Znowu Polska wybrała populizm

91. Data: 2005-10-25 18:06:51

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djlrof$2r5$1@atlantis.news.tpi.pl>
Paulinka <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> pisze:

> Jezeli mieszkasz poza miejscowościa, w której znajduje się Twój
> zaklad pracy masz podwyzszone koszty uzyskania, poza tym KU sa
> wlasnie taka rekompensatą za dojazd.

Które zazwyczaj wynoszą nic nieznaczące parę złotych miesięcznie.
Nawet na bilet nie starczy ;-)

> Zapomniałes o ryczałcie noclegowym i ryczałcie za dojazd albo
> zamiennie kilometrówce.

Ryczałt tylko w przypadku, gdy nie przedstawi się rachunku za nocleg.
A zazwyczaj lepiej go przedstawić, bo dostaje się całkowity zwrot kosztów
noclegów, a nie marne 31,50 (chyba nawet w PTSM nocleg jest droższy ;-). A
co masz na myśli pisząc "ryczałt za dojazd"?

> Zawzse możesz mieć zadaniowy czas pracy i się na durną listę nie
> wpisywac.

A mogłabyś przybliżyć nieco ten tryb pracy?
Może być na priva oczywiście :)
nixe.maupa.vp.pl

--
PozdrawiaM

92. Data: 2005-10-25 18:36:52

Od: "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe z adresu n...@f...peel wymodził(a) :

> Które zazwyczaj wynoszą nic nieznaczące parę złotych miesięcznie.
> Nawet na bilet nie starczy ;-)

Niby tak, ale z definicji koszty uzyskania przychodów to mniej więcej cena
biletu, chociaż zmniejsza podstawę opodatkowania a nie sam podatek.

> [...]
> kosztów noclegów, a nie marne 31,50 (chyba nawet w PTSM nocleg jest
> droższy ;-). A co masz na myśli pisząc "ryczałt za dojazd"?

Alanogicznie do ryczałtu za nocleg - zwrot kosztów podrózy. Własnym
pojazdem wg stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu, mozna równiez
przedstawić bilety.

> A mogłabyś przybliżyć nieco ten tryb pracy?
> Może być na priva oczywiście :)
> nixe.maupa.vp.pl

Spoko może być na grupie :). Nie jest kadrową, ale postaram sie
odpowiedzieć.
Zadaniowy czas pracy zalezy od wykonywanej pracy, co jednak mozna nagiąć.
Pracownik zajmuje się okreslonym projektem, nie musi być w pracy od do,
liczy się wynik pracy, który ma jednak obowiazek raz w miesiącu rozliczyć z
kadrami stosownym zestawieniem wykonanych prac.

Pozdrawiam
Paulinka

93. Data: 2005-10-25 18:40:24

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk wrote:

> Miały taki system jak nasz? Z taką historią? Poważnie pytam.

A co konkretnie masz na mysli ? W Niemczech np. panstwowa emerytura jest
- tak samo jak w Polsce - wyplacana za skladek obecnie pracujacych.
Wedlug wyliczen ekonomistow ten system przetrwa jeszcze max. 30 lat
(czyli ja nie mam co na emeryture z BRD liczyc). Problemy i dyskusje nad
systemem sa indentyczne jak w PL.

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt

94. Data: 2005-10-25 18:40:57

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djlu1d$4js$1@nemesis.news.tpi.pl>
Paulinka <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> pisze:

> Niby tak, ale z definicji koszty uzyskania przychodów to mniej więcej
> cena biletu,

Jednorazowego, a do pracy jeździ się codziennie :)

> Alanogicznie do ryczałtu za nocleg - zwrot kosztów podrózy.

Ile wynosi teraz ten ryczałt?

> [...]
> pracy od do, liczy się wynik pracy, który ma jednak obowiazek raz w
> miesiącu rozliczyć z kadrami stosownym zestawieniem wykonanych prac.

O, dzięki :)
Gdzie można znaleźć jakieś stosowne przepisy na ten temat? W KP?

