Zgwałcona kobieta jak ukrzyżowany Jezus

11. Data: 2008-11-18 15:35:37

Temat: Re: Zgwałcona kobieta jak ukrzyżowany Jezus
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lis, 15:44, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Krzyż to nie symbol upodlenia jednych przez drugich. To symbol POŚWIĘCENIA
> SIĘ w imię czyjegoś dobra.
> Dlatego protestuję.

Czy wedlug Ciebie Chrystus nie zostal upodlony?

12. Data: 2008-11-18 15:46:58

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Hanka<c...@g...com>
g.googlegroups.com

> Czy wedlug Ciebie Chrystus nie zostal upodlony?

Nie, nie został, ale _intencją_ oprawców było upodlenie.
Ikselka ma tutaj rację. Co nie znaczy, że akcja jest zła, tylko nie należy
rozumieć analogii jako pełnej/zbyt daleko idącej.

Zob. też przeciwne przegięcie ("Przełamując fale" von Triera, gdzie kobieta
dobrowolnie oddaje się mężczyznom w ofierze na modłę chrystusową).

Don

13. Data: 2008-11-18 15:52:11

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Dlatego protestuję.

Dzisiaj protestuję bo mnie nikt tu nie szanuje,
Dzisiaj protestuję bo każdy czepia się,
Dzisiaj protestuję bo się sama zaniedbuję,
Dzisiaj protestuję strzelę sobie prosto w łeb;

Samej mi do siebie jest okrutnie za daleko,
Ciągle mi dystansu do samej siebie brak,
Burzę się na wszystkich że mnie za nic kurwa mają,
A tu mnie od środka wpierdala jakiś rak;

Jak siebie przeżyć mam, czas nie leczy moich ran;

Śmieję się ze wszystkich tylko z siebie wciąż nie mogę,
Bije się ze wszystkim tylko rzadko kiedy w pierś,
Może zawsze będę czuła się od siebie gorsza,
Może tak zostanie do osranej śmierci mej;

Jak siebie przeżyć mam, czas nie leczy moich ran,
Jak siebie w sobie znieść, jak mam;

Czasami nawet racje mam,
Czasami nawet sama sobie kłaniam się,
Ale wystarczy obcy śmiech,
I wszystko znowu trafia szlag;

Jak siebie przeżyć mam, czas nie leczy moich ran,
Jak siebie w sobie znieść, jak mam pokochać cię,
Pokochać cię, pokochać cię, pokochać cię

Chylińska - Protestuję

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

14. Data: 2008-11-18 15:56:42

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
k_chrystus

> Pomijając kwestie obrazoburcze tej wizji (podobne jak niedawno słusznie
> osądzony w polskiej opinii społecznej i polskim wymiarze sprawiedliwości
> przypadek pani Nieznalskiej umieszczenia męskich genitaliów na krzyżu) -
> czy juz wszystko dalej, siłą prostej argumentacji, będzie porównywane do
> Chrystusa? Niedługo taki sobie ot cebek Hitlera też do Chrystusa
> porówna...
> albo i siebie.
> To co, może teraz Tusk?... Kto następny?

plakat na pewno jest szokujacy i zwraca na siebie uwage i przeciez o to w
tym chodzi aby otworzyc oczy wloskiemu spoleczestwu.
uwazam to za cos bardzo pomyslowego i osiagajacego swoj cel. kazdy podejdzie
do tego inaczej.

--
'Jedziemy moja gablota czy twoim klonkiem?' 0_o

15. Data: 2008-11-18 16:17:59

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Don Gavreone" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> [...]
> Ikselka ma tutaj rację. Co nie znaczy, że akcja jest zła, tylko nie należy
> rozumieć analogii jako pełnej/zbyt daleko idącej.

Natomiast sam krzyż funkcjonował już wcześniej, tej kary nie
wymyślono specjalnie dla Chrystusa. Nasze 'uczucia religijne'
nie powinny zanaddto monopolizować użytku ani przedmiotów,
ani postaci historycznych(starożytnych).

> Zob. też przeciwne przegięcie ("Przełamując fale" von Triera, gdzie
> kobieta dobrowolnie oddaje się mężczyznom w ofierze na modłę chrystusową).

BTW uważam ten film za naprawdę niezły (odjazd) :). Ciekawy.
W przeciwieństwie np. do późniejszych 'Idiotów', których generalnie
nie czuję - co i po co ... ;)

16. Data: 2008-11-18 16:33:08

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Himera pisze:

> plakat na pewno jest szokujacy

a gdzie on jest szokujacy?

--
The Gnome

17. Data: 2008-11-18 16:38:20

Od: "Himera" <h...@z...org> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net> wrote in message

> a gdzie on jest szokujacy?

Ukrzyzowany Chrystus jest przez wielu ludzi uwazany za symbol najwiekszego
poswiecenia, jest to swietosc i jakiekolwiek jego 'beszczeszczenie' jest
potepiane dlatego wiec naga, zgwalcona kobieta pozorowana na ukrzyzowanego
Chrystusa jest obrazem szokujacym.
--
'Jedziemy moja gablota czy twoim klonkiem?' 0_o

18. Data: 2008-11-18 16:43:54

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Himera pisze:

> [...]
> potepiane dlatego wiec naga, zgwalcona kobieta pozorowana na ukrzyzowanego

nie obchodzi mnie Chrystus, kobieta w tej pozycji jest pociagajaca

--
The Gnome

19. Data: 2008-11-18 16:46:57

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera pisze:

> [...]
> potepiane dlatego wiec naga, zgwalcona kobieta pozorowana na ukrzyzowanego

Ale skąd ten "szok" dokładnie pochodzi?
Szokujący jest dla tych, którzy oddają cześć kawałkowi drewna albo
kamienia.
Dla tych których wiara jest gdzieś poza nimi, na zewnatrz.
Dla tych którzy wyznają ślepą zasade "tak się nie robi!", "jak tak
można!" bo ktoś im powiedział.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

20. Data: 2008-11-18 16:48:36

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@g...googlegroups.com

> Nie, nie został, ale _intencją_ oprawców było upodlenie.
> Ikselka ma tutaj rację.

Poniewaz powiedziano nam, i przyjelismy to na wiare, dlaczego Chrystus
poddal sie ukrzyzowaniu, istotnie mozemy na to patrzec tak, jak
mowisz. Jednak dla mnie Chrystus Czlowiek zostal przez swoich oprawcow
upodlony do granic wytrzymalosci, i mozliwosci ludzkich.
Chrystus Syn Bozy, w pelni swiadomy swej roli Odkupiciela, to Osoba,
ktora prawdziwie poznajemy dopiero PO ukrzyzowaniu.

Droga Krzyzowa wraz z okrutnym finalem w formie krzyza, nie moze byc
symbolem WYLACZNIE poswiecenia.

> Co nie znaczy, że akcja jest zła, tylko nie należy
> rozumieć analogii jako pełnej/zbyt daleko idącej.

Spokojny dystans to niezly sposob na lepsze poznanie swiata.
Tym bardziej, ze, jak to powiedzial kilka watkow nizej Adamoxx, Nic
nie jest oczywiste.

:)

Lubię Piaseckiego :)
2012 - koniec świata?