Zerwane więzadło boczne (?)

11. Data: 2003-03-01 17:01:24

Temat: Re: Zerwane wiezadlo boczne (?)
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli boczne to nie krzyzowe.
Jezeli zabieg na kolanie to nie laparoskopia, tylko cos innego
(arthroskopia).
Pozdrawiam

dradam

PS. O decyzji na temat zabiegu mozna mowic dopiero po wykonaniu badan.
Najlepszym badaniem jest wlasnie artroskopia (pozwalajaca na
bezposrednie ogladniecie wiezadel krzyzowych). Jezeli jednak problem
dotyczy wiezadla bocznego ( sa dwa w kazdym stawie kolanowym) problem
wyglada nieco inaczej.

12. Data: 2003-03-01 17:33:40

Od: "Obcy" <siralos(zabezpiecznie)@mail.icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Jezeli boczne to nie krzyzowe.
> Jezeli zabieg na kolanie to nie laparoskopia, tylko cos innego
> (arthroskopia).

OK. dzieki za wyjasnienie szczególowe. Ale zawsze to *.skopia jakas jest.
Idea zabiegu jest taka sama przeciez - nie kropimy tylko wprowadzamy sonde
przez naciecie :-)

> PS. O decyzji na temat zabiegu mozna mowic dopiero po wykonaniu badan.

slusznie!

> [...]
> bezposrednie ogladniecie wiezadel krzyzowych). Jezeli jednak problem
> dotyczy wiezadla bocznego ( sa dwa w kazdym stawie kolanowym) problem

Rozumiem, ale czy 3000 zl to nie za duzo za badanie arthroskopowe kolana?
Nie poddalem sie temu zabiegowi i sie z tego ciesze. Nie ma znaczenia dla
zdrowia mojego kolana czy wiedzialbym na 100 % ze jest uszkodzone to w tym
koilanie o czym juz wiem na 90 %. :-)
A zawsze grzebanie w kolanie moze przyniesc jakies powiklania.

Obcy

13. Data: 2003-03-01 18:08:07

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 Mar 2003 18:33:40 +0100, "Obcy"
<siralos(zabezpiecznie)@mail.icpnet.pl> wrote:

> [...]
>koilanie o czym juz wiem na 90 %. :-)
>A zawsze grzebanie w kolanie moze przyniesc jakies powiklania.

To ktore wiezadlo jest uszkodzone ?
Bo ja juz nic z tego nie rozumiem, sorry !

Postepowanie rozni sie w zaleznosci od rodzaju wiezadla i stopnia
uszkodzenia. Tego sie nie oceni nawet poprzez MRI.

Co do uszkodzen przy "grzebaniu w kolanie" - to zalezy od tego kto to
robi i jak. Jak zwykle w chirurgii !

Pozdrawiam

dradam

PS. Cena wydaje sie , jak na USA warunki, umiarkowana. Jak to jest jak
na warunki polskie, to nie wiem. A dlaczego tego nie pokrywa Kasa
Chorych ? Badanie jest "standartowe", nic nadzwyczajnego.To nie MRI z
kontrastem !!!

14. Data: 2003-03-01 20:08:27

Temat: Re: Zerwane więzadło boczne (?)
Od: Harry Haller <h...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 Mar 2003 17:32:15 +0100, "Obcy"

>Nie jestem ortopedą. Tak mi lekarz od urazów sportowych chirurg ortopeda
>powiedział. Ty za to jesteś wyjątkowo kiepskiej klasy spec od cytowania
>czyiś wypowiedzi. Wyciąłeś własnie to z czego sie głupawo śmiejesz HH.
>cytuję siebie:
>"(...) i miałem zerwane lub naderwane więzadło boczne krzyżowe w
>prawym kolanie 2 lata temu ( taka diagnoza ortopedy) - podczas skoku i
>(...)"

wniosek - zmień lekarza

>Ma się doskonale. Myslisz, że nie można zrobić dziury w skórze i wprowadzić
>nią sondy laparoskopowej i obejrzeć/ zoperować więzadła?! ( pytanie do
>lekarzy raczej :-)

to wtedy jest to artroskopia

>nie

>? bez sensu ten dopisek

nie , spox dopisek dobry dla wszystkich biednych pacjentów cierpiących
pod opieką polskiej "służby zdrowia"

Pracuje w porządnym niemieckim szpitalu i wierz mi , że medycyna tutaj
zna lepsze sposoby niz "zostawmy pacjenta w spokoju , natura go
wyleczy"

p.s. sorry za złośliwości , mam dzisiaj zły humor

Harry Haller

howuser&userid=2763264
GG: 1398692

15. Data: 2003-03-02 00:16:38

Od: "Jacek57" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo przepraszam ale to ja wprowadzilem okreslenie "laparoskopia".
Oczywiscie chodzi o artroskopie gdzie zasada jest bardzo podobna.
Pozdrawiam wszystkich
jacek

16. Data: 2003-03-02 13:11:20

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pracuje w porządnym niemieckim szpitalu i wierz mi , że medycyna tutaj
> zna lepsze sposoby niz "zostawmy pacjenta w spokoju , natura go
> wyleczy"

To moze doradzisz ile w niemczech kosztuje zabieg rekonstrukcji wiezadla
krzyzowego przedniego u bardzo dobrego specjalisty wraz z pobytem w szpitalu
i wszystkimi kosztami z tym zwiazanymi (mowie o szpitalnych kosztach). Nie
moge sie ciagle zdecydowac na zabieg w PL, a podobno w Niemczech calkiem
ladnie to robia...

17. Data: 2003-03-02 14:30:20

Od: Harry Haller <h...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Mar 2003 14:11:20 +0100, "plitkin"

> [...]
>moge sie ciagle zdecydowac na zabieg w PL, a podobno w Niemczech calkiem

przykro mi ,
ale o kosztach i tego typu sprawach to nie mam zielonego pojęcia.
Mogę się dowiedzieć .
Jakby co dam znać na priv.

Harry Haller

howuser&userid=2763264
GG: 1398692

calivita, co to?
OCZY
Prosze powiedzcie do kogo jeszcze isc z tymze problemem?
bole brzucha, wymioty...
autoszczepionka -pytanie