Zmywarka a brudne naczynia ?

11. Data: 2009-02-11 23:42:55

Temat: Re: Zmywarka a brudne naczynia ?
Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

/// kaszpir /// wrote:
> Chciałbym kupić do domu zwywarkę. W rachubę wchodzi zmywarka max 45cm
> wolnostojąca.
> Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica
> , także chce kupić polski produkt tej marki ;)

kup wieksza, dzieci urosna i problem bedzie.

Chodzi dzien w dzien u nas zmywarka, nie szczypie sie ze szklane po herbacie
uzywam do soku pomaranczowego, biore nowa :)

Zaschnietych resztek moze nie ruszyc, w zlewozymwaku leca tylko jakies mega
tluste patelnie wielkie bo czasami w zmywarce nie ma dla nich miejsca a i
program uzywam EKOnomiczny ktory moze nie domyc takich kolosow zatluszczonych.

Zmywarka to super wynalazek - nie traktuj jak mixer co uzyjesz raz na miesiac.
Zmywarka pracuje w nocy gdy prad tanszy.

12. Data: 2009-02-12 06:53:37

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co prawda ze szklankami itp nie mam problemu, ale jak np. w garnku myje
> ziemniaki albo makaron, to nie ma szans aby zmywarka zmyla mi tą obwódkę
> po gotujacej sie wodzie
> Normalne?
Mam podobnie, tzn. zrezygnowałem z mycia garnków po ziemniakach w zmywarce -
resztki potrafią zasyfić cały 'wsad'. A skoro mam to płukać ręcznie to i
ręcznie można umyć.

Pzdr.
Adam

13. Data: 2009-02-12 07:53:03

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2009-02-11 23:54, Niejaki/a AnUbIs bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

U mnie nie.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

14. Data: 2009-02-12 07:55:07

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2009-02-11 22:31, Niejaki/a Sierp bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
> co prawda ze szklankami itp nie mam problemu, ale jak np. w garnku myje
> ziemniaki albo makaron, to nie ma szans aby zmywarka zmyla mi tą obwódkę

Nie zauwazylem w/w objawu. Zona te mi z tego powodu nie syszy glowy,
wiec moge uznac ze problem nie wystepuje :-)

15. Data: 2009-02-12 08:15:35

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm, no wlasnie
> co prawda ze szklankami itp nie mam problemu, ale jak np. w garnku myje
> ziemniaki albo makaron, to nie ma szans aby zmywarka zmyla mi tą obwódkę
> po gotujacej sie wodzie
> Normalne?
>
> Zmywarka bosh'a 45cm, program automatyczny, uzywana sol, proszek i
> nablyszczacz - wszystko calgonit

Ja również mam zmywarkę bosch'a: 60cm, program automatyczny, w tej chwili
kostki W5 z Lidla ale wcześniej proszek, sól i nabłyszczacz calgonit. Z
garnkiem po makaronie faktycznie może być problem ale niezależnie od tego
czy garnek jest myty od razu czy też po tygodniu. Problem występuje jednak
jedynie wtedy gdy po gotowaniu pozostają przyklejone "kluski". Z tego też
względu, tak jak wszystkie grubsze resztki, usuwam je mechanicznie przed
wstawieniem do zmywarki.
Jeśli zaś chodzi o obwódki - być może problemem jest twardość wody. Spróbuj
zwiększyć zmiękczanie wody - może to pomoże.

Pozdrawiam
MB

16. Data: 2009-02-12 08:47:40

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 11, 9:23 pm, "/// kaszpir ///" <a...@a...pl> wrote:
> Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
> Jego znajomi płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
> Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
> zmywarkę :(

Zdrowy rozsadek rzecz cenna. Jak sie nie posiada,
to sie placi :)

> Nie ukrywam że mnie to lekko zmartwiło , bo p oco mi zmywarka jeśl najpierw
> muszę opłukać/umyć naczynia ?

No dokladnie. Po co tym wszystkim ludziom te zmywarki,
skoro one sie nie oplacaja? :)

> Czy to prawda ? Czy może jakiś "mit"?

Znasz swoich znajomych (i znajomych znajomych),
sam ocen, czy mowia do rzeczy, czy pierdola jak zwykle.

> Czy zatem mogę włożyć brudne naczynia do zmywarki ?

Tylko czyste. Brudnych nie, bo sie maszina popsuje.

> No i druga rzecz.
> Rodzina 2 + 2 , w tym 2 małych dzieci (2 latka). Nie jemy jakiś
> wielodaniowych obiadów i raczej góry talerzy nie ma ...

Sie myje na biezaco, to nie ma.
4 osoby:
4 naczynia + 4 sztucce * 3 posilki dziennie
kubki na napoje na biezaco w trakcie dnia.

Naczynia do przygotowania posilkow (garnki, noze,
miksery, patelnie, deski).

> Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni , ale znów mi powiedziano że
> brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
> umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

Takiemu panu kiedys powiedziano, ze do kasownika
trzeba zaspiewac stacje docelowa, do ktorej jedzie.

