Zmywarka ... temat rzeka BOSCH vs. ELECTROLUX (pytanie do posiadaczy)

1. Data: 2004-11-09 21:08:05

Temat: Zmywarka ... temat rzeka BOSCH vs. ELECTROLUX (pytanie do posiadaczy)
Od: "Brunon" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przyszedl czas na zakup wyposazenia kuchni i póki co żaden wybór nie
wzbudza we mnie takiego dylematu
jak zakup zmywarki, a to pewnie dlatego ze nie mam absolutnie zadnego
doswiadczenia w tym temacie ...
do tej pory jedyny kontakt ze zmywarkami mialem w sklepie przechodzac obok
dzialu ADG :-)

Znudzonych tym tematem czytelnikow grupy chcialbym zapewnic ze
przegladalem archiwum grupy, jednak
nie znalazlem odpowiedzi na interesujace mnie pytania.
Moj wybor padl na model do zabudowy szer. 60 cm, firmy Electrolux
(całkiem niezłe opinie oraz posiadany już sprzęt tej firmy)
lub BOSCH (z uwagi na popularność i ogólnie dobrą opinię)
Nie wiem czy doczekam się odpowiedzi ale mimo wszystko spróbuję. Tak więc
chciałbym zapytać posiadaczy o kilka spraw.

Moje rozterki dotyczą bezpośrednio modeli:
BOSCH (SGI33E05EU klasa BAB, SGI53E25EU klasa AAA, SGI45M05 klasa AAA) lub
ELECTROLUX (ESI6221-X klasa ABB, ESI6112X klasa AAB)

Ich rozpiętość cenowa waha się - od 1460 ESI6112X - 2200 PLN SGI45M05 -
to max ile jestem w stanie przeznaczyć
aczkolwiek wolałbym zdziebko mniej.

1. Prośba o jakikolwiek opinie ewentualnych posiadaczy ww. modeli
2. Czy wystarczą 2 temperatury mycia 65 i 50 - czy lepiej zainwestować i
mieć dodatkowo 35 i 70 ?
3. Ile trwa typowy standardowy program 65 stopni, ile 50 stopni ?
4. Czy warto posiadać program szybki - w jakich sytuacjach się przydaje ?
5. Co sądzicie o funkcji AUTO w Bosch'ach - czy bardzo ułatwia życie i warto
za nią dopłacić ?
6. Na co radzicie zwrócić szczególną uwagę ?

Niestety w tym przedziale cenowym nie mam co liczyc na badanie czystosci
wody (SENSORLOGIC, AQUASENSOR)
czy wymiennik ciepla ale jakoś będę musiał z tym żyć ... :))

Z gory dzieki za ewentualne odpowiedzi.
Pozdrawiam
B.

1. Data: 2004-11-10 07:04:04

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> 1. Prośba o jakikolwiek opinie ewentualnych posiadaczy ww. modeli

Mam Boscha, ale żaden z tych modeli klasa AAA. Mój to SGV46A13 do pełnej
zabudowy.

> 2. Czy wystarczą 2 temperatury mycia 65 i 50 - czy lepiej zainwestować i
> mieć dodatkowo 35 i 70 ?

Wystarczy. I tak używasz jednego programu. U mnie cały czas chodzi 65 st.

> 3. Ile trwa typowy standardowy program 65 stopni, ile 50 stopni ?

Wg instrukcji 65 - 108, 50 - 140 min.

> 4. Czy warto posiadać program szybki - w jakich sytuacjach się przydaje ?

Przez rok uzyłem raz takiego szybkiego 35st. tylko raz z ciekawości. Nie
warto. Na tym programie masz mokre naczynia po całym cyklu.

> 5. Co sądzicie o funkcji AUTO w Bosch'ach - czy bardzo ułatwia życie i
> warto
> za nią dopłacić ?

Nie mam, bo i po co ? I tak używa sie tylko jednego programu.

> 6. Na co radzicie zwrócić szczególną uwagę ?

1. Żeby miała napis Bosch :)
2. żeby była cicha.
3. żeby była klasy AAA.
4. Ja wybrałem model z wymiennikiem ciepła.

I poczytaj dokładnie archiwum, Ja przed swoim zakupem, dowiedziałem sie
bardzo duzo własnie z archiwum.
www.google.pl

pawelWN

1. Data: 2004-11-10 08:30:38

Od: "Kris" <k...@x...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brunon" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Moje rozterki dotycz? bezpo?rednio modeli:
> BOSCH (SGI33E05EU klasa BAB, SGI53E25EU klasa AAA, SGI45M05 klasa AAA) lub
> ELECTROLUX (ESI6221-X klasa ABB, ESI6112X klasa AAB)

> Ich rozpięto?ć cenowa waha się - od 1460 ESI6112X - 2200 PLN
SGI45M05 -
> to max ile jestem w stanie przeznaczyć
> aczkolwiek wolałbym zdziebko mniej.

