Zespół Gilberta

1. Data: 2001-03-17 13:24:14

Temat: Zespół Gilberta
Od: "Wojtek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i mam ogromna prosbe.
Chcialbym sie czegos wiecej dowiedziec o zespole Gilberta, a w
szczegolnosci co to jest za choroba, czy sie ja leczy, a przede wszytkim czy
nie idzie sie przez to do wojska
Pozdrowienia Wojt

2. Data: 2001-03-17 18:42:38

Temat: Re: Zespół Gilberta
Od: "Hno" <h...@g...szczecin.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zespol Gilberta to niedoczynnosc jednego z zespolow watrobowych. Choroby tej
sie nie leczy. Natomiast osoba, ktora posiada taka dolegliwosc powinna
oszczedzac watrobe, czyli: nie pic za duzo alkoholu, nie jesc smazonych
rzeczy, nie pic za duzo kawy. Z wojska choroba ta nie zwalnia, lecz
zmniejsza ona predyspozycje do sluzby, gdyz jak powszechnie wiadomo, sluzba
wojskowa wiaze sie z notorycznym naduzywaniem alkoholu.
hno

3. Data: 2001-03-18 21:31:32

Od: "Maciej" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli masz zespół Gilberta, to możesz być spokojny o wojsko. Zespół Gilberta
jest zaliczany do chorób, które zwalniają od służby wojskowej
Użytkownik Wojtek <w...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
sał:98voe2$76i$...@n...tpi.pl...

4. Data: 2001-04-05 16:45:31

Od: Zurawski Maksymilian <l...@m...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Mar 2001, Wojtek wrote:

> [...]
> Chcialbym sie czegos wiecej dowiedziec o zespole Gilberta, a w
> szczegolnosci co to jest za choroba, czy sie ja leczy, a przede wszytkim czy

Zespol Gilberta to choroba, a owszem, zwiazana z watroba. Chodzi tutaj
glownie o przemiany hemu do zwiazku malotoksycznego. Hem, jak wiadomo
skladnik erytrocytarnej hemoglobiny, rozklada sie w watrobie do
bilirubiny, ktora, niestety nie jest obojetna dla organizmu...W watrobie
sa enzymy, ktore sprzegaja bilirubine z kwasem UDP-glukuronowym, chyba tak
to sie nazywa, dajac dwuglukuronid bilirubiny, malo toksyczny. Zespol
Gilberta to blokada (genetyczna, tak mi sie wydaje, wada genu kodujacego
enzym, ktory odpowiada za przeksztalcenie to wlasnie) tego
przejscia...Warto zrobic testy van den Bergh'a...Na zoltaczke...

Powodzenia.

skrzywienie klatki piersiowej
skrzywienie klatki piersiowej
skrzywienie klatki piersiowej