucino ale za to ostatnie zabić się nie dam :)

A może zna ktoś jakiś tańszy zamiennik?

1. Data: 2003-12-02 11:28:54

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

napisze jeszcze raz. Swojego czasu tez szukałem robota
i patrzylem na wszystki modele na fenomena tez.
Nie podobalo w nim mi sie pare rzeczy i to takich najwazniejszych
przedewszystkim misa - brak raczki jakos tragiczne te rozwiazanie
z tym niby uchwytem. Drugie te sterowanie jakies plusikem i
minusikiem jakos mi sie wydaje to nie praktycze jesli chce
szybko zmienic predkosc. Jedyną zaleta jaką widzałem
to, ze jest nóż do krojenia frytek.
nikogo nie chce przekonac lecz zwrocic tylko uwage.

Artek

1. Data: 2003-12-02 11:54:16

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szybko zmienic predkosc. Jedyną zaleta jaką widzałem
> to, ze jest nóż do krojenia frytek.
> nikogo nie chce przekonac lecz zwrocic tylko uwage.

Nie wiem, jak to się będzie sprawdzało w przyszłości, ale na razie to
sterowanie przyciskami "plus", "minus" a także przyciskami "turbo" czy
"pulsowanie" działa bardzo płynnie i bardzo szybko (oczywiście wykorzystałam
już dziś te funkcje ;). Możesz także rozpocząć pracę z prędkości oznaczonej
jako "10" - nie musisz zaczynać od "1". Możesz dzięki przyciskowi "turbo"
zmienić szybko prędkość zwiekszając ją o dodaktowe 20%. IMHO właśnie ten
zakres prędkości i płynność przechodzenia jednej w drugą są tu rozwiązane
sympatycznie. Ale to oczywiście kwestia osobistych doświadczeń i upodobań.
BTW noże ostre jak diabli - faktycznie trzeba myć szczotką. Podobają mi się
także zabezpieczenia gwarantujące bezpieczną pracę urządzenia.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.malawi.org.pl

Sos Coleslaw z KFC