Zewnętrzny/wewnętrzny termometr elektroniczny

1. Data: 2005-07-18 10:20:42

Temat: Zewnętrzny/wewnętrzny termometr elektroniczny
Od: "ROman" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

HEj

Właśnie okazało się, że za oknem nie mamy już termometru (stary się zepsuł).
Pomyślałem, że może warto by było kupić elektroniczny termometr, gdzie
czujnik wystawia się za okno, będzie pewnie pokazywał więcej informacji niż
tylko temp.
Ktoś może mi powiedzieć czy takie urządzenie się sprawdza i jaki warto kupić
(allegro)?

Dzięki z góry

ROman

2. Data: 2005-07-18 10:29:02

Od: Sebastian Maliszczak <b...@c...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

ROman napisał(a):
> [...]
> tylko temp.
> Ktoś może mi powiedzieć czy takie urządzenie się sprawdza i jaki warto kupić

Mamy takie urzadzenie. Komunikacja radiowa. Mierzy temperature i
wilgotnosc. Baza ma tez wbudowany zegrarek dostrajany radiowym sygnalem
czasu z Niemiec. Dziala bardzo fajnie juz ponad rok. Raz trzeba bylo
wymienic baterie. Baza podaje tez tendencje cisnieniowe i wschody i
zachody slonca i ksiezyca, ale te niestety sa ustawione na Niemcy i nie
znalazlem sposobu na ich zmiane. Niestety co to za model jest nie
pamietam, moge sprawdzic w domu, ale polecam, duza wygoda nie trzeba
zerkac za okno.

--
Sebastian Maliszczak

3. Data: 2005-07-18 10:36:36

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ROman" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ktoś może mi powiedzieć czy takie urządzenie się sprawdza i jaki
> warto kupić
> (allegro)?

Sprawdza się bardzo dobrze, polecam zwłaszcza takie z bezprzewodowym
czujnikiem temperatury zewnętrznej. Można kupować na allegro, na pewno
stamtąd będzie dużo taniej niż te same urządzenia w sklepach.
Najprostsze pokazują tylko temperatury, lepsze mają jeszcze i pomiar
wilgotności, zegarek (czasem sterowany DCFem), pomiar ciśnienia
atmosferycznego z historią jego zmian z kilku ostatnich dni, aż po
kombajny mierzące jeszcze siłę i kierunek wiatru, poziom opadów,
płodność białych myszek, prognozowanie numerów w najbliższym losowaniu
totka i sam nie wiem, co jeszcze.
Ja mam taki z temperaturami, wilgotnościami, ciśnieniem i czasem, na
podstawie tych wskazań jeszcze jest graficzne prognozowanie tendencji
zmian pogody i muszę pochwalić urządzonko, że jeśli chodzi o
krótkoterminowe prognozy typu "czy będzie dziś/jutro lało?" jest
bardziej wiarygodny niż prognozy telewizyjne.
Pierwsze przykładowe z brzegu z allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=57979015

J.

4. Data: 2005-07-18 11:32:34

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> [...]
> czujnikiem temperatury zewnętrznej. Można kupować na allegro, na pewno
> stamtąd będzie dużo taniej niż te same urządzenia w sklepach.

Tak się zastanawiam, jak z dokładnością takich chińskich wynalazkow, bo
typowy scalony półprzewodnikowy czujnik temperatury to ma gwarantowaną
dokładność (nie mylić z rozdzielczością) +/-2 stopnie celsjusza. Są
dokładniejszsze czujniki scalone, są też inne metody pomiaru temperatury
niż czujnik półprzewodnikowy, można też przeprowadzać kalibrację,ale to
wszystko jest sporo droższe, więc nie wiem czy chińczycy coś takiego by
stosowali. Może poprostu podchodzą do tego statystycznie i z rozkładu
błędów w poszczególnych partiach czujników wynkika, że np. 95% będzie
mierzyć całkiem nieźle, czyli np. +/-0.5 stopnia, no a reszta niestety
nie? Czyli jak ze wszystkim, zależy co się trafi...

RobertP.

