Znaleziony kabel w ścianie

1. Data: 2011-05-16 05:56:26

Temat: Znaleziony kabel w ścianie
Od: BQB <a...@a...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ścianie odchodzący od
mojego gniazdka i znikający w podłodze, podejrzewam, że idzie do
sąsiada. Później sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak
okaże się, że do sąsiada, to znaczy, że sąsiad raczej nieświadomie
podbierał mi prąd. Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem,
tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie
spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

2. Data: 2011-05-16 06:25:28

Temat: Re: Znaleziony kabel w ścianie
Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-16 07:56, BQB pisze:
> Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ścianie odchodzący od
> mojego gniazdka i znikający w podłodze, podejrzewam, że idzie do
> sąsiada. Później sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak...

Ale jaja. Nie zrywaj, siedz cicho i obserwuj.
Wetnij sie, pomierz, ponasluchuj.

--
A S

3. Data: 2011-05-16 08:17:59

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sąsiada. Później sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak
> okaże się, że do sąsiada, to znaczy, że sąsiad raczej nieświadomie
tego nie wiesz czy nie świadomie

> Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem,
> tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie
> spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

Musiałbyś chyba trafić na wyjątkowo uczciwego człowieka żeby dobrowolnie
zgodził się na zapłatę za 11 lat wstecz w oparciu o jakieś domniemania.

Odłącz ten kabel w gniazdku i to wszystko co możesz zrobić.

Może się okazać że instalację robiła jakaś super ekipa rodem z PRLu i
twoje gniazdka też są podłączone do innych sąsiadów :) (bo tak było
prościej)

4. Data: 2011-05-16 08:42:36

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to co za niego zapłaciłem, tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat
> i nie spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

Istnieje możliwość, że to Ty ciągniesz prąd od sąsiada :)

5. Data: 2011-05-16 09:31:40

Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-16 10:42, Krzychu pisze:

> Istnieje możliwość, że to Ty ciągniesz prąd od sąsiada :)
Jeśli to stary blok, to najprawdopodobniej miałeś zrobione gniazda w
pętli. Kabel zaczyna się w rozdzielni, idzie przez wszystkie gniazda i
wraca ponownie do rozdzielni. W ten sposób każde gniazdo jest zasilane
dwustronnie, z tej samej fazy. Plusem takiego rozwiązania jest obecność
zasilania gniazda nawet w przypadku uszkodzenia kabla (patrz rozdział
"wiercenie otworów pod kołki do zawieszenia obrazów").

SALAMON

6. Data: 2011-05-16 10:16:01

Od: BQB <a...@a...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11-05-16 11:31, SALAMON pisze:

> [...]
> zasilania gniazda nawet w przypadku uszkodzenia kabla (patrz rozdział
> "wiercenie otworów pod kołki do zawieszenia obrazów").

W pętli nie było, kable wcześniej wymieniane w przedpokoju, ubikacji i
łazience, teraz jeszcze w 2 pokojach i dopiero tu wyszedł taki kwiatek.
A prądu ja od sąsiada ciągnąć nie mogłem, gdyż po wyłączeniu
bezpiecznika napięcia na tej linii nie było.

7. Data: 2011-05-16 10:33:45

Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-05-2011 o 07:56:26 BQB <a...@a...com.invalid> napisał(a):

> [...]
> tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie
> spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

1. Na razie nawet nie wiesz czy ten kabel rzeczywiście kończy się u
sąsiada, a już Ci sie dolary zaświeciły w oczach.
2. Nawet zakładając że kabel kończy się w gniazdu sąsiada to nie ma
sposobu, żeby go uczciwie podliczyć za 11 lat! Możesz podpiąć ten kabel
przez licznik energii (ostatnio były w Lidlu za jakieś 35zł :)) i przez
cały rok czekać na wyniki (cały rok bo do tego gniazdka sąsiad może np.
tylko zimą podłączać na parę godzin grzejnik olejowy). Dopiero po roku
będziesz wiedział cokolwiek - ale i tak się nie dowiesz jak uczciwie
policzyć koszty przez 11 lat.
3. Jeśli dotychczasowe rachunki za prąd nie wydawały Ci się podejrzane to
prawdopodobnie nie masz za co sąsiada ścigać.
4. Jak sąsiad jest w porządku to idz do niego, pokaż mu odkrycie, razem
sprawdźcie gdzie u sąsiada kabelek się kończy. Sprawdżcie czy Twój licznik
kręci się po podłączeniu czegoś u sąsiada. A potem powiedz sąsiadowi, ze
winny Ci jest porządnego grilla z dobrym piwkiem. I będziesz miał od tej
chwili najlepszego sąsiada z możliwych. A to czasem jest bezcenne.

--
PZDR
Shaman

8. Data: 2011-05-16 10:56:50

Od: BQB <a...@a...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11-05-16 12:33, Shaman pisze:

> 1. Na razie nawet nie wiesz czy ten kabel rzeczywiście kończy się u
> sąsiada, a już Ci sie dolary zaświeciły w oczach.

Nie zaświeciły, tylko jak ktoś ciągnął ode mnie prąd, to wkurzyło mnie,
że płaciłem za kogoś.

> [...]
> sąsiadowi, ze winny Ci jest porządnego grilla z dobrym piwkiem. I
> będziesz miał od tej chwili najlepszego sąsiada z możliwych. A to czasem

Właśnie z powodów powyższych nie ma jak tego policzyć, a "zapłatę"
odebrać chciałem w jakiś integracyjny sposób, choć my już się znamy
dobrze - nie raz ja mu pomagałem, czy też on mi.

9. Data: 2011-05-16 11:58:28

Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-05-2011 o 12:56:50 BQB <a...@a...com.invalid> napisał(a):

> Nie zaświeciły, tylko jak ktoś ciągnął ode mnie prąd, to wkurzyło mnie,
> że płaciłem za kogoś.

Jeśli robił to świadomie to trzeba ścigać aż po grób - dla zasady. Ale
jeśli nawet coś ciągnął, ale nieświadomie to najlepiej sprawdzić razem z
sąsiadem jakie odbiorniki i jak często ewentualnie były podłączone.
Uczciwemu człowiekowi zrobi się głupio na wieść, że od kogoś ciągnął prąd
(nawet nieświadomie) i na pewno razem coś ustalicie. Jeśli pójdziesz do
niego z gotowym żądaniem to możesz usłyszeć słowo "NIE" wypowiedziane jako
reakcja na zaskoczenie. A jak już się słowo rzekło to potem łatwiej je
podtrzymywać niż zmienić.

[ciach]

> Właśnie z powodów powyższych nie ma jak tego policzyć, a "zapłatę"
> odebrać chciałem w jakiś integracyjny sposób, choć my już się znamy
> dobrze - nie raz ja mu pomagałem, czy też on mi.

Najpierw dowiedz się, czy kabel rzeczywiście kończy się gniazdkiem u
sąsiada. Bo być może to jakaś budowlana prowizorka do grzania herbaty
zamurowana z pośpiechu i niedbalstwa.

--
PZDR
Shaman

10. Data: 2011-05-16 11:59:43

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...com.invalid> napisał w wiadomości
> że płaciłem za kogoś.

Lub Ty od kogoś. Kabel ma dwa końce;))

Krzysiek

Brzydki zapach z pralki
Jakie fronty mebli kuchennych są trwalsze?
Re: psy i koty
pralka Amica Easytronic AWCE12DA, opinie
co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...