Re: Znieść obowiązek nauki.

From: "locke" <l...@p...wiggin.com>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Znieść obowiązek nauki.
Date: Mon, 29 Aug 2005 22:55:44 +0200

Użytkownik "Adam Ludzki" <computer@spamowi_nie.net> napisał w wiadomości
news:devpg3$8q4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A jak ktoś chce kształcić na zasadach LETS (bez pieniędzy) - w trakcie
> nauki odpracowywanie jej.

No raczej nie dotyczy to dzieci, które nie powinny pracować zarobkowo.

> Z doświadczenia. Dla mnie bardziej użyteczne są żniwa niż praca informatyka.

DLA CIEBIE. A skąd wiesz, co będzie użyteczne dla innych?

> Ze żniw są konkretne efekty (chleb lub zboże na płatki do musli). Aby
> jedzenie było zdrowe musi być odpowiednio uprawiane. Od chorego jedzenia
> (przenawożonego sztuczną chemią, fekaliami) powstają choroby (często
> zaraźliwe). Popatrzeć na ludzi ... nieliczne wyjątki są bardziej zdrowe
> - reszcie zawsze coś dolega. Myślę, że im więcej ręcznych prac
> (szczególnie na świeżym powietrzu) tym ludzie będą bardziej dotlenieni,
> bardziej sprawni fizycznie i przy okazji umysłowo też.

Nie wiem, żarty sobie robisz, czy poważnie tak myślisz? Gdyby edukacja wyglądała
tak, jak proponujesz, to do dziś mieszkalibyśmy w szałasach i poruszali się
pieszo. I mimo iż żylibyśmy zdrowiej, wcale nie byłoby to dłuższe życie, bo
zamiast od chorób umieralibyśmy od kłów dzikich zwierząt. A i od chorób też -
głupia grypa dziesiątkowałaby nas, jak to miało miejsce w historii (słynna
"hiszpanka").

> Studiować tak ale rzemiosło. Nie tracić wzroku przy papierkach,
> książkach, komputerach (z tym kojarzy mi się studiowanie).
> Rozwijać swoje zdolności manualne i twórcze spontaniczne myślenie.

Jak chcesz, to studiuj sobie rzemiosło. A inni niech studiują, co chcą.

Znalazł się kolejny "usprawniacz", który chce myśleć za innych i decydować, co
dla nich lepsze.