--
PozdrawiaM

95. Data: 2005-10-25 18:44:24

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Młynarska" <nela@se(_)curity.pl> napisał w wiadomości
> On 2005-10-25 19:36:14 +0200, "Jacek" <j...@w...pl> said:
> Tylko mało który pracodawca zechce Ci dorzucić na ten podwyższony ZUS,
który
> chciałbyś sobie zapłacić. Po to między innymi nie chce Cię na etacie,
> żeby ZUS-u
> nie płacić.

Pamietasz ubruttowienie ?
Przypomne keidys podatek był w pensji, i jakoś dzis kazdy płaci sam.
Dało radę ?

> A nawiązując do płacenia i niepłacenia ZUS-u. Na wiosnę połamałam się.
> Byłam kilka miesiecy na zwolnieniu. Byłam kilka miesięcy wyłączona z
życia.
> I co prawda mogłam sobie zamiast płacić składkę chorobową czy wypadkową
> - te pieniądze odkładać do skarpety (albo jak kto woli - na konto), ale
czy
> byłabym w stanie? I czy odłożyłabym tyle, aby te miesiące przeżyć.

Przeciez byłabys ubezpieczona w normalnej firmie i dostawałas swoja pensje

JAcek

96. Data: 2005-10-25 18:45:46

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może masz jakieś info, jaka ustawa czy temu podobne? Chętnie
> szczegóły doczytam, bo co prawda mam wielu klientów, ale kurcze, jak
> mi jeden stały zostanie to jeszcze po dupie dostanę. Trzebaby wiedzieć ...

Zapytaj na podatkach głosno było o tym w tamtym roku

Jacek

97. Data: 2005-10-25 18:48:03

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> napisał w
> [...]
pracy
> masz podwyzszone koszty uzyskania, poza tym KU sa wlasnie taka

Nie chodzi o to gdzie mam miejsce pracy tylko dokąd jeżdze w niej (jakies
180 000 tys km rocznie)

> Zapomniałes o ryczałcie noclegowym i ryczałcie za dojazd albo zamiennie
> kilometrówce.

Co to ma do rzeczy, swoją drogą 32,5 na spanie to mnóstwo pieniedzy
nieprawdaż,
kilometówka jest dla tych kórzy uzywaja swój samochód.

> Zawzse możesz mieć zadaniowy czas pracy i się na durną listę nie wpisywac.

I co mi po tym durnym prawie pracy

Jacek

98. Data: 2005-10-25 18:49:24

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> W wiadomości <news:djlrof$2r5$1@atlantis.news.tpi.pl>
> Paulinka <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> pisze:

> co masz na myśli pisząc "ryczałt za dojazd"?

Ten wynosi 4,50 PLN ale kasy

Jacek

99. Data: 2005-10-25 18:51:08

Od: "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek z adresu j...@w...pl wymodził(a) :

> Przeciez byłabys ubezpieczona w normalnej firmie i dostawałas swoja
> pensje

Pozwól teraz ludziom dostac pełna pensje bez podatku i składek, myslisz że
wszyscy hurtem się ubezpieczą i zadbaja o opieke zdrowotna? Ogromna cześć
przehula kasę, a państwo i tak będzie musiało ich leczyć.

Pozdrawiam
Paulinka

100. Data: 2005-10-25 18:51:45

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Alanogicznie do ryczałtu za nocleg - zwrot kosztów podrózy. Własnym
> pojazdem wg stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu, mozna równiez

Bzdura piszesz o wyjeździe słzubowym nie o dojeźdie do pracy.

> Spoko może być na grupie :). Nie jest kadrową, ale postaram sie
> odpowiedzieć.
> Zadaniowy czas pracy zalezy od wykonywanej pracy, co jednak mozna nagiąć.

Jakie piekne słowo nagiąć, zapytam co ? Pewnie cudny kodeks

> Pracownik zajmuje się okreslonym projektem, nie musi być w pracy od do,
> liczy się wynik pracy, który ma jednak obowiazek raz w miesiącu rozliczyć
> kadrami stosownym zestawieniem wykonanych prac.

I jak KP chroni go wtedy ?

Jacek

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna