Zmywarka - rdzawy nalot na sztućcach :(

1. Data: 2006-06-04 11:52:54

Temat: Zmywarka - rdzawy nalot na sztućcach :(
Od: nelson <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam zmywarkę Bosch SGS53E62EU i od jakiegoś czasu, po myciu, na
nierdzewnych sztućcach
zostaje taki rdzawy osad w postaci niewielkich plamek, wyczuwalnych pod
palcem. Osad daje się
usunąć, ale po kolejnym myciu znowu sie pojawia, w różnych miejscach.

Niezależne jest to od rodzaju mycia, ani temperatury.
Używam środków Calgonit'a.

Ktoś może wie dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec ??

nelson
www.piotrmedela.anv.pl

2. Data: 2006-06-04 12:13:35

Temat: Re: Zmywarka - rdzawy nalot na sztućcach :(
Od: "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nelson" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Używam środków Calgonit'a.
>
> Ktoś może wie dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec ??

to według mnie wina sztućców, a nie zmywarki. Na niektórych sztućcach też
mam taki nalot, dotyczy to tych gorszych gatunkowo. Moja zmywarka to też
Bosch.

Pozdrawiam
Teli.

3. Data: 2006-06-04 12:37:01

Od: nelson <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Księżniczka Telimena napisał:

> to według mnie wina sztućców, a nie zmywarki. Na niektórych sztućcach też
> mam taki nalot, dotyczy to tych gorszych gatunkowo. Moja zmywarka to też
> Bosch.

:(:(:(

A ja myślałem, że poczciwe trzydziestoletnie sztućce gerlacha są z
porządnej, naprawdę nierdzewnej
stali a tu proszę... trzeba było zmywarki, żeby się przekonać jaka jest
prawda... ech...

nelson
www.piotrmedela.anv.pl

4. Data: 2006-06-04 12:40:01

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

nelson <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> palcem. Osad daje się
> usunąć, ale po kolejnym myciu znowu sie pojawia, w różnych miejscach.

A te sztućce nie są przypadkiem z Ikei? :D
Swoją drogą sprawdź, czy masz prawidłowe dozowanie soli.

5. Data: 2006-06-04 14:05:11

Od: greg_sun <w...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nelson napisał(a):
> [...]
> Używam środków Calgonit'a.
>
> Ktoś może wie dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec ??

A kosz czasami nie jest uszkodzony np: odprysk farby. W takim przypadku
też mogą pojawiać się takie kropki

--
greg_sun

6. Data: 2006-06-04 21:44:47

Od: Darek <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

nelson wrote:

> [...]
> palcem. Osad daje się
> usunąć, ale po kolejnym myciu znowu sie pojawia, w różnych miejscach.

Kiedyś już była tu dyskusja na ten temat (możesz poszukac w google'u). O
ile pamiętam to rdzawe plamki na nożach są podobno spowodowane faktem,
że stal nierdzewna jest trochę "za miękka". W związku z czym noże nie są
tak naprawdę robione w 100% ze "stainless steel". Ale nie wiem czy to
prawda...

--
-=Darek=-

7. Data: 2006-06-05 09:45:50

Od: "Patka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nelson" napisał w wiadomości

> [...]
> porządnej, naprawdę nierdzewnej
> stali a tu proszę... trzeba było zmywarki, żeby się przekonać jaka jest

O - to masz dokladnie tak jak ja :)
Wydawalobysie niesmiertelne sztucce gerlacha
dostalam od rodzicow, na oko 30 letnie -
rodem z bylej NRD :)

Moj nowszy zestaw sztuscy [BergHOFF] tez dostaje
rdzawych plamek :(

Ale o ile moje codzienne gerlachy jakos przezyja ..;)
o tyle te drugie staram sie nie pakowac do zmywarki.

Tak samo czynie ze srebrem he he

Patka

8. Data: 2006-06-05 12:18:15

Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> porządnej, naprawdę nierdzewnej
> stali a tu proszę... trzeba było zmywarki, żeby się przekonać jaka jest

zawsze możesz myć ręcznie.

Pozdrawiam
Teli.

9. Data: 2006-06-05 15:47:24

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz to bylo:
http://tiny.pl/gz9c

http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_frm/
thread/4
087343ea7bf445a/608a04dd7c6d9944?q=qwinto&rnum=13#60
8a04dd7c 6d9944

Z mala poprawka ze rdzawy nalot pojawia sie sporadycznie. Mimo ze sztucce
pozostaja w zmywarce na dluzej.

Qwinto

10. Data: 2006-06-05 20:45:50

Od: "...::: Mach :::..." <[ROT13] z...@b...cy [ROT13]> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Używam środków Calgonit'a.
>
> Ktoś może wie dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec ??

Moim zdaniem to resztki jedzenia, wystaczy dobrze ukladac sztucce - tak aby
sie nie stykaly i po temacie...

U mnie sie sprawdza

Mach

szybkie pytanie, transformatory
Lodowka - BOSCH - KGM-39390
Lodowka-klopot
prosba o porade
Chiller zone w lodowce- do czego sluzy???