Re: Zmiany skórne na dłoni-ZDJĘCIE

From: "raB" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zmiany skórne na dłoni-ZDJĘCIE
Date: Sun, 12 Oct 2008 22:59:32 +0200

Użytkownik "LL" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
news:gctbe5$1rg$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Moja mama boryka sie od kilku miesięcy z uporczywymi zmianami skórnymi na
> dłoniach, była już u wielu dermatologów, nawet jakiegos profesora ale
> niewiele jej pomogli.Skóra jest wysuszona, z rana swędząca,pęka a potem
> się lekko złuszcza i w jej miejsce odrasta własciwa skóra i znów proces
> sie powtarza.Kremy sterydowe pomagaja doraźnie inne maści i kremy
> niewiele, czy ktoś spotkał sie z czymś podobnym kiedyś.W linku poniżej
> zamieszczam zdjęcie z aktualnym stanem ręki mojej mamy.Czy ktoś wie co to
> [...]
.html
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Hej
polecam troche lektury z zakresu Atopowego Zapalenia Skory (AZS)
AZS najczesciej (ale niekoniecznie) zwiazane jest z reakcjami alergicznymi.
Podobne problemy ze skora na dloniach mialam od wielkiego "zawsze". U mnie
dermatolog zaczal od testow platkowych. Jesli zmiany skorne maja podloze
alergiczne, to tak naprawde jedynie skuteczne bedzie wyeliminowanie
czynnika, ktory podraznienie powoduje... Ze wszystkich masci, ktore uzywalam
na podobne zmiany, te ktore faktycznie doraznie pomagaly byly wszystkie na
recepte i wszystkie byly na sterydach, czyli na dluzsza mete przynosily
wiecej zlego niz dobrego...
Na koniec wyladowalam u alergologa, ktory dokonczyl diagnostyke w kierunku
alergi. Okazalo sie ze niezbedne bedzie odczulanie. Lekarz stwierdzil, ze w
90% przypadkow odczulanie na alergie wziewne powoduje rowniez znikniecie
dolegliwosci dotykajacych skore. Zobaczymy...
Mam nadzieje, ze wskazana lektura sie przyda - jest tam duzo i szczegolowo,
tak wiec na pewno latwiej bedzie okreslic, czy to co ma Twoja Mama to cos
desen AZS
pozdrawiam
raB