Znowu Polska wybrała populizm

191. Data: 2005-10-26 10:17:17

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" napisała
> Żabko.
> Ja wiem, że ja dziwna jestem, wiem, że mnie się nie lubi, wiem, że mi się
> przypisuje na wszelki wypadek dowolnie złe intencje, ale na litość - bez
> przesady.

Nie przypuszczałam, że poczujesz się jak ofiara spisku. Czyżbyś sądziła, że
odmienne poglądy w dyskusjach wynikają z osobistych antypatii? Naprawdę?;)

> Jeżeli ktoś WIE, że ma miesięcznie 500 zł na rodzinę i mu CO MIESIĄC nie
> wystarcza do pierwszego, a MIMO TO kupuje mikrofalę za połowę dostępnej
> kasy, choć ma trójkę podatnych na choroby dzieci i właśnie zacząła się
> grypowo-przeziębieniowa jesień, to to NAPRAWDĘ nie jest kwestia jakichś
> strasznie rozwiniętych zdolności prekognicyjnych, tylko zwykłe MYŚLENIE.
> Takie na poziomie całkiem podstawowym.

Ale skąd założenie o trójce podatnych na choroby dzieci? Może ma dwójkę,
która choruje przeciętnie trzy razy w roku. I mniej więcej tyle kasy sobie
zostawia, że mu na to starcza. A tu nagle wyskakuje zza drzewa grypa z
powikłaniami. Zaraz po tym jak kupiono mikrofalę.

> "Nie potrafią zadbać o dziecko" ludzie, którzy notorycznie, miesiąc w
> miesiąc, "przehulają" całą wypłatę, a potem płaczą że nie mają na chleb
> czy witaminy dla dziecka.

Zdaje się, że nie chodziło o chleb, którego ilość jest się w stanie dość
dokładnie przewidzieć, tylko o koszty leczenia i ubezpieczenia społeczne.
Które to ubezpieczenia zbyt wielu ludzi uzna za zbędne, bo bierze pod uwagę
tylko tych kilka przeziębień w roku.

> Czy już możesz odwiesić te kwantyfikatory? Dzięki.

Uprzejmie ustępuję miejsca;)

Małgonia

192. Data: 2005-10-26 10:24:16

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> "Agnieszka" napisała
>
> Nie przypuszczałam, że poczujesz się jak ofiara spisku. Czyżbyś sądziła,
> że odmienne poglądy w dyskusjach wynikają z osobistych antypatii?
> Naprawdę?;)

Nie poczułam się, tylko czekam na koniec przerwy w kabarecie, a tam spisek
na spisku i kaczka na kaczce ;-)

> [...]
> zostawia, że mu na to starcza. A tu nagle wyskakuje zza drzewa grypa z
> powikłaniami. Zaraz po tym jak kupiono mikrofalę.

No dobrze, ale to nadal jest incydent, a nie "miesiąc w miesiąc", nie? A ja
cały czas odżegnuję się od zabierania rodzicom dzieci z powodu incydentu.

> [...]
> Które to ubezpieczenia zbyt wielu ludzi uzna za zbędne, bo bierze pod
> uwagę tylko tych kilka przeziębień w roku.

No wybacz, ale jeżeli "wielu ludzi" uzna za zbędne ubezpieczenia i uzna, że
im to się nigdy, przenigdy nie zdarzy coś więcej ponad te 3 przeziębienia,
to chyba jest coś nie tak. Ja już pomijam, że jest coś nie tak z myśleniem.
Jest coś nie tak z podstawową edukacją społeczeństwa. A od tego zaczyna się
wszelkie rewolucyjne zmiany, które zakładają pewną samoświadomość ludzi. I
to już jest zupełnie inny temat i inny flejm ;-)

Agnieszka (i idę oglądać kabaret, bo zaraz powinno się zacząć ;-))

193. Data: 2005-10-26 10:32:12

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 26 Oct 2005 11:25:49 +0200, osoba określana zwykle jako
Nela Młynarska pozwoliła sobie popełnić co następuje:
> [...]
>albo, że siedzę przez parę dni i projektuję aplikację, do obsługi
>czegoś tam w naszej
>firmie. Też nie ma z tego bezpośredniego dochodu. Ale są to rzeczy, które muszę
>zrobić i jak zrobię sobie wolne, to muszę to zrobić kiedy indziej
>(czytaj - nie pojadę
>tego "kiedyindziejowego" dnia do klienta aby zarobić 50 zł). Więc
>zrobienie sobie
>wolnego wprost przekłada się na zmniejszenie dochodu. I niby dlaczego
>pracownikowi wolno sobie wypocząć nie tracąc, a mnie nie?

