Zmiany skórne na dłoni-ZDJĘCIE

1. Data: 2008-10-12 17:16:52

Temat: Zmiany skórne na dłoni-ZDJĘCIE
Od: "LL" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moja mama boryka sie od kilku miesięcy z uporczywymi zmianami skórnymi na
dłoniach, była już u wielu dermatologów, nawet jakiegos profesora ale
niewiele jej pomogli.Skóra jest wysuszona, z rana swędząca,pęka a potem się
lekko złuszcza i w jej miejsce odrasta własciwa skóra i znów proces sie
powtarza.Kremy sterydowe pomagaja doraźnie inne maści i kremy niewiele, czy
ktoś spotkał sie z czymś podobnym kiedyś.W linku poniżej zamieszczam zdjęcie
z aktualnym stanem ręki mojej mamy.Czy ktoś wie co to takiego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77c1772e5ad82e3c
.html
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
LL

2. Data: 2008-10-12 17:40:54

Temat: Re: Zmiany skórne na dłoni-ZDJĘCIE
Od: "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"LL" <l...@g...pl> wrote in message
> [...]
> niewiele, czy ktoś spotkał sie z czymś podobnym kiedyś.W linku poniżej
> zamieszczam zdjęcie z aktualnym stanem ręki mojej mamy.Czy ktoś wie co to

Nie ma jakiegoś uczilenia? Zapewne miała przeprowadzone dość szerokie testy
alergiczne - a jeśli nie to prosze takie wykonać (niestety są dość drogie).
Skoro kremy sterydowe pomagają wskazuje to na jakąś alergię (one zapobiegają
powstawaniu stanu zapalnemu w przebiegu alergii), być może nawet chorobie
autoimunologicznej. Te akurat zdjęcie wskazuje na prawą dłoń, w oklicy że
tak powiem bliskiej trzymaniu np. jakiegoś długopisu, pchania czegoś, może
prowadzenia samochodu, klawiatury bądz myszki (ręka trze o podłoże). Ew.
poszukać parazyta może coś tam się zagnieździło.

Jaroslaw Kazimierz Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com

3. Data: 2008-10-12 18:30:36

Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LL" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

>miałam takich problemów.Ale rzeczywiście wyglądało to nieciekawie i byłam
>przerażona tym wszystkim.Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Grażyna

4. Data: 2008-10-12 19:48:00

Od: maria <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

LL pisze:
> [...]
> ktoś spotkał sie z czymś podobnym kiedyś.W linku poniżej zamieszczam zdjęcie
> z aktualnym stanem ręki mojej mamy.Czy ktoś wie co to takiego.

Ja mialam a wlasciwie nadal mam cos takiego. To uczulenie, te objawy
maja jakas fachowa nazwe ale nie pamietam, dopiero jeden z wielu
dermatologow mi to zdjagnozowal i przepisal masc ktora mi pomogla. Nigdy
nie bylam na nic uczulona az od ktoregos dnia sie tak po prostu zaczelo.
Moja skora reaguje w ten sposob na wiele czynnikow - rozne mydla, plyny
do mycia naczyn itp nawet pewne kremy do rak. Dlatego pisze ze nadal to
mam bo wystarczy ze bedac w pracy dwa razy rece umyje tamtejszym mydlem
w plynie i znowu mam objawy ale wtedy smaruje na noc mascia Elosalic, i
wszystko przechodzi do rana.

Objawy byly u mnie takie ze skora robila sie okropnie sucha, okropnie
swedziala, pekala skora, robily sie po prostu takie male ranki, wszystko
ogolnie bolalo a jesli np przy swedzeniu drapalam te miejsca to
wyciekala mi ze skory taka lepka maz ale to juz w zaawansowanym stadium.
W kazdym razie po tej masci poprawa jest blyskawiczna, skora sie goi i
to nie wraca do czasu gdy znowu dotkne cos czego nie powinnam.

5. Data: 2008-10-12 20:13:14

Od: "LL" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mogłabyś o ile to możliwe przypomnieć sobie nazwę tej maści i czy jest
na receptę, i jakby dało radę przypomnieć sobie tą nazwę określającą to
paskudztwo był bym niezmiernie wdzięczny.Naprawdę chciałbym ulżyć mamie bo
jest to cholernie wkurzające dla niej no i najgorsze że przeszkadza w
zwykłych nawet codziennych czynnościach.
Dziękuje za odpowiedź.
LL

6. Data: 2008-10-12 20:59:32

Od: "raB" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewiele, czy ktoś spotkał sie z czymś podobnym kiedyś.W linku poniżej
> zamieszczam zdjęcie z aktualnym stanem ręki mojej mamy.Czy ktoś wie co to

Hej
polecam troche lektury z zakresu Atopowego Zapalenia Skory (AZS)
AZS najczesciej (ale niekoniecznie) zwiazane jest z reakcjami alergicznymi.
Podobne problemy ze skora na dloniach mialam od wielkiego "zawsze". U mnie
dermatolog zaczal od testow platkowych. Jesli zmiany skorne maja podloze
alergiczne, to tak naprawde jedynie skuteczne bedzie wyeliminowanie
czynnika, ktory podraznienie powoduje... Ze wszystkich masci, ktore uzywalam
na podobne zmiany, te ktore faktycznie doraznie pomagaly byly wszystkie na
recepte i wszystkie byly na sterydach, czyli na dluzsza mete przynosily
wiecej zlego niz dobrego...
Na koniec wyladowalam u alergologa, ktory dokonczyl diagnostyke w kierunku
alergi. Okazalo sie ze niezbedne bedzie odczulanie. Lekarz stwierdzil, ze w
90% przypadkow odczulanie na alergie wziewne powoduje rowniez znikniecie
dolegliwosci dotykajacych skore. Zobaczymy...
Mam nadzieje, ze wskazana lektura sie przyda - jest tam duzo i szczegolowo,
tak wiec na pewno latwiej bedzie okreslic, czy to co ma Twoja Mama to cos
desen AZS
pozdrawiam
raB

Zlamana reka?
Gulka w odbycie-to jedyny opis jaki mi przechodzi na myśl
Zdrowie a lot samolotem
Skierowanie od prywaciarza?
rak nerki