Zespol Gilberta

1. Data: 2004-06-01 13:32:25

Temat: Zespol Gilberta
Od: Posesej <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie czym jest takowe cos jak zespol gilberta ? czy to sie jakos
leczy ? Wiem ze charakteryzyuje sie hiperbilirubinemią, chcialbym jakies
dodatkowe informacje ale ciezko cos znalesc,

2. Data: 2004-06-01 16:18:23

Temat: Re: Zespol Gilberta
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Jun 2004 15:32:25 +0200, Posesej wrote:

> Czy ktos wie czym jest takowe cos jak zespol gilberta ? czy to sie jakos
> leczy ? Wiem ze charakteryzyuje sie hiperbilirubinemią, chcialbym jakies
> dodatkowe informacje ale ciezko cos znalesc,

Skoro wiesz już tyle, to w sumie wiesz wystarczająco wiele, a z punktu
widzenia pacjenta jedyne co powinieneś wiedzieć poza tym, to to, że
zespół ten nie ma żadnego znaczenia klinicznego (poza tym, że pacjent
powinien wiedzieć, że go ma, i informować o tym swoich lekarzy, żeby ci
nie przeprowadzali milion razy tej samej diagnostyki
hiperbilirubinemii).
A co do dodatkowych informacji, to szukając usilnie dowiedzieć się
możesz tylko tego, że patogeneza hiperbilirubinemii w zespole Gilberta
nie jest do końca jasna.

Piszę zupełnie poważnie (choć oczywiście mogę się mylić:) ).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-06-01 22:03:20

Od: Posej <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Marek,

Dnia 1 czerwca 2004 (18:18:23)
Na temat "Zespol Gilberta"
begin message:

> Skoro wiesz już tyle, to w sumie wiesz wystarczająco wiele, a z punktu

Ponoc bilirubina wzrasta w krwi przy pewnych czynnikach jak stres ? Moze
alkohol ? Cos mi lekarz mowil ale wydawal sie malo zorientowany :) Dlatego
szukam czegos na wlasna reke.

4. Data: 2004-06-02 18:36:05

Od: "Poprostu" <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponoc bilirubina wzrasta w krwi przy pewnych czynnikach jak stres ?

Skad masz takie informacje? Czy to jest pewne?

Szkoda, ze nie ma ogolnodostepnego info gdzies w sieci, bo mnie ta sprawa
tez interesuje. Lekarz zasugerowal mi zespol Gilberta po tym jak wyszlo mi
ze mam bilirubine troche ponad norme. Ale tez zdawal sie byc malo
zorientowany. Jezeli potwierdziloby sie to co napisales wyzej, to w moim
przypadku mialbym odpowiedz skad wzial sie wysoki poziom bilirubiny.

> Moze alkohol ?

Lekarz domowy byl jeszcze mniej zorientowany jak ten co robil mi badania,
ale powiedzial cos takiego, ze mam sie nie przejmowac bo to jest tak malo
istotne, ze nawet sie tego nie leczy. Powinienem tylko dobrze sie odzywiac i
nie pic alkoholu. Nie wiem jaki to ma konkretnie zwiazek z zespolem G., ale
padlo takie sformulowanie.

> Dlatego szukam czegos na wlasna reke.

Jak cos znajdziesz to daj znac. Ja oprocz tego co napisalem wyzej
dowiedzialem sie jeszcze tyle, ze zespol uaktywnia sie najczesciej w wieku
20-stu kilku lat i nie wiadomo w sumie skad to sie bierze. Objawia sie
okresowymi zazolceniami spojowek, czasem skory i omdleniami (chyba po
przeglodzeniu). Ponoc wystepuje tylko u facetow i ma to jakis niezly
odsetek. Chodzi mi po glowie 5% czyli wychodziloby ze co 20-sty ale szczerze
mowiac to moge sie grubo mylic, bo juz tego to dokladnie nie pamietam.

Trzymaj sie,
do przeczytania!

5. Data: 2004-06-03 20:28:58

Od: "Poprostu" <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypomnialo mi sie jeszcze, ze przy zespole gilberta wystepuje swedzenie
skory, ale tez w sumie nie wiadomo w jakich okolicznosciach.

6. Data: 2004-06-16 07:15:36

Temat: Re: Zespol Gilberta - więcej
Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę wieści na ten temat:
http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=46&typ=
1&nazwa=gastroenterologia

Ewa

7. Data: 2004-06-17 13:33:33

Od: "TT" <t...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"szulik" <e...@g...pl> napisała...
> Trochę wieści na ten temat:
> http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=46&typ=
1&nazwa=gastroenterologia
bez urazy ale to mało wartościowy link...
wyjaśnienia jutro...

8. Data: 2004-06-18 10:55:31

Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TT" <t...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> "szulik" <e...@g...pl> napisała...

http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=46&typ=
1&nazwa=gastroenterologia
> bez urazy ale to mało wartościowy link...

Ciekawa jestem dlaczego...? Googlowałam, coś znalazłam, więc podałam.

> wyjaśnienia jutro...

Czekam. :)

(Nieurażona) Ewa

9. Data: 2004-06-22 14:04:27

Od: "TT" <t...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"szulik" napisała
> http://www.emedica.pl/szczeg_choroby.php3?nr=46&typ=
1&nazwa=gastroenterologia
> Ciekawa jestem dlaczego...? Googlowałam, coś znalazłam, więc podałam.
miałem objawy... - łupierz.. plamy itd... po paru miesiącach... mma pewne objawy...
HIV....
pare dni mineły... oczekiwałem na wynik testu...
> Czekam. :)
ja też
> (Nieurażona) Ewa
umierający.... ikis...

10. Data: 2004-06-23 12:52:11

Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
1&nazwa=gastroenterologia
> miałem objawy... - łupierz.. plamy itd... po paru miesiącach... mma pewne
Nie pojmuje zwiazku

Ewa

oprycha??
ostrzegam przed podrobkami viagry