TANSTAAFL. Pracownik dostaje mniejszą pensję, bo liczy się jego średnia
wydajność.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb And God said, "NO NO, DON'T TOUCH THA..."
`b K...@e...eu.org d' >Big Bang<

194. Data: 2005-10-26 10:33:53

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 26 Oct 2005 12:17:17 +0200, osoba określana zwykle jako
kolorowa pozwoliła sobie popełnić co następuje:
> [...]
>zostawia, że mu na to starcza. A tu nagle wyskakuje zza drzewa grypa z
>powikłaniami. Zaraz po tym jak kupiono mikrofalę.

To niech, u licha, sprzeda mikrofalę, weźmie kredyt albo pożyczy od
znajomych. Naprawdę, są różne możliwości.

Śmierć frajerom.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Next time increase \maxdeadcycles if you
.\....@e...eu.org.\.\. want me to be more patient!(TeX)

195. Data: 2005-10-26 10:34:58

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" :

> Dlaczego tylko takie moga być na DG ?
> Czy to nie państwo ustawiło takie zasady, że zwykły uczciwy człowiek boi
się
> szykan urzędników?
> Gdzie tu sprawiedliwość.

Piszę jak jest w aktualnej sytuacji i jak się ludzie właśnie bronią.

Znam mnóstwo ludzi, którzy pracują na etacie za małe pieniądze (np. jako
nauczyciel na 1/4 etatu) aby mieć opłacony ZUS a prawdziwe pieniądze robią
gdzie indziej (np. jako tłumacze, prowadzą wykłady na kursach itd.).
Sami sobie opłacają III filar ubezpieczenia.

Chora sytuacja i wysokie koszty ZUS wymuszają takie zachowanie.

> Basiu dlaczego Ci sie nie opłaca ?

Pisałam- praca wybitnie sezonowa. Pracuję jako pilot wycieczek i przewodnik
górski.
Oprócz tego piszę przewodniki, czasem do prasy turystycznej.
Taka działalność nie generuje kosztów.
ZUS-u nie płacę bo mam etat gdzie indziej.
Ale samo składka na NFZ to około 1200 zł rocznie, też piechotą nie chodzi.
Po co mam to płacić kiedy i tak nie mam co "wpuścić w koszty" ?

Nic przez to nie zyskiwałabym, bo nawet nie składa się to na moją emeryturę.
A podatki od tej dodatkowej pracy ( w wypadku pisania) płacę jak od
autorskiej umowy o dzieło czyli 10 %.
I wszystko jest zupełnie legalne i zgodne z przepisami.

Pozdrowienia.

Basia

196. Data: 2005-10-26 12:40:05

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <j...@w...pl> napisał(a):

> socjal
>
> Dlaczego tylko takie moga być na DG ?

Naprawdę taka to dla Ciebie rewelacja, że DG prowadzą zwykle osoby
przedsiębiorcze i nieobawiające się ryzyka?

> Dlaczego przedsiębiorca w Polsce domyślnie równa się kombinator.

Dla kogo się równa? Dla tej wielomilionowej masy osób, która własną
działalność prowadzi? Generalizujesz, że głowa boli.

> zapewnia
>
> Basiu dlaczego Ci sie nie opłaca ?

Poza obciążeniami DG, życie na etacie jest po prostu o wiele prostsze. Widać
to przy okazji każdego zakupu na raty czy brania kredytu.

> Jak zmieniła się opłacalność gdybyś nie musiała co miesiąc na ZUS
> odprowadzać prawie 900 PLN nawet wtedy gdy nie masz pracy,
> czy to sprawiedliwe, że kiedy nie zarabiasz Państwo karzę Cię takim dużym
> obciążeniem ?

Problem w tym, że nawet jak firma nie zarabia, to i tak wypłaty pracownikom
dawać musi, i ZUS za nich odprowadzać musi też. Podobno chcesz zrównania praw,
więc nie rozumiem, skąd te postulaty.
ER

197. Data: 2005-10-26 13:05:55

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

> Przecież zawsze opłaca się ZUS, mając DG.

Jesli oplaca sie dobrowolna skladke chorobowa, to faktycznie jest zasilek
chorobowy (ale po 6 miesiacach oplacania, a nie jednym), a w dalszej
kolejnosci ZASILEK maciezynski, a nie URLOP, w wysokosci tej samej, co
pieniadze wyplacane za urlop.
Oczywiscie tu tez bowiazuje ten sam okres wczesniejszych skladek (kiedys sie
dowiedzialm, ze jednak nie, ale nie jestem w stanie znalezc potwierdzenia w
przepisach).
Nie przysluguje nic na ksztalt urlopu wychowawczego, mozna sobie zwinac
dzialalnosc i tyle.

Pozdraiwma - Ula

198. Data: 2005-10-26 13:41:51

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel napisał(a):

> Serio uważasz, że jest to działanie dla dobra dziecka? Odbieranie go
> rodzicom w sytuacji, gdy jedynym powodem zaniedbań jest bieda?

Dlaczego bieda? Przehulanie wszystkiego świadczy raczej o głupocie i
bezmyślności.
Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

199. Data: 2005-10-26 17:18:45

Od: "JoAsienka" <wloja@poczta..onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia użytkownik o nazwie "Ewa Ressel" ślicznie napisał :

> Samozatrudnienie to sytuacja, kiedy dana osoba przestaje
> być pracownikiem firmy, a staje się odrębnym podmiotem.
> Po prostu szef przychodzi do pracownika i składa mu
> propozycję nie do odrzucenia: zamiast etatu zakłada pan
> działalność. Najczęściej zmiana służy wyłącznie obniżeniu
> kosztów pracy i pozbyciu się balastu w postaci praw
> pracowniczych. Obowiązki, miejsce pracy itp. pozostają te
> same.
> IMO obecnie jest to na tyle nagminne, że wypadałoby coś z
> tym zrobić.
> ER

Ale przeciez tego zabroniono juz ze dwa lata temu (jak nie trzy) - ale
mozna to ominac...

--
JoAsienka
gg 1489928

200. Data: 2005-10-26 17:25:31

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Naprawdę taka to dla Ciebie rewelacja, że DG prowadzą zwykle osoby
> przedsiębiorcze i nieobawiające się ryzyka?

Uważam że każdy człowiek powinien mieć takie same prawa, ZUS pwoienien być
zniesiony dla wszystkich.
DG nie powinna być tak bardzo obwarowana,
powinna powstać instytucja firmy rodzinnej, co do której wymagania
biurokratów powinny ograniczone do minimum

> Dla kogo się równa? Dla tej wielomilionowej masy osób, która własną
> działalność prowadzi? Generalizujesz, że głowa boli.

Dla US, ZUS, Banków
Nie rozumiem dlaczego mam przedstawiać Bankowi zaświadczeni z US lub z ZUS
że płace im darowiznę ?

> Poza obciążeniami DG, życie na etacie jest po prostu o wiele prostsze.
Widać
> to przy okazji każdego zakupu na raty czy brania kredytu.

To prawda

> [...]
pracownikom
> dawać musi, i ZUS za nich odprowadzać musi też. Podobno chcesz zrównania

Jak firma nie zarabia to i tak zwalnia pracowników zanim jeszcze brakuje jej
pieniedzy.
Uważam że przepisy ZUS, US oraz związane z KP są zbyt skomlikowane i
pogarszają nasze zdolności do rozwoju.
Uważam że całe pensja powinna być wypłacana pracownikowi a on powinien
przelewać na podatek czy na jakąś firmę ubezbieczeniową,
ZUS powinien zostać zastąpiony 4 prywatnymi fimrami, które bedą walczyły o
nasze pieniądze,
uważam że NFZ powinien zostać zlikwidowany a jego obowiązki powinny przejać
również firmy ubezpieczeniowe,
uważam że lekarz powