Zgwałcona kobieta jak ukrzyżowany Jezus

371. Data: 2008-11-19 22:39:48

Temat: Re: Zgwałcona kobieta jak ukrzyżowany Jezus
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Nov 2008 23:36:33 +0100, medea napisał(a):

> Chyba zrozumiałam. Mnie by dotknął fotomontaż, bo jestem związana ze
> swoim ciałem. Ciebie dotyka plakat - więc _jesteś_przywiązana_ do
> symbolu. A przecież pisałaś, że nie.
>
> BTW Redart miał jednak rację co do Twojego pojmowania Chrystusa.
>
> Ewa

Nadal nie rozumiecie oboje. Albo udajecie - wole tak myslec. tak wam
wygodnie. A mnie sie juz po prostu odechciało, jak pracy w szkole. Ten
przystanek też mnie już zmęczył. Nie można trafić do kogoś, kto tego nie
chce.

372. Data: 2008-11-19 22:42:06

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ten
> przystanek też mnie już zmęczył.

To miłej nocy. :)

Ewa

373. Data: 2008-11-19 22:52:55

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygodnie. A mnie sie juz po prostu odechciało, jak pracy w szkole. Ten
> przystanek też mnie już zmęczył. Nie można trafić do kogoś, kto tego nie

Po prostu cipo nie masz racji, kurwa zrozum to.
Nie trafia to do ciebie, jak tego nie chcesz.
--
Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

374. Data: 2008-11-20 07:33:59

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 23:37, adamoxx1 <a...@p...onet.pl> wrote:

> Myśle, ze trzeba miec zdrowo nasrane w głowie, żeby cały przez dzień
> "pluć się" na grupie dyskusyjnej, ale nie powiem tego, bo nie ma sensu.

Hehe, a nie wpadles na to, ze to NAPRAWDE moze byc prowokacja?

W jakim celu?
Celow moze byc mnostwo.
I moga dzialac rownolegle.

Dobrej zabawy zycze :)

375. Data: 2008-11-20 07:47:39

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytaj dokładnie moje posty w tym wątku - w jednym z nich o tym
> własnie
> piszę :-)

Narcyz :)

376. Data: 2008-11-20 08:22:48

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wartości - a to żaden paradoks ani racjonalizm, że wyjasnię jeszcze: sa
> wartości, których jestem tak pewna, że mówienie o ich ewentualnym
> porzuceniu nie sprawia mi trudności, bo to mówienie o zdarzeniu
> niemożliwym
> (jak w matematyce - mozna załozyć wszystko), podobnie mówiąc "jeśli moja
> lewa ręka stanie mi się niepotrzebna, każę sobie ją amputować", "jeśli
> moje
> dziecko wystąpi przeciwko mnie, przestane je kochac"... Rozumiesz? To coś
> zupełnie przeciwnego do racjonalizmu. To absolutna pewnośc pewnych

Ja bym to raczej nazwał brakiem wyobraźni wystarczającej do osiągnięcia
wystarczającego współczucia.
Amputacja to dobry 'klucz'.
Rąk nie amputuje się 'na życzenie' - to nie jest kwestia przejrzystej woli.
Wartości też można 'amputować' - wystarczy lekkie uszkodzenie mózgu.
Więc zdarzenie nie jest 'niemożliwe'.

Ja Ci Iksa mówię: sięgając do doświadczeń innych religi (JESTEM PEWIEN ;)
wyraziście widać w jaki sposób działa 'groźna forma' - wyzwala emocje
pożądania,
a także - zauważ - gniewu(nazwijmy to roboczo oburzeniem).
Różnica jest tylko taka, że dajmy na to tacy buddyści tego typu
prowokującymi
obrazami nie rzucają w publikę, tylko je chowają przed wzrokiem
przypadkowych
przechodniów - zdając sobie właśnie sprawę z tego, że 'umysł
nieprzygotowany'
reaguje wzmocnieniem dualistycznego, projekcyjnego postrzegania i tylko
wpada w większe
pomieszanie.
W tym sensie się zgodzę: wystawianie takiego obrazu na widok publiczny jest
ryzykowne.