I tez uwierzyl :)

> Nie ukrywam że zmywarka miała by nas zupełnie "odciązyć" z zmywania i
> chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
> miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

W 45cm zmywarce? Ty sie zobacz ile taki 'potwor'
ma pojemnosci :)

> Jak to zatem jest ?

Tak to jest, ze sprzet jest dla czlowieka,
nie na odwrot.

Kupujesz zmywarke, paczke kostek W5 z lidla,
butelke nablyszczacza W5 z lidla, a pozniej
pakujesz do niej brudne rozmaitosci, ile wlezie.

Sie zatka, to odpalasz.

PS.
Dzieci, zwierzat i innych cennych przedmiotow
sie nie myje w zmywarce ;)

17. Data: 2009-02-12 09:47:09

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: '/// kaszpir ///'
Wpis z dnia 11-02-2009:

> [...]
> Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica ,
> także chce kupić polski produkt tej marki ;)

Kup Boscha i nie kombinuj. Chyba,że chcesz wspierać również polski serwis
tej marki :)

> Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
> Jego znajomi płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
Jak już kiedyś ktoś w tym temacie napisał - przed włożeniem należy usunąć
schabowego z talerza - z resztą poradzi sobie zmywarka.

> Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
> zmywarkę :(

Taa, jasne, do zmywarki należy wkładać wyłącznie czyste naczynia, a do
pralki tylko czyste ubrania. Prasować można tylko niepogniecione rzeczy.

> Czy zatem mogę włożyć brudne naczynia do zmywarki ?

Ja wkładam tylko brudne - mycie czystych uważam za niezbyt logiczne.

> No i druga rzecz.
> Rodzina 2 + 2 , w tym 2 małych dzieci (2 latka). Nie jemy jakiś
> wielodaniowych obiadów i raczej góry talerzy nie ma ...

Mam ten sam układ, zmywarka 45 cm - chodzi raz dziennie.

> Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni , ale znów mi powiedziano że
> brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
> umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

Zmywarki majączęsto funkcjęopłukania naczyń przed myciem właściwym.

> [...]
> chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
> miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

Widzę że się upierasz przy myciu raz na kilka dni - są dwa wyjścia:
- jecie posiłki na mieście,
- używacie naczyń jednorazowych.

--
TomaSz.

18. Data: 2009-02-12 17:22:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2009 21:23:11 +0100, /// kaszpir /// napisał(a):

> [...]
> chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
> miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

To tylko kwestia wytworzenia jednego-dwu przydatnych odruchów: telerze po
obiedzie przecież czyścisz z grubszych resztek przed myciem i warto je
potem spłukać wodą pod kranem (ja robię to machinalnie), aby były w
zamkniętej zmywarce dłużej mokre i nie zaschło na nich jedzenie grubą
warstwą do czasu mycia. Będą lepiej umyte.
Garnki - to samo: oczyszczasz łopatką i płuczesz, ja dodatkowo przecieram
ich wnętrza pi razy drzwi, kilkoma ruchami, ostrym zmywakiem, aby rozluźnić
w górnej częsci naczynia na ściankach warstwę osadu powstałą wskutek
ogrzewania np. zupy.
Nie jest to dużo roboty, nie przesadzajmy, a zmywarka robi i tak
dostatecznie dużo, aby warto ją było kupić.

19. Data: 2009-02-13 05:58:26

Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

ja mam zmywarka Amica... super jest... domywa nawet przypalony na
czarno ale nie zweglony garnek po ziemniakach na programie
ekologicznym.. wrzucam naczynia jak leci, czasem nawet z bardzo duzymi
resztakimi jedzenia... kompletnie nic nie myje recznie... zmywarka
chodzi 2 razy (czasem 3) na dobe... w jednym cyklu same butelki mojej
coreczki a osobnych nasze telerze... zmywarka 45 cm

to ze trzeba plukac pluka naczynia obowiazywalo na samym poczatku jak
wymyslili zmywarki... teraz juz tego nie trzeba robic... zmywarka
przeciez ma oszczedzac wode (splukiwanie 50 l bierzacej wody), energie
i nasz czas (zamiast 3 min 15 min)... jezeli sie dobrze rozmiesci
naczynia to sie ideanie domyja... trzeba brac poprawke na to gdzie sa
dysze spryskujace i nie klasc jakis mega brudnych naczyn tam gdzie
gorzej siegaja...

20. Data: 2009-02-13 08:02:24

Od: "Clive Codringher" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> Nie jest to dużo roboty, nie przesadzajmy, a zmywarka robi i tak
> dostatecznie dużo, aby warto ją było kupić.

Zawsze mnie to dziwi: to po co Ci zmywarka? Przecież wystarczy jeszcze
parę ruchów ręką i masz talerze umyte...

Pojemniki kamionkowe na kaloryfery
ściany działowe
pomiar szczelin w murze
Gdzie w DC sklep z dostawą do domu sprzętu AGD?
prezent ślubny