Zmywarka i miękka woda

1. Data: 2003-09-11 10:39:49

Temat: Zmywarka i miękka woda
Od: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

No i kupiłam w końcu zmywarkę, teraz pora ją uruchomić. W instrukcji stoi,
żeby sprawdzić stopień twardości wody w kranie i ustawić odpowiednio
zmywarkę. Fabryczne ustawienie odpowiada wodzie średnio-twardej. No i tu
zaskoczenie - woda w kranie jest miękka, w oczywiście górnych wartościach,
jednak mieści się w zakresie wody miękkiej. No i tu jestem w kropce czy
faktycznie zmieniać te fabryczne ustawienie dozowania soli na niższą
wartość, co będzie jeśli tego nie zmienię i sól będzie dozowana tak jakby
woda była twarda. Czy wpłynie to na końcowy efekt mycia? A swoją drogą nigdy
się nie spodziewałam, ze woda kranowa może mieć taki niski stopień
twardości.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-09-11 10:49:10

Temat: Re: Zmywarka i miękka woda
Od: "marcin32" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> faktycznie zmieniać te fabryczne ustawienie dozowania soli na niższą
> wartość, co będzie jeśli tego nie zmienię i sól będzie dozowana tak jakby
> woda była twarda. Czy wpłynie to na końcowy efekt mycia?

Nic złego się nie stanie , po prostu będziesz wydawała bez potrzeby
pięniądze na sól ochronną. Przy skrajnie miękkiej wodzie można soli w ogóle
nie używać. Tak mam w instrukcji (simens)

Pozdro Marcin.

1. Data: 2003-09-11 10:49:53

Od: " " <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA <k...@g...pl.usun_to> napisał(a):

> [...]
> woda była twarda. Czy wpłynie to na końcowy efekt mycia? A swoją drogą nigdy
> się nie spodziewałam, ze woda kranowa może mieć taki niski stopień

Ja też mam miękką i przeprogramowałem maszynkę z H3 poziomu fabrycznego na
H1. Soli nie uzupełniałem już 5 miesięcy. Naczynia się błyszczą i nie maja
zacieków. Wszystko jest ok. Pzdr.

1. Data: 2003-09-11 11:44:17

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości
Czy wpłynie to na końcowy efekt mycia?

Jeśli będzie za dużo soli będziesz widziała zacieki na naczyniach. I
oczywiście więcej wydasz na sół.

Natalia

1. Data: 2003-09-11 11:52:29

Od: Michal Sobkowski <m...@f...poznan.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Natalia napisał:

> Użytkownik "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości
> Czy wpłynie to na końcowy efekt mycia?
>
> Jeśli będzie za dużo soli będziesz widziała zacieki na naczyniach.

Nie. Poguglaj sobie grupę, nie chce mi się po raz kolejny tłumaczyć jak
działa wymieniacz jonowy.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2003-09-11 12:46:39

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...poznan.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:bjpnlr$129$1@sunflower.man.poznan.pl...

> Nie. Poguglaj sobie grupę, nie chce mi się po raz kolejny tłumaczyć jak
> działa wymieniacz jonowy.

Nie testowałam na sobie, ale tak stoi w mojej instrukcji, wśród przyczyn,
dlaczego naczynia nie są idealnie czyste. Ale nie jestem przywiązana do tej
myśli.

Natalia

1. Data: 2003-09-11 12:56:01

Od: Michal Sobkowski <m...@f...poznan.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dlaczego naczynia nie są idealnie czyste. Ale nie jestem przywiązana do tej

Sprawdź tę instrukcję, bo mi się wierzyć nie chce. Zacieki mogą
powstawać w odwrotnej sytuacji, przy niedoborze soli.

Michał

1. Data: 2003-09-11 13:17:21

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedobór soli szkodzi maszynie.
Nadmiar - naczyniom (czasami bardzo).
Przy miękkiej wodzie najlepiej w cale
nie dozawać soli i zapomnieć, że istnieją
tabletki 3 w 1.

zayzayer

1. Data: 2003-09-11 13:28:28

Od: Michal Sobkowski <m...@f...poznan.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zayzayer napisał:

> Niedobór soli szkodzi maszynie.
> Nadmiar - naczyniom (czasami bardzo).

W jaki sposób? Przecież naczynia na oczy nie widzą tej soli! :-)

Michał

1. Data: 2003-09-11 14:00:20

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Niedobór soli szkodzi maszynie.
> Nadmiar - naczyniom (czasami bardzo).
> Przy miękkiej wodzie najlepiej w cale
> nie dozawać soli i zapomnieć, że istnieją
> tabletki 3 w 1.

Sól jest używana do regeneracji wymieniacza jonowego,
a nie do mycia naczyń.
W tabletkach 3 w 1 nie ma soli, tylko substancje
zmiękczające wodę (prawdopodobnie fosforany).

pozdrawiam
Witek

Lodówka Liebherr czy Siemens
Okna po raz setny