Re: Znowu Polska wybrała populizm

From: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Date: Wed, 26 Oct 2005 12:34:58 +0200

Użytkownik "Jacek" :

> Dlaczego tylko takie moga być na DG ?
> Czy to nie państwo ustawiło takie zasady, że zwykły uczciwy człowiek boi
się
> szykan urzędników?
> Gdzie tu sprawiedliwość.

Piszę jak jest w aktualnej sytuacji i jak się ludzie właśnie bronią.

Znam mnóstwo ludzi, którzy pracują na etacie za małe pieniądze (np. jako
nauczyciel na 1/4 etatu) aby mieć opłacony ZUS a prawdziwe pieniądze robią
gdzie indziej (np. jako tłumacze, prowadzą wykłady na kursach itd.).
Sami sobie opłacają III filar ubezpieczenia.

Chora sytuacja i wysokie koszty ZUS wymuszają takie zachowanie.

> Basiu dlaczego Ci sie nie opłaca ?

Pisałam- praca wybitnie sezonowa. Pracuję jako pilot wycieczek i przewodnik
górski.
Oprócz tego piszę przewodniki, czasem do prasy turystycznej.
Taka działalność nie generuje kosztów.
ZUS-u nie płacę bo mam etat gdzie indziej.
Ale samo składka na NFZ to około 1200 zł rocznie, też piechotą nie chodzi.
Po co mam to płacić kiedy i tak nie mam co "wpuścić w koszty" ?

Nic przez to nie zyskiwałabym, bo nawet nie składa się to na moją emeryturę.
A podatki od tej dodatkowej pracy ( w wypadku pisania) płacę jak od
autorskiej umowy o dzieło czyli 10 %.
I wszystko jest zupełnie legalne i zgodne z przepisami.

Pozdrowienia.

Basia