Zlew ze stali - czym doczyscic?

11. Data: 2005-12-02 14:57:06

Temat: Re: Zlew ze stali - czym doczyscic?
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12/2/2005 3:44 PM, Gamon' napisał(a):
> Sie domyslam :D jednak mimo to mam opory przed uzywaniem w kuchni
> pewnych 'specyfikow'.

Kret to zwykły wodorotlenek sodu. Żrący, ale nic ci nie zakazi! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

12. Data: 2005-12-02 15:11:09

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> napisal w wiadomosci
> Czesc!

> Ale ten kret to syf - jak pozniej w takim zlewie polozyc owoce czy
> warzywa do mycia?

to glównie wodorotlenek sodu - uzywany na co dzien do mycia butelek w
browarach :-)

MaW

13. Data: 2005-12-05 10:54:19

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc!
>
> Czym mozna doczyscic zlew ze stali?

Mi doskonale sprawdzil sie preparat Stalfix (nie pamietam jakiej firmy bo
sie skonczyl). To jest dosc mocny srodek powierzchniowo czynny i wszystko po
nim blyszczy sie jak lustro. Odczyszczalam nim naprawde ciezkie rzeczy w
bardzo starym mieszkaniu. Przy czym czasami zostawialam go na jakis czas na
naczyniu/sprzecie zeby sobie podzialal.Jest on przeznaczony do garnkow wiec
na pewno po dobrym oplukaniu nie musisz sie bac o kontakt z produktami
spozywczymi.
A juz totalnym strzalem z armaty jest Cilit kamien i rdza. Tylko koniecznie
trzeba uzyc rekawiczek bo potrafi skore pociac na kawalki.

Agnieszka

14. Data: 2005-12-05 12:04:42

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> po
> nim blyszczy sie jak lustro. Odczyszczalam nim naprawde ciezkie rzeczy w

Uzywam Stalfixu, ale tylko do garnkow stalowych. Kilka razy "podeszlam z
nim" do zlewu (tez stalowy-len) i nie moglam potempozbyc sie bialych
plam/zaciekow (!).

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

15. Data: 2005-12-05 13:37:41

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Kropelka wrote:
> A juz totalnym strzalem z armaty jest Cilit kamien i rdza.
Cilit tu zrobil wysiadke :( - tu naprawde jakies niechluje mieszkaly. :(
Nieco lepsza okazala sie woda gazowana, ale to za malo.

Co do srodka do garow nierdzewnych - ten, ktorego uzywam do garow tez
sobie ze zlewem nie poradzil :(

Pozdrawiam,
robal.

16. Data: 2005-12-05 14:21:26

Od: "bankroot" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> napisał(a):

> Co do srodka do garow nierdzewnych - ten, ktorego uzywam do garow tez
> sobie ze zlewem nie poradzil :(
>
> Pozdrawiam,
> robal.
czy zlew jest "gładki" czy ma fakturę lnu ?

17. Data: 2005-12-05 14:56:48

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

bankroot wrote:
> czy zlew jest "gładki" czy ma fakturę lnu ?
Lnu? A sa takie zlewy (albo ja nie wiem, jak len wyglada).
Moim zdaniem gladki, ale dzis az z ciekawosci obmacam go dokladniej, niz
do tej pory ;)

Pozdrawiam,
robal.

PS. W poprzednim mieszkaniu byl taki sam (jesli chodzi o material -
przynajmniej w dotyku) i jakos udalo mi sie doszorwac (wszystkim tym, co
tu zawiodlo).

18. Data: 2005-12-05 16:23:44

Od: "bankroot" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> PS. W poprzednim mieszkaniu byl taki sam (jesli chodzi o material -
> przynajmniej w dotyku) i jakos udalo mi sie doszorwac (wszystkim tym, co

proponuję użyć papieru wodnego o gradacji 1000 lub 1200.
Będzie czysty jak pupa niemowlaka

19. Data: 2005-12-05 16:57:07

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wolek <m...@l...pl> napisał(a):

> to glównie wodorotlenek sodu - uzywany na co dzien do mycia butelek w
> browarach :-)

Nie tylko butelek. W gastronomii to najbardziej popularny środek myjący w
zmywarkach. A teraz uwaga! - pewna szkoła (gimnazjum)zgłosiła mi do naprawy
nową (ledwo po gwarancji) zmywarkę, bo źle myła. Serwis na gwarancji był 6
razy i nic nie stwierdził. Więc przyjeżdżam, patrzę, a tu....jeszcze raz
patrzę....i jeszcze raz i nie uwierzycie - tak były od nowości podłączone
węże do środków myjących, że myła w nabłyszczaczu a płukała sodą kaustyczną,
czyli wodorotlenkim sodu. Przez ponad rok, a dzieci zdrowe jak ryby, tylko
kucharki musiały wyciągać naczynia w gumych rekawicach, bo bez nich
schodziła skóra.

20. Data: 2005-12-06 09:42:01

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

bankroot wrote:
> proponuję użyć papieru wodnego o gradacji 1000 lub 1200.
:o
A czy to nie zmatowi za bardzo?

Pozdrawiaj,
robal.