Znaleziony kabel w ścianie

11. Data: 2011-05-16 13:43:04

Temat: Re: Znaleziony kabel w ścianie
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <z...@o...gmail.com> napisał w wiadomości
news:op.vvku9hii0p6xzz@workgroup...
Dnia 16-05-2011 o 11:59:43 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

>Przecież autor napisał: "A prądu ja od sąsiada ciągnąć nie mogłem, gdyż po
:wyłączeniu bezpiecznika napięcia na tej linii nie było."

Fakt nie docyztaem, ale to i tak nie znaczy że sąsiad z tego prądu
korzystał. zamiast robic lament i juz szacowac koszty do obciążenia sąsiada
warto najpierw sprawdzić gdzie i po co prowadzi ten kabel.

Krzysiek

12. Data: 2011-05-16 14:16:19

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

--
Piotr

13. Data: 2011-05-16 16:05:17

Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Najprościej będzie przepuścić wyższe napięcie przez kabel i nasłuchiwać
co dzieje się u sąsiada. Jak będzie słychać przekleństwa, albo okrzyki
"pali się", to znaczy że sąsiad podpięty był do Twojej sieci:)
Piotr

14. Data: 2011-05-16 19:20:03

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ścianie odchodzący od mojego
> gniazdka i znikający w podłodze, podejrzewam, że idzie do sąsiada. Później
> sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak okaże się, że do
> sąsiada, to znaczy, że sąsiad raczej nieświadomie podbierał mi prąd.
> Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem, tylko jak to
> policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie spodziewałem się, że
> znajdę coś takiego.

Może po prostu zagadkowy przewód idzie do kolejnego gniazdka gdzieś w Twoim
mieszkaniu? A może kolejnego gnizdka już nie ma, pozostała tylko puszka
zatynkowana gdzieś w ścianie?
A co do podłogi - budowlańcy poszli pewnie na skróty podłogą bo przewodu
było za mało?
--
lukasz

15. Data: 2011-05-16 19:54:46

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16-05-2011 o 16:05:17 gobo <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> co dzieje się u sąsiada. Jak będzie słychać przekleństwa, albo okrzyki
> "pali się", to znaczy że sąsiad podpięty był do Twojej sieci:)

No i to się nazywa rozwiązanie :P

--
Piotr

16. Data: 2011-05-16 22:35:43

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-16 18:05, gobo pisze:

> [...]
> co dzieje się u sąsiada. Jak będzie słychać przekleństwa, albo okrzyki
> "pali się", to znaczy że sąsiad podpięty był do Twojej sieci:)

Ciekawe, czy ja też miałam takiego "dowcipnego" sąsiada.
Wyłączony prąd i gaz, pod blokiem pogotowie energetyczne, gazowe i
ratunkowe, 4 jednostki straży i zablokowana ulica - bilans dzisiejszego
przedpołudnia.
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/403899,wr
oclaw-pozar-przy-benedyktynskiej,id,t.html

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

17. Data: 2011-05-17 14:09:08

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:
> Przecież autor napisał: "A prądu ja od sąsiada ciągnąć nie mogłem, gdyż
> po wyłączeniu bezpiecznika napięcia na tej linii nie było."

Bo może to właśnie sąsiad go odciął od swojego rachunku. Jeśli tego nie
sprawdzi nie ma co wykokować.
Pzdr.

18. Data: 2011-05-18 11:26:00

Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Tak się wzytuję w Wasze wypowiedzi i powiem krótko. W blokach z wielkiej
płyty zasada była taka: nie stosowano puszek(połączeniowych), a wszystkie
połączenia realizowano w puszkach pod włącznikami i gniazdami. W pokojach
zaś i np. w kuchni stosowano tzw. pętlę, czyli krótko mówiąc przewód
wyprowadzany z tablicy bezpieczniowej trafiał do 1 gniazda w pokoju od niego
do następnego (zazwyczaj po podłodze) o potem z ostatniego do tablicy.
Zazwyczaj przed położeniem parkietu elektryk odłączał taki obwód (gniazda)
od tablicy dla bezpieczeństwa, potem zaś podłączał.

19. Data: 2011-05-18 11:28:49

Od: " ąćęłń" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój kabel szedł na Rakowiecką.
Dostałem 7 lat za to, że SB-cy popękali ze śmiechu (dodali ich na przemiał do
jakiegoś papieru).
Ale za to jestem kombatantem bez uprawnień SEP i bez skakania przez płot.

-----

20. Data: 2011-05-27 10:32:22

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości grup

> W blokach z wielkiej płyty zasada była taka: nie stosowano
> puszek(połączeniowych), a wszystkie połączenia realizowano w puszkach pod
> włącznikami i gniazdami.

ależ nie prawda jest jakoby, we wszystkich znanych mi mieszkaniach w
wielkiej płycie, są puszki połączeniowe, aczkolwiek właściwszym terminem
byłyby puszeczki ;) to bo takie małe natynkowe badziewie

Brzydki zapach z pralki
Jakie fronty mebli kuchennych są trwalsze?
Re: psy i koty
pralka Amica Easytronic AWCE12DA, opinie
co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...