> 1. Pro?ba o jakikolwiek opinie ewentualnych posiadaczy ww. modeli
> 2. Czy wystarcz? 2 temperatury mycia 65 i 50 - czy lepiej zainwestować i
> mieć dodatkowo 35 i 70 ?

witam,
moja zmywarka to: SGI47M05EU
(http://www.bosch-agd.pl/pl/produkty/produkt.asp?idp
roduktu=354)

70 raczej żadko przydatna (posiadałem w poprzedniej zmywarce), natomiast
skrócony 45°C bardzo bardzo przydatny, zwlaszcza do zmywania po
śniadaniu/kolacji i imrezach kiedy naczynia nie sa zbyt brudne - mnoooostwo
talerykow kubkow szklanek kieliszkow itd

> 3. Ile trwa typowy standardowy program 65 stopni, ile 50 stopni ?

nie mam 65 st - mam tylko auto 55-65 i trwa okolo 2godz 15 min; na 50 st
okolo 1 godz 40 min

> 4. Czy warto posiadać program szybki - w jakich sytuacjach się przydaje ?

bardzo sie przydaje - jak wyzej napisalem

> 5. Co s?dzicie o funkcji AUTO w Bosch'ach - czy bardzo ułatwia życie i
warto

tak, ja uzywam tylko auto i szybkiego - chyba tylko raz 50 st

> 6. Na co radzicie zwrócić szczególn? uwagę ?

warto zeby panel byl na wierzchu a nie schowany IMO - tzw "panel w pelni
zitegrowany" to jakaś kosmiczna pomyłka.

pozdr
k.

1. Data: 2004-11-10 08:31:46

Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brunon wrote:

> 1. Prośba o jakikolwiek opinie ewentualnych posiadaczy ww. modeli
mam boscha, ale nie pamietam modelu (z tego co pamietam to do najtanszych
nie nalezala)
> 2. Czy wystarczą 2 temperatury mycia 65 i 50 - czy lepiej zainwestować i
> mieć dodatkowo 35 i 70 ?
pewnie, ze starcza, ale czasem jest dobrze przemyc gary w wysokiej
temperaturze, choc zdarza sie to raz na 3-4 miesiace
> 3. Ile trwa typowy standardowy program 65 stopni, ile 50 stopni ?
dlugo, ale ta moja po 15 minutach dawania sygnalu, siedzi cicho, co skutkuje
tym, ze ustawiam funkcje wlaczenia zmywarki o 5 rano, a jak wstaje (ok
7-7:30) naczynia sa juz czyste (polecam funkcje wlaczenia sie zmywarki za
okreslona ilosc godzin)
> 4. Czy warto posiadać program szybki - w jakich sytuacjach się przydaje ?
nie przydaje sie. natomiast mam funkcje skrocenia czasu, niewiele daje bo
tez dlugo sie zmywa, ale mam i czasem korzystam, jak naczynia sa lekko
brudne i mam wyobrazenie, ze nie ma sensu ich dlugo maltretowac.

> 5. Co sądzicie o funkcji AUTO w Bosch'ach - czy bardzo ułatwia życie i
> warto za nią dopłacić ?

posiadanie tylko funkcji auto chyba nie ma sensu, natomiast jako dodatek
czasem sie przydaje, ale uzywam jej rzadko.

> 6. Na co radzicie zwrócić szczególną uwagę ?
jesli masz mozliwosc, to sprawdz czy w modelu jest opcja prania osobno
gornej szyflady i osobno dolnej - czasem jest tak, ze masz do wyprania
tylko kubki, kieliszki, szklanki i wtedy taka opcja sie przydaje (ustawiasz
sklanki tylko w gornej szufladzie), i tego mi w zmywarce brakuje, sprawdz
czy bedziesz miec odpowiednia nakladke do prania blaszek z piecykow - tez
dosc przydatna funkcja.

a na koniec kilka uwag - nawet koty przyzwyczaily sie do zmywary:) wiec nie
halasuje tak strasznie, zuzycie wody (cieplej) zmniejszylo sie o ok 4m3
kwartalnie, a zmywarka chodzi u mnie jakos co drugi dzien, czasem czesciej.

zycze powodzenia w zakupach:)

Pozdrawiam
iza

1. Data: 2004-11-10 08:43:52

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> warto zeby panel byl na wierzchu a nie schowany IMO - tzw "panel w pelni
> zitegrowany" to jakaś kosmiczna pomyłka.

Dlaczego warto, żeby był na wierzchu ? Podaj przynajmniej jedną zaletę
takiego rozwiązania.
Mam panel w pełni zintegrowany i nie potrzebuje go widzieć :).
I mojej zmywarki nie widać i nie słychać :)

pawelWN

1. Data: 2004-11-10 08:54:20

Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> warto zeby panel byl na wierzchu a nie schowany IMO - tzw "panel w pelni
> zitegrowany" to jakaś kosmiczna pomyłka.

hmm ja mam schowany i nie narzekam, wrecz sobie chwale, bo nie mam
przyciskow, ktore ktos moze nieopacznie wcisnac, nie mowiac juz o estetyce,
gdzie zmywarka jest cala zabudowana.
Acha panel mam na drzwiach, takze przy otwieraniu niewielkim, nawet widac
wszystko i woda na ciebie nie pryska w trakcie otwierania zmywarki

Iza

1. Data: 2004-11-10 09:17:48

Od: "Kris" <k...@x...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dlaczego warto, żeby był na wierzchu ? Podaj przynajmniej jedną zaletę
> takiego rozwiązania.
> Mam panel w pełni zintegrowany i nie potrzebuje go widzieć :).
> I mojej zmywarki nie widać i nie słychać :)

Miałem poprzednią zmywarkę z panelem zintegrowanym i nie widziałem żadnej
zalety takiego rozwiązania. To że panelu nie widać nie jest dla mnie żadną
zaletą - IMO właśnie po to on jest aby go było widać. Po to aby:
1. kiedy chce sprawdzic ile jeszcze do konca zmywania
2. wylaczyc zmywarke przed otwarciem w czasie zwywania bez kombinowania z
otwieraniem drzwi
3. żeby ktoś przez przypadek nie otworzył zmywarki podczas zmywania
niewiedzac ze zmywa - moja jest tak cicha ze nie wiadomoby bylo czy znywa
czy nie.

a jakie zalety schowanego panelu? Że zmywarki nie widać? A czego tu się
wstydzić? Brzydkie nie są a że zmywarka stoi w kuchni to chyba normalna
sprawa - po co ją chować?
Ale oczywiście każdy kupuje to co lubi - dlatego są dwie możliwości :)

pozdrowienia

k.

1. Data: 2004-11-10 09:18:03

Od: "Kris" <k...@x...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-11-10 09:19:18

Od: "Kris" <k...@x...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> hmm ja mam schowany i nie narzekam, wrecz sobie chwale, bo nie mam
> przyciskow, ktore ktos moze nieopacznie wcisnac, nie mowiac juz o

O gustach sie nie dyskutuje - IMO panel nie psuje wygladu kuchni. Odpisałem
już na innego mejla wiec nie bede sie tu powtarzał.

> Acha panel mam na drzwiach, takze przy otwieraniu niewielkim, nawet widac
> wszystko i woda na ciebie nie pryska w trakcie otwierania zmywarki

No tak, ale poco kombinować - IMO niepotrzebne utrudnianie sobie życia
k.

1. Data: 2004-11-10 09:27:45

Od: Piotrek Wróbel <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-11-04 10:17, Użytkownik Kris napisał:
> zalety takiego rozwišzania.

no coż wg mnie to taka zmywarka ma same zalety:
>To że panelu nie widać nie jest dla mnie żadnš
> zaletš - IMO wła?nie po to on jest aby go było widać. Po to aby:
> 1. kiedy chce sprawdzic ile jeszcze do konca zmywania

akurat zmywarki elektroluxa do zabudowy maja wyświetlacz cyfrowy, który
mimo zabudowy da sie zobaczyć

> 2. wylaczyc zmywarke przed otwarciem w czasie zwywania bez kombinowania z
> otwieraniem drzwi
a co to za problem, nie rozumiem ??

> 3. żeby kto? przez przypadek nie otworzył zmywarki podczas zmywania
> niewiedzac ze zmywa - moja jest tak cicha ze nie wiadomoby bylo czy znywa
> czy nie.

mój elektrolux jest tez cichy i własnie po to zywarka w trakcie pracy
wyswietla na podłodze czerwony punkcik

> a jakie zalety schowanego panelu? Że zmywarki nie widać? A czego tu się
> wstydzić? Brzydkie nie sš a że zmywarka stoi w kuchni to chyba normalna
> sprawa - po co jš chować?

po to samo po co chowa sie np. lodówki
żeby jej widać nie było

> Ale oczywi?cie każdy kupuje to co lubi - dlatego sš dwie możliwo?ci :)

no własnie

> pozdrowienia
>
> k.

PS
ogólnie strona kodowania na grupach niestety

--
Piotrek Wróbel
http://republika.pl/piotr_wrobel

proszki do zmywarki ?