Zespół Sjogren-a Poszukuje

1. Data: 2003-05-20 08:57:04

Temat: Zespół Sjogren-a Poszukuje
Od: "B@ltazar" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanwni grupowicze poszukuje wszelkich informacji o Zespole Sjogrena
szcególnie diagnostyka,patomorfologia, i leczenia
Dziekuje za wszelkie informacje

2. Data: 2003-05-22 19:59:26

Temat: Re: Zespół Sjogren-a Poszukuje
Od: "GazGaz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B@ltazar" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Szanwni grupowicze poszukuje wszelkich informacji o Zespole Sjogrena
> szcególnie diagnostyka,patomorfologia, i leczenia
> Dziekuje za wszelkie informacje

Nie wiem, jakich informacji poszukujesz, czy bardzo szczegółowych, tzn.
artykułów naukowych na ten temat, czy raczej podstawowych, bo nic na ten
temat nie wiesz?
Jesli tych ostatnich - choroba autoimmunologiczna należąca do tzw. chorób
układowych; charakterystyczne klinicznie - suchość jamy ustnej i spojówek.
Polega na niszczeniu ślinianek i gruczołów łzowych przez nacieki
limfocytarne. Diagnostyka - pobranie wycinka z wargi dolnej i ocena drobnych
slinianek (nie zawsze się trafią), ewentualnie specyficzne przeciwciała u
chorych (autoprzeciwciała). Jak wspomniałam, choroba układowa - mogą
towarzyszyć jej objawy z innych narządów -np. zapalenie stawów jak w
rematoidalnym zapaleniu. Na temat leczenia - nie wiem, ale ponieważ jest to
chroba autoimmunologiczna, to chyba przede wszystkich immunosupresyjne
(m.in. sterydy).
patolog KriKri

dziwny ból
Rajstopy przeciwżylakowe dla mężczyzn