Zmywarka - slone naczynia! =:-O

1. Data: 2002-12-09 17:10:35

Temat: Zmywarka - slone naczynia! =:-O
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Niedawno stalam sie szczesliwa (?) posiadaczka zmywarki (Indesit D41) i
wszystko byloby Ok, gdyby nie dwie rzeczy:
1) na szklankach pozostaja zacieki (do przyjecia, choc spodziewalam sie
lepszej jakosci mycia),
2) wszystkie naczynia sa slone (definitywnie NIE do przyjecia).
Do zmywania uzywam tabletek calgonitu 3w1 no i nasypalam soli tak, jak bylo
w instrukcji (kazali 2kg, w opakowaniu calgonitu bylo 1,5). Moze z ta sola
przesadzilam? Choc w instrukcji pisza, ze przy tabletkach jest i tak
wskazana...
Macie jakies pomysly? ?-)
--

Pozdrawiam!
AsiaBe

<Jesli chcesz do mnie napisac, usun NO_SPAM z adresu zwrotnego.>

1. Data: 2002-12-10 07:24:09

Temat: Re: Zmywarka - slone naczynia! =:-O
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zmień tabletki na proszek z Calgonitu i ogranicz do minimum dozowanie płynnego
nabłyszczacza dodawanego do ostatniego płukania.

Pozdrowienia
Krzysztof J.

1. Data: 2002-12-10 07:43:27

Od: "Abi" <a...@p...of.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

Ahoj !

Pozwole sobie odpowiedziec na przykadzie mojej zmywarki. Co do soli, to w
Bosch-u ustawia sie stopien twardosci wody. Jaka mam wode - dowiedzialem sie
dzwoniac do lokalnych wodociagow. Uzywalem zarowno tabletek 3w1 jak i
proszku, nie wyczuwam efektu slonych naczyn, hmmm... moze moje kubku smakowe
zawodza :o) To, ze wsypalas cale 1,5 kg nie ma nic do rzeczy, bo sol, z
tego, co wiem, sluzy do regeneracji ukladu zmiekczania wody, takze jest to
automat, ktory pobiera tyle soli ile trzeba, niektore zmywarki maja czujnik
twardosci wody, inne ustawia sie recznie, tak jak w moim przypadku.
Co do zaciekow od wody, to moze, zrob probe z zestawem proszek + sol +
nablyszczacz. W przypadku nablyszcacza tez jest regulacja, tyle, ze dozownik
ustawia sie metoda prob i bledow - jak sa zacieki od wody - dodaje sie
nablyszczacza, jak pojawiaja sie plamy - odejmuje. W moim przypadku
nablyszczacz jest ustawiony na minimum.

Pozdrawiam !
Adam.

1. Data: 2002-12-10 07:43:58

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w instrukcji (kazali 2kg, w opakowaniu calgonitu bylo 1,5). Moze z ta sola
> przesadzilam? Choc w instrukcji pisza, ze przy tabletkach jest i tak

Pewnie dostałaś te tabletki razem ze zmywarką :-)
1. po pierwsze mie stosuj tabletek 3 w jednym tylko zwykły proszek
automatyka zmywarki traktuje je jako zwykły proszek a w rzeczywistości
dostaje jescze dodatkowy nabłyszczacz i być mooze sól która i tak jest
pobierana z niezależnego zbiornika
2 Zadzwoń do wodociągów i zapytaj o twardość wody w twoim mieście i popatrz
w instrukcji jak ustawić dozowanie soli (uzależnione ot twardości widy)

1. Data: 2002-12-10 11:52:01

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie jak wszystko wychodzilo w zaciekach z soli to sie okazalo, ze
nie dokrecilem zakretki od pojemnika na sol...

MJ

1. Data: 2002-12-10 13:21:00

Od: "Joanna" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AsiaBe" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Do zmywania uzywam tabletek calgonitu 3w1 no i nasypalam soli tak, jak
bylo
> w instrukcji
Hm.. a tabletki 3 w 1 przypadkiem soli nie zawieraja? Wydaje mi sie ze
niepotrzebnie sypiesz jeszcze dodatkowo sol.

Joanna

1. Data: 2002-12-11 07:46:39

Temat: Odp: Zmywarka - slone naczynia! =:-O
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi! Zaraz biegne po proszek i nablyszczacz. Poniewaz to
moja pierwsza zmywarka, chcialam sobie ulatwic sprawe z tymi tabletkami.
Zdam relacje po myciu klasycznym sposobem.
--

Pozdrawiam jeszcze znad slonych naczyn :-P
AsiaBe

Ogrzewanie podłogowe
Dom drewniany
piecyk-koza?