Ale z mojego punktu widzenia nie zgadzamy się na gruncie 'głębszym'. Ty
uznajesz
ten obraz za swego rodzaju 'profanację bezwzględną' - a ja Ci mówię - nie
zgadzam się.
Nie zgadzam się na takie ujęcie, w którym 'święte symbole' mają być bardziej
święte
niż muszą. Uważam także, że katolikom trochę brakuje większej perspektywy
spojrzenia na temat ludzkich emocji i namiętności. Kultywują ścieżkę 'pewne
emocje zostaw za drzwiami, kiedy wchodzisz do świątyni'. Są religie, które
widzą to inaczej. Które każą Ci stawać przed ołtarzem ze wszystkim, co masz,
bez samomodyfikacji i samomodyfikacji. bez wyparć. Bez zostawiania za
drzwiami.
Katolicy teoretycznie dostają takie same zalecenia - tylko właśnie ta teoria
trochę
kłóci się z praktyką super-świętych obrazków. Widzę spore niespójności.

Symbol lotosu jako symbol oświeconego (Chrystusowego :) umysłu dlatego jest
tym symbolem, ponieważ ten piękny kwiat swoją łodygą siedzi cały czas w
bagnie.
Kwiat lotosu kwitnie i daje piękno nie odczuwając żadnej potrzeby, by
podkreślać
swoją odrębność od bagiennego korzenia.
I rozchodzi się tu nie o to, że lotos i bagno są lub nie są tym samym, ale o
Twoją
nieodpartą potrzebę podkreślania, że trzeba ciąć łodygę.
A ja Ci mówię: prowokacyjna, seksualna wymowa obrazu nagiej kobiety na
krzyżu
ma nie tylko aspekt marketingowy, ale daje się uzasadnić także w sposób
znacznie
głębszy - tylko trzeba by szukać w innych religiach, a moze wystarczy trochę
głębiej do psychologii zajrzeć ?

377. Data: 2008-11-20 08:29:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gg36op$fga$1@news.onet.pl...

> [...]
> znacznie
> głębszy - tylko trzeba by szukać w innych religiach, a moze wystarczy

Najprościej zajrzeć do Seksmisji - Jezus też był kobietą...

378. Data: 2008-11-20 08:39:28

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaje się, że trafiło. Przykre tylko, że musiałam uzyć argumentacji
> bezpośredniej. No cóż, Kali spokojnie patrzy na to, kiedy komuś kradną
> krowę i to wg niego dobry uczynek, ale kiedy to własnie JEMU robia to
> samo... to już rozumie, że boli i złe.

Nic nie trafiło. Twoje porównanie sugeruje, że ktoś na siłę zmusił
tę dziewczynę do pozowania na krzyżu.

379. Data: 2008-11-20 08:44:57

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> trochę
>
> Najprościej zajrzeć do Seksmisji - Jezus też był kobietą...

;)) poniżoną na krzyżu przez mężczyz ...

380. Data: 2008-11-20 11:12:56

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 09:22, "Redart" <r...@o...pl> wrote:
> [...]
> niż muszą. Uważam także, że katolikom trochę brakuje większej perspektywy
> spojrzenia na temat ludzkich emocji i namiętności.

Byc moze tym, ktorych znasz - tak.

> Kultywują ścieżkę 'pewne
> emocje zostaw za drzwiami, kiedy wchodzisz do świątyni'.

?? Wrecz przeciwnie. Wrecz przeciwnie. To kloci sie z pojeciem _wiary_
w Boga. Oto stajesz "nagi" przed Bogiem, ze wszystkimi swoimi
emocjami, bijacymi sie myslami, ulomnosciami, slabosciami, z calym
bolem, cierpieniem, niepewnoscia, radoscia, lzami, lekiem, kalectwem,
zloscia, wdziecznoscia etc., ze wszystkim czym jestes i co stanowisz,
i czujesz ogrom Milosci Ojca :)

> [...]
> drzwiami.
> Katolicy teoretycznie dostają takie same zalecenia

Oczywiscie. Wyzej juz wspomnialam. Jednak IMO slowo "zalecenia" to zle
okreslenie. Jakby pejoratywnie nacechowane w tym kontekscie. Moim
zdaniem to oczywistosc, nie zalecenie. Jak mozna ukrywac, zostawiac za
drzwiami, kontrolowac emocje itp. podczas spotkania z Kochajacym
Ojcem?? Cos tu nie tak. Bog kocha nas z calym naszym bagazem...

> - tylko właśnie ta teoria
> trochę
> kłóci się z praktyką super-świętych obrazków. Widzę spore niespójności.

Generalizujesz. Nie twierdze, ze bezpodstawnie. Najprawdopodobniej
tylko z takimi katolikami miales stycznosc...:(

> [...]
> znacznie
> głębszy - tylko trzeba by szukać w innych religiach, a moze wystarczy trochę

Nic dodac, nic ujac :)

Pozdrawiam,
F.

Lubię Piaseckiego :)