Zmywarka - parę pytań

1. Data: 2007-11-15 07:02:28

Temat: Zmywarka - parę pytań
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem.

Planuję wreszcie zakup zmywarki. Po odrobieniu zadana domowego z googla
naszło mnie kilka pytań dodatkowych. A więc:

1. Głośność - parametr dla mnie istotny, bo kuchnia łączona z salonem.
Są zmywarki 50 dB, są 46 dB, a są takie 35 dB ( np. Fagor ) i ten
parametr wydaje mi się zaniżony ( zawodowo trochę zajmuję się pomiarami
głośności, stąd mam porównanie ). Ponieważ chodzi o sprzęt do zabudowy,
ze zintegrowanym panelem, zachodzi pytanie czy nie dało by się zrobić
jakiegoś dodatkowego wyciszenia, np. wsadzając pod panel jakiejś
dodatkowej izolacji.

2. Bosh, Siemens, AEG - w opinii speców to firmy - pewniaki, ale te
produkty ( przynajmniej w teorii ) głośne. Jak pod względem awaryjności
spisuje się np. Amica ( która się spodobała TeŻetce ) ? Pod kątem hałasu
fajny jest model ZIA6628, tu mamy 46 dB.

3. Aż się boję spytać :) W ciągu mebli mam miejsce na maszynę 45 cm, ale
po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45
cm ?

4. Funkcjonalność: nie mam odniesienia, co jest przydatne, a co nie - na
co tu zwrócić uwagę ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

2. Data: 2007-11-15 07:59:22

Temat: Re: Zmywarka - parę pytań
Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Głośność - parametr dla mnie istotny, bo kuchnia łączona z salonem. Są
> zmywarki 50 dB, są 46 dB, a są takie 35 dB ( np. Fagor )

od niedawna mamy nowa zmywarke. poprzednia (zanussi) dzialala ponad 10 lat
bez zadnych awarii i bylismy z niej bardzo zadowoleni (poszla dalej do
rodziny :-)... Ale w zwiazku z remontem kuchni wymienilismy caly sprzt i
wybierajac zmywarke kierowalismy sie glownie glosnoscia. Jako ze wybor padl
na Electrolux to i zmywarka z tej firmy. Padlo na ESI 68050X (43 dB)
I tu szok - jest naprawde cicho - o cala przepasc ciszej niz ta stara. Mozna
zapomniec ze sie zmywa (na szczescie zmywarka gra przy wlaczeniu oraz na
poczatku i koncu programu :-)

> 2. Bosh, Siemens, AEG - w opinii speców to firmy - pewniaki, ale te

Jak pisalem my postawilismy na Elecrolux (zmywarka, piekarnik, plyta,
mikrofala...). To o pol polki nizej niz w/w ale tez raczej top, a zawsze za
ta sama cene mozna miec nieco wyzszy model.

> [...]
> po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
> raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45

Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie funkcjonalnosci zmywarki 45 cm w
normalnym donowym uzytkowaniu...

> 4. Funkcjonalność: nie mam odniesienia, co jest przydatne, a co nie - na
> co tu zwrócić uwagę ?

Zbyt duza ilosc programow jest zbednym gadzetem. Jesli jest mozliwosc to
warto zwrocic uwage, czy sprzet oferuje mozliwosc wlaczenia tylko frgmentow
cyklu: np. samo plukanie czy suszenie. Wiekszosc zmywarek z elektronicznym
sterowniem (bez mechanicznego pokretla) nie ma takiej mozliwosci i jezeli
nie ma takiego programu (np. suszenie) to nie da sie tak wlaczyc, a czasem
by sie przydalo...

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
Aktualnie 10 357 zdjęc z 18 krajów.

3. Data: 2007-11-15 08:29:49

Od: Cyb <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot pisze:
> [...]
> po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
> raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45

nie, ale zmywarka bedzie raczej codziennie w ruchu ;-)

pozdarwiam,
Cyb

4. Data: 2007-11-15 08:38:19

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot pisze:
> [...]
> ze zintegrowanym panelem, zachodzi pytanie czy nie dało by się zrobić
> jakiegoś dodatkowego wyciszenia, np. wsadzając pod panel jakiejś

Niewiele to da, bo panel przedni musi się skończyć kilka cm nad podłogą,
tak żeby się dało otwierać zmywarkę. Więc dużo dźwięku "wyjdzie"
dołem. Ale pracy zmywarki najgłośniejsze są momenty pobierania i
wypompowywania wody. Normalna praca nie jest uciążliwa.

> [...]
> spisuje się np. Amica ( która się spodobała TeŻetce ) ? Pod kątem hałasu
> fajny jest model ZIA6628, tu mamy 46 dB.

Znajomy ma Amicę od kilku lat. Nie narzeka. Zależy na jaki konkretnie
egzemplarz trafisz. Po prostu przy słabszych markach, prawdopodobieństwo
trafienia na słabszy egzemplarz jest większe :)

> [...]
> po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
> raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45

Odpowiedź jest tylko jedna: zależy ile naczyń brudzicie :) U mnie (2+1)
zmywarka chodzi raz na 3 dni (w weekend raz na dwa dni). Gotujemy
właściwie tylko 1 posiłek dziennie. Śniadań w domu nie jadamy. Kolację
jem tylko ja. Praktycznie w każdym przebiegu pół zmywarki zajmują kubki
i kubeczki zużywane przez TŻ. Garnki myjemy ręcznie.

> 4. Funkcjonalność: nie mam odniesienia, co jest przydatne, a co nie - na
> co tu zwrócić uwagę ?

Na małą ilość programów :) Potrzebne są 3: zwykły, szybki i intensywny.
Reszta jest zbędna. Korzystne jest, aby nawet przy zabudowanym panelu,
widać było czas do zakończenia pracy. Np. poprzez wyświetlanie na
podłodze. U mnie jest tylko światełko, że zmywarka pracuje.

Pozdrawiam
Krzysiek

5. Data: 2007-11-15 09:39:01

Od: tomaszkrusz <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

PeJot napisał(a):

> 2. Bosh, Siemens, AEG - w opinii speców to firmy - pewniaki, ale te
> produkty ( przynajmniej w teorii ) głośne.

pewniaki? Proponuje Miele, sprzęt nie do zdarcia. Wolałbym używany miele
niż nowego boscha :)

> [...]
> po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
> raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45

Kup 60cm, znacznie wygodniejsza, większa pojemność, łatwiejszy serwis. U
mnie 60-tka przy rodzinie 2+2 włączana co drugi dzień, w weekend codziennie.

> 4. Funkcjonalność: nie mam odniesienia, co jest przydatne, a co nie -
> na co tu zwrócić uwagę ?

2-3 programy, z reszty raczej nie skorzystasz. Może timer i wyświetlacz
i tak jak napisał Jacek możliwość włączenia np samego płukania. Zwróć
też uwagę na wielkość i rodzaj koszyków w środku.

--
Pozdrawiam, Tomasz
http://tomaszkrusz.ovh.org

6. Data: 2007-11-15 10:40:41

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Bronowski" <f...@r...pl> wrote in message

> Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie funkcjonalnosci zmywarki 45 cm w
> normalnym donowym uzytkowaniu...

W rodzinie 2 + 1, gdzie gotuje się i jada prawie wyłącznie w domu i pracując
w domu zużywa tony kubeczków łyżeczek i talerzyków w ciągu dnia, 45 cm
wystarcza w zupełności. Tzn. gdybym miała miejsce to pewnie kupiłabym 60,
ale ponieważ miejsca jest za mało to mam 45. Jest ok, ale u nas zmywarka z
zasady jest włączana 2 razy dziennie - raz pierze naczynia z kolacji, z
nocnej pracy przy kompie:) i po śniadaniu. Drugi raz to, co zostało
zabrudzone między śniadaniem a obiadem i wszystko po obiedzie.
Gdyby była większa chodziłaby pustawa, bo w szafkach wcale nie mam miejsca
na więcej naczyń. I tak za często się zdarza, że brakuje nam czystych, bo
wszystko jest w zmywarce. Czekanie aż większa zmywarka się wypełni u nas nie
zdałoby egzaminu.
Siemens BARDZO cichy i bezawaryjny od 6 lat.
Anka

7. Data: 2007-11-15 13:47:33

Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot pisze:

> 1. Głośność - parametr dla mnie istotny, bo kuchnia łączona z salonem.

Czytałam kiedyś, że pomiary poszczególnych producentów są
nieporównywalne, bo w różnych warunkach robione.

> [...]
> po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
> raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45

Talerzy nie, ale garów pewnie tak.
Jeśli nie chcecie myć garów ręcznie, to 60 cm musowo. ;-)

> 4. Funkcjonalność: nie mam odniesienia, co jest przydatne, a co nie - na
> co tu zwrócić uwagę ?

Program 70*C, jakiś klasyczny i krótki.
Ten pierwszy jest dla mnie niezastąpiony w określonych sytuacjach.
Wiem, bo czasem się pomylę...

pzdr.
Dominika

8. Data: 2007-11-15 14:45:10

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie z głośnością jest tak, że zmywarka jest włączana z opóźnieniem o 13tej
jak jest tani prąd a wtedy nikogo nie ma w domu więc mi nie przeszkadza
co do marki to mam boscha - działa 7 lat i sie nie chce zepsuć

9. Data: 2007-11-15 18:41:57

Od: "Monika" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> napisał(a):

> Talerzy nie, ale garów pewnie tak.
> Jeśli nie chcecie myć garów ręcznie, to 60 cm musowo. ;-)

no właśnie... w takich wątkach wypowiadają się też członkowie rodzin 2+2
posiadający zmywarkę o szer. 45 cm i zachwalający, że jest w sam raz,
oczywiście nie wspominają przy tym, że duże miski, cedzaki, patelnie i garnki
myją ręcznie w zlewie; ja kompletnie nie widzę sensu ręcznego mycia
czegokolwiek jesli się posiada zmywarkę, dlatego hucznie polecam 60 cm;
sama męczę się z 45-tką odziedziczoną po poprzednich właścicielach
mieszkania; w 45 cm zmywarce na górnym koszu mieszczą się kubki, filiżanki,
szklanki i małe miseczki, na dolnym talerze, talerzyki, koszyk ze sztućcami,
ew. pokrywki do garnków oraz 1 (jedna) sztuka średniej wielkości naczynia
typu garnek; więc jeśli gotujecie w domu i rodzina składa się z 4 osób to
polecam 60 cm zmywarkę

ja używam tylko dwóch programów: 70 stopni ze zmywaniem wstępnym gorącą wodą
do bardzo brudnych i zaschniętych naczyń oraz 60 stopni ze zmywaniem wstępnym
zimną wodą do średnio brudnych

10. Data: 2007-11-15 21:08:51

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika" <o...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> posiadający zmywarkę o szer. 45 cm i zachwalający, że jest w sam raz,
> oczywiście nie wspominają przy tym, że duże miski, cedzaki, patelnie i

A nie, nie, to ja się muszę wtrącić. Nie uznaję ręcznego zmywania. Siemens
45 cm myje komplet poobiednich naczyń, garów i patelni i to w rodzinie,
gdzie bywa, że każda z trzech osób je na obiad co innego (diety). Zwykle 2-3
ca. 1,5 litrowe garnki i/lub średnia żeliwna patelnia. Bywa, że największa
patelnia (28 cm zostaje do następnego zmywania). Również takie fanaberie jak
pieczenie ciasta (3 duże miski i extra akcesoria) wymagają dodatkowego
włączenia zmywarki, ale generalnie się mieścimy.
Ja nie piszę, że 45 jest lepsza, bo na pewno lepsza jest większa, ale jak
nie ma miejsca, to 45 jest ok.
Tyle, że my włączmy zmywarkę 2 razy dziennie , a nie raz na 2 dni:))))
60-tkę też byśmy włączali 2 razy dziennie.
Anka

Termoobieg a cyrkulacja powietrza?
zabrudzona ściana
mój dom
Kabina prysznicowa 80x80 - cena 800-1200 zl
Sprzet AGD a 'oplata utylizacyjna' w 2008 - ceny???