Zespół Sweet'a

1. Data: 2005-05-01 21:14:20

Temat: Zespół Sweet'a
Od: "Pumcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z Forumowiczów słyszał może o zespole Sweet'a? Czy mogą występować
jakieś powikłania po tej chorobie? Czy może ona mieć nawroty?
pz Pumcia

2. Data: 2005-05-02 08:45:48

Temat: Odp: Zespół Sweet'a
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Czy ktoś z Forumowiczów słyszał może o zespole Sweet'a? Czy mogą
występować
> jakieś powikłania po tej chorobie? Czy może ona mieć nawroty?

To nie choroba, tylko zespol (tzn kilka objawow wystepujacych razem, ale
niekoniecznie o tej samej przyczynie w rozpatrywanej grupie pacjentow z
danym zespolem). Wiele zalezy wlasnie od owej przyczyny. Zgrabne
podsumowanie jest tutaj:

http://dermatology.cdlib.org/94/NYU/Apr2002/7.html

Dodam jeszcze, ze termin ten (jak wiele eponimow) nie jest stosowany
szczegolne konsekwentnie i niektorzy rozciagaja jego znaczenie takze na
sytuacje, w ktorych nacieki z granulocytow obojetnochlonnych (neutrofilow)
maja charakter nowotworowy (neutrofile naleza do klonu nowotworowego), a nie
paraneoplastyczny (czyli w jakis sposob wywolane przez nowotwor, ale nie
zlozone z komorek nowotworowych tylko zapalnych).
Oczywiscie wiele przypadkow zesp. Sweeta nie ma niczego wspolnego z
jakimikolwiek nowotworami.

uklony

Zbyszek
hematopatolog

www.cm-uj.krakow.pl/bonemarrow

3. Data: 2005-05-02 09:07:59

Temat: Re: Zespół Sweet'a
Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1 May 2005 23:14:20 +0200, Pumcia napisał(a):

> Czy ktoś z Forumowiczów słyszał może o zespole Sweet'a?

http://www.thedoctorsdoctor.com/diseases/sweets_synd
rome.htm
http://dermnetnz.org/reactions/sweets.html
http://www.emedicine.com/derm/topic11.htm

--
Cathleen
GG: 1832817 || ICQ: 345347435 || AQQ: 124895

4. Data: 2005-05-02 09:08:55

Od: "Pumcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> www.cm-uj.krakow.pl/bonemarrow
>
>Bardzo Panu dziękuję za link do strony i mam jeszcze małe pytanko może wie Pan
coś o jakiejś dobrej stronie o ch. Recklinghausena typ NF1?
pz Pumcia

5. Data: 2005-05-02 10:50:24

Od: "Wojtek G." <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> coś o jakiejś dobrej stronie o ch. Recklinghausena typ NF1?
> pz Pumcia

Zajrzyj np tu:
http://nf.org/
http://www.nfinc.org/

a tu masz mnostwo linkow http://www.edae.gr/neurofibromatosis.html

************
Wojtek

"Jezeli w praktyce medycznej za sprawa doswiadczen ustali sie maksymalny
poziom bezpieczenstwa, to szybko znajdzie sie pomyslowy idiota, ktory
zaproponuje metode jego przekroczenia. Niczego nie da sie ustrzec przed
idiotami, sa niezwykle pomyslowi."

gdzie w Rzeszowie fachowo :płukanie okrężnicy?
katar a monitory CRT
"Strzelanie palcami"...
Wirus HIV
Pomoc dla Pawła Sity, dyrektora radia BIS !!