Zgon naturalny

1. Data: 2001-12-29 12:49:08

Temat: Zgon naturalny
Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz dzisiaj stwierdzil u mojego ojca zgon naturalny, ale czy istnieje cos
takiego w wieku 50 lat?

2. Data: 2001-12-31 07:56:18

Temat: Re: Zgon naturalny
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lume" <i...@l...prv.pl> wrote in news:a0ke1l$pdn$1@aquarius.webcorp.pl:

> Lekarz dzisiaj stwierdzil u mojego ojca zgon naturalny, ale czy
> istnieje cos takiego w wieku 50 lat?

Myślę, że chodzi po prostu o to, że zgon wynikł z przyczyn chorobowych, a
nie np. z działania osób trzecich (przestępstwa). Konkretną przyczynę da
się _zwykle_ wykazać i u 30 i u 50 i u 70-latka, ale do tego trzeba sekcji.

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

3. Data: 2001-12-31 11:44:05

Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lume" <i...@l...prv.pl> napisał w wiadomości
> Lekarz dzisiaj stwierdzil u mojego ojca zgon naturalny, ale czy istnieje
cos
> takiego w wieku 50 lat?
Przykro mi, lume. Jeśli chesz więcej informacji, to podaj rozpoznania z
karty zgonu (wyjściowe, pośrednie i bezpośrednie).
Pozdrawiam,
Adam Janiak
j...@c...pl

4. Data: 2001-12-31 14:55:24

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NakaiSuzuki" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:Xns91885AD77578FKO@149.156.4.11...
> "lume" <i...@l...prv.pl> wrote in

> Myœlę, że chodzi po prostu o to, że zgon wynikł z przyczyn
chorobowych, a
> nie np. z działania osób trzecich (przestępstwa). Konkretnš przyczynę
da
> się _zwykle_ wykazać i u 30 i u 50 i u 70-latka, ale do tego trzeba
sekcji.

W medycynie sądowej/kryminalistyce istnieją pojęcia, które w tym
wypadku oddają trafniej istotę sprawy: śmierć nagła i śmierć gwałtowna.
Śmierć nagła może się zdarzyć w każdej chwili, w sposób niespodziewany,
na przykład w wyniku zawału jak najbardziej nieoczekiwanego, ale jest to
śmierć nie spowodowana niczyim świadomym działaniem zmierzającym do jej
wywołania (lub działaniem, w wyniku którego ze śmiercią należało się
liczyć), będąca wynikiem stanu zdrowia i ewentualnie obiektywnych
czynników. Natomiast śmierć gwałtowna gwałtowną jest nie dlatego, że
następuje niespodziewanie i nagle (bo może dotyczyć zgonu w nocy, we
własnym łóżku), lecz dlatego, że wywołana jest czyimś celowym działaniem
lub zaniechaniem działania, nawet jeśli skutki tego działania (śmierć) i
samo działanie są od siebie odległe w czasie. Śmiercią gwałtowną - w
przypadku uzasadnionego podejrzenia takowej - zawsze zajmuje się
prokurator. W przypadku zgonu człowieka na ulicy postępuje się tak,
jakby śmierć była gwałtowna.
To tak z głowy, mniej-więcej, bo dokładnych definicji nie znam, a
książek pod ręką nie mam.

--
Lejak
j...@p...onet.p

5. Data: 2002-01-02 08:09:04

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarku, masz rację, napisałem niedokładnie, biję się w piersi żony...
----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

6. Data: 2002-01-02 16:41:51

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NakaiSuzuki" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:Xns918A5D0168525KO@149.156.4.11...
> Jarku, masz rację, napisałem niedokładnie, biję się w piersi żony...
> ----------------
> Krzysiek, FEBP

Przepraszam, ale nie miałem zamiaru nikogo ganić, tylko rzucić coś,
co pomogłoby zrozumieć niuanse w poprzednich wypowiedziach.

--
Lejak
j...@p...onet.p

Ozaxepam