5. Data: 2005-07-18 12:04:42

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dbg40p$p2m$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> bo typowy scalony półprzewodnikowy czujnik temperatury to ma
> gwarantowaną dokładność (nie mylić z rozdzielczością) +/-2 stopnie

Mój niby pokazuje z dokładnością do dziesiątych, ale jeśli nawet
faktycznie taką ma, to tak naprawdę w domowym termometrze ona do
niczego jest niepotrzebna. Dwa identyczne termometry w dwóch miejscach
zawiesisz i one co innego pokażą, bo w jedno będzie akurat bardziej
słońce świeciło.
Mój termometr (znaczy ta zewnętrzna czujka) aktualnie wisi na
balkonie, schowany od słońca za betonową kolumną i jeszcze za
drewnianą balustradą. Cały dzień pokazuje mniej więcej to samo (+/-
1st.), co położona kilka km ode mnie stacja pogodowa publikująca swoje
pomiary na bieżąco w internecie, a wieczorem (w lato) zaczynają się
szopki: słońce wtedy zaczyna świecic już z niskiego pułapu wprost na
mój balkon i mimo, ze czujnik jest cały czas w głębokim cieniu, samo
powietrze na balkonie zaczyna się kisić, w efektcie wieczorem potrafię
mieć odczyt 39 stopni przy średniej wcześniejszej w granicach 26-28.
Zastanawiam się nad umocowaniem tej czujki na jakimś wysięgniku
totalnie poza balkonem, z ocienieniem dawanym np. przez michę anteny
satelitarnej.

J.

6. Data: 2005-07-18 12:22:54

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> niczego jest niepotrzebna. Dwa identyczne termometry w dwóch miejscach
> zawiesisz i one co innego pokażą, bo w jedno będzie akurat bardziej

i dlatego termometry wiesza sie na północnej stronie budynku.

MaW

7. Data: 2005-07-18 12:30:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:dbg6pr$udd$1@opal.futuro.pl...

> i dlatego termometry wiesza sie na północnej stronie budynku.

W przypadku mojego budynku obawiam się, że zasięgu by trochę brakło.
No i chodzić po obcych ludziach i prosić się o umożliwienie
powieszenia termometru u nich na balkonie... Nie, chyba pokombinuję
póki co na swoim :-)

J.

8. Data: 2005-07-18 13:45:20

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:dbg6pr$udd$1@opal.futuro.pl...

> "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> i dlatego termometry wiesza sie na północnej stronie budynku.

I co? Słońce dalej niż na zachód (270)nie idzie?
Mam zamocowaną czujkę na ścianie północnej na wschodniej płaszczyźnie wnęki
okiennej:
- rano latem jeżeli świeci słońce zawyża temp - nie wiem dla czego, może od
brązowego parapetu?

Adam

9. Data: 2005-07-18 14:49:55

Od: Jack Houseman <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> [...]
> krótkoterminowe prognozy typu "czy będzie dziś/jutro lało?" jest
> bardziej wiarygodny niż prognozy telewizyjne.

Ciekawe jaki jest algorytm takiego prognozowania? Ktos moze ma jakies dane
na ten temat? Co prawda jest to troche NTG, ale skoro temat wyplynal...a
nie zauwazylem grupy dyskusyjnej dla meteorologow..... Chyba, ze na
astronomii? :-)

Jado

10. Data: 2005-07-19 06:23:35

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack Houseman" <K...@c...pl> napisał w
wiadomości news:30f86$42dbc194$540adc4c$32536@news.chello.pl...

> [...]
> wyplynal...a
> nie zauwazylem grupy dyskusyjnej dla meteorologow..... Chyba, ze na

Też się kiedyś nad tym zastanawiałem :-)
Wydaje mi się, że to prognozowanie oparte jest na prostych
zaleznościach typu: jest wysoka wilgotność i spada temperatura lub
ciśnienie => będzie lało (przykład z kosmosu, nie wiem, czy faktycznie
jedno z drugiego wynika tak wprost), a dość wysoka skuteczność tych
przepowiedni wynika po prostu stąd, że pomiary są robione lokalnie.
Kupiłem podobna pogodynkę ojcu, ale trochę prostszą, bez pomiaru
ciśnienia i wilgotności zewnętrznej, ciekawostka: ta również
przepowiada pogode i również robi to całkiem dobrze, choć
przewidywalność jest już gorsza niż u mnie.

J.

TBS
Lampy ogrodowe - trwałość tworzywa
Bad developer ...
Lodówka?
Czy lodowke w zabudowie można znieść po schodach ?