Zmywarki - kryteria wyboru

1. Data: 2001-11-11 19:36:25

Temat: Zmywarki - kryteria wyboru
Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzamy w najbliższych dniach kupić zmywarkę jednak nie podjęliśmy
ostatecznej decyzji co do modelu.
Archiwum grupy już przejrzałem niestety nie znalazłem w nim odpowiedzi na
pytanie jakimi kryteriami należy się kierować przy jej wyborze.
Jak na razie decyzja jest jedynie co do:
- zabudowy i rozmiaru 60cm (wszystkie urządzenia są zabudowane) oraz tego,
- sterowania ma być umieszczone z góry a nie a przednim panelu
(zabezpieczenie przed ewentualną manipulacja przez dzieci w czasie pracy).
W nece znalazłam jedynie opis głównych programów, jednak nie mając
doświadczenia liczę na pomoc użytkowników aby podpowiedzieli co jest w
praktyce ważne i przydatne a co nie.
http://www.platform.com.pl/AGD_12_2000/artykul-1.htm
http://to.czy.to/serwis/ProduktLista/?__FRMURL_DANE_
_=a%3A2%3A%7Bs%3A7%3A%22
__KatID%22%3Bi%3A46%3Bs%3A15%3A%22__STAT_WyborKat%22
%3Bb%3A1%3B%7D

Co prawda mamy już wstępnie swoje typy ale na razie nie chcę nic sugerować.
Zależy mi aby decyzja była jak najbardziej obiektywna.
Najwięcej do zmywania mamy w kolejności: kubków i szklanek 10-12, talerze
8-10, małe miseczki 4-6, garnki 2-4
Hierarchia nasza jest następująca:
1. Niezawodność
2. Funkcjonalność
3. Cena
Inne parametry jak zużycie energii i wody IMO nie są aż tak istotne.

Mietek

1. Data: 2001-11-12 09:07:35

Temat: Re: Zmywarki - kryteria wyboru
Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mietek napisał(a) w wiadomości: <9smjre$cro$1@news.tpi.pl>...
>W nece znalazłam jedynie opis głównych programów, jednak nie mając
>doświadczenia liczę na pomoc użytkowników aby podpowiedzieli co jest w
>praktyce ważne i przydatne a co nie.

uzytkuje zmywarke juz prawie pol roku - wiec troche moge na ten temat
powiedziec:

1. programy - praktycznie uzywamy tylko Bio/Eco (na 7 mozliwych) - zmywa
wszystko bez problemu - nawet zaschniete i mocno tluste talerze/miski (tak
wiec - wg mnie - bajery w stylu 1001 programow nalezy moooocno przemyslec -
czy warto doplacac)
2. z przydatnych rzeczy - wskaznik poziomu soli i nablyszczacza (lampka -
nie trzeba zagladac, kombinowac - zapalila sie - dolac/dosypac) - co prawda
nie wiem jak to wyglada w zmywarkach ze sterowaniem od gory
3. bardzo rzadko uzywana - ale przydatna - opcja uruchamiania tylko
gornego/dolnego kosza
4. glosnosc pracy (mam Whirlpool'a - pracuje cicho) - szczegolnie jesli
kuchnia jest otwarta na pokoj
5. wskaznik zakonczenia pracy - ale tu znowu pojawia sie problem z panelem
na gorze - szczegolnie klopotliwy moze okazac sie etap suszenia - nie za
bardzo slychac ze trwa - jedynie po lampkach jestes w stanie sie
zorientowac, ze nadal cos sie dzieje - bardzo istotne jesli zmywasz po
jakies imprezie i zalezy Ci na czasie zeby jak najszybciej wpakowac kolejna
porcje naczyn - bo normalnie to zapuszczasz zmywanie na noc i rano na pewno
jest zakonczone (wiem, ze w zmywarkach takich ze sterowaniem na gorze
sygnalizuje to dzwiekowo - ale jesli nie uslyszysz to tylko mozesz sie
domyslac, ze zmywanie zostalo zakonczone)

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-11-12 11:43:55

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>- szczegolnie jesli
kuchnia jest otwarta na pokoj.

Wlasnie tutaj zapomnialas o sposobie suszenia, a co za tym idzie kondensacji
wilgoci.
Jesli sie nie myle to tylko SIEMENS stosuje technologie condensacji
wewnetrznej. Calkowicie zamkniety obieg, powietrze nie jest wydmuchiwane na
zewnatrz.

Rowniez sprawa dobrego i szybkiego service jest istotna. Whirlpool nie moze
sie pochwalic dobrymi uslugami po sprzedazy. Ostatnio potrzebowalem
programator, odpowiedz fabrykanta: "Wlasnie szukamy nowego producenta w
Azji, w magazynie brak......" :-((
Przez taki service nie zdoywasz klientow, wprost przeciwnie.

1. Data: 2001-11-12 12:29:59

Od: l...@p...kozia-wolka.ppp.tpsa.com (Łukasz Grochal) szukaj wiadomości tego autora

"_Taunus_" <t...@p...pl> writes:

> [...]
> wiec - wg mnie - bajery w stylu 1001 programow nalezy moooocno przemyslec -

Też jesteśmy profanami pod tym względem ;) Na 9 programów Candy 797,
chodzą w zasadzie dwa, zazywczaj BIO, rzadziej trochę dłuższy, z myciem
wstępnym. I też odradzałbym kierowaniem się ilością programów/funkcji/
wodotrysków przy zakupie.

> 3. bardzo rzadko uzywana - ale przydatna - opcja uruchamiania tylko
> gornego/dolnego kosza

Bardzo przydatna, wcale nie tak rzadko używana ;) Szczególnie gdy
zdarzy się zjeść obiad poza domem - wtedy nie ma garnków do mycia,
a zastawa/sztućce/kubki są.

--
(-) Łukasz Grochal l...@r...eu.org
(for PGP key visit:)

1. Data: 2001-11-12 22:11:10

Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo przydatna, wcale nie tak rzadko używana ;) Szczególnie gdy
> zdarzy się zjeść obiad poza domem - wtedy nie ma garnków do mycia,
> a zastawa/sztućce/kubki są.
>
> (-) Łukasz Grochal

Na razie wszystkim bardzo dziękuje za uzyskane informacje, być może
zapuszczę nowy wątek o konkretnym modelu (ach).
Mietek

1. Data: 2001-11-13 07:57:29

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

R.B. napisał(a) w wiadomości:
> [...]
>Jesli sie nie myle to tylko SIEMENS stosuje technologie condensacji
>wewnetrznej. Calkowicie zamkniety obieg, powietrze nie jest wydmuchiwane na

hmmm - nie wiem jak dokladnie jest u mnie - ale nigdzie nie zauwazylem ruchu
powietrza w trakcie suszenia (szczegolnie, ze jak np. otwieram zmywarke po
2-3 godzinach od zakonczenia - to nadal jest w niej cieplo ;-)) - czyli
raczej nie wydmuchuje powietrza na zewnatrz)
czy ktos sie orientuje gdzie ew. szukac takich otworow wentylacyjnych ??

> [...]
>sie pochwalic dobrymi uslugami po sprzedazy. Ostatnio potrzebowalem
>programator, odpowiedz fabrykanta: "Wlasnie szukamy nowego producenta w

hmmm - do tej pory mialem baaaardzo malo do czynienia z ich serwisem -
kiedys do pralki - calkiem sprawnie - dzisiaj przylaza do plyty gazowej
(jakies plamy na palnikach) - zobaczymy co zdzialaja

>Przez taki service nie zdoywasz klientow, wprost przeciwnie.

pewnikiem zgadza sie ;-)) - nadal jednak pozostaje kwestia awaryjnosci - a
z mi znanych przypadkow Whirlpool ma ja dosyc niska (mam troche znajomych z
roznym sprzetem - i nikt jakos nie narzeka - no ale ...)

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-11-14 08:03:30

Od: "JSP" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raczej nie wydmuchuje powietrza na zewnatrz)
> czy ktos sie orientuje gdzie ew. szukac takich otworow wentylacyjnych ??
Nigdzie ich nie znajdziesz, bo ich nie może być. Ilość odprowadzonej gorącej
pary wodnej byłaby tak duża, że spowodowałoby to zawilgocenie mieszkania i
uszkodzenie mebli w pobliżu - wiem to z autopsji, bo swego czasu otwierałem
zmywarkę zaraz po jej wyłączeniu, co spowodowało zniszczenie blatu nad nią.
Podobnie jak w niektórych suszarkach do prania można by zrobić wyprowadzenie
pary na zewnątrz, ale czy to ma sens?

--
JSP

1. Data: 2001-11-14 12:57:12

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JSP" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
otwierałem
> zmywarkę zaraz po jej wyłączeniu, co spowodowało zniszczenie blatu nad

hmmm - czyli post R.B. dot. zamknietego obiegu - to w takim razie sciema ze
strony Siemensa (wynika, ze kazda zmywarka ma po prostu taki zamkniety
obieg)

a co do zniszczonego blatu - ponoc kiedys bylo sporo zgloszen do Whirlpoola
wlasnie dot. zniszczonego blatu - teraz dodaja samoprzylepne naklejki (takie
posrebrzane) - naklejane wlasnie przy drzwiczkach zmywarki, zeby chronic
blat od spodu przed para

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-11-14 13:20:07

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>hmmm - czyli post R.B. dot. zamknietego obiegu

Sprzedaje tylko Siemens. Wiem dobrze dlaczego to robie. Mam wyszykana grupe
klientow i dlatego nie chce ich zawiezc zlymi produktami.
Moja zasada jest JAKOSC, nie ZYSK.

SIEMENS daje maly procent dla handlowcow, dlaczego: poniewaz nie musi
martwic sie o klientow.
Jakosc przyciaga klientow, wczesniej czy pozniej.

1. Data: 2001-11-14 15:17:32

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

R.B. napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>martwic sie o klientow.
>Jakosc przyciaga klientow, wczesniej czy pozniej.

nie podwazam tego, ze Siemens robi dobry sprzet (ale tez nie potwierdzam -
po prostu nie wiem bo nigdy nie mialem z nim do czynienia)

chodzi mi o cos zupelnie innego - napisales, ze Siemens jako prawdopodobnie
jedyny stosuje "technologie condensacji wewnetrznej. Calkowicie zamkniety
obieg, powietrze nie jest wydmuchiwane na zewnatrz."

to w takim razie - czy inni "wydmuchuja" powietrze na zewnatrz ??
o co w tym chodzi (condensacja wewnetrzna)

bo przypomina mi to pisanie, ze samochod posiada 4 kola w standardzie (kazdy
to ma i jest to po prostu norma - moze przyklad nie najlepszy - bo to kazdy
wie i widzi - ale chodzi mi o wypisywanie przez firmy "technologii" ktore i
tak stosuja inne firmy - a tu przez wypisanie madrych rzeczy wyglada, ze to
jest suuuuuper sprawa i w dodatku stosowana tylko przez nas)
no chyba, ze jest to cos zupelnie innego - wtedy sorki za moje rozwazania

pozdrawiam,
_Taunus_

Rozliczenie
Candy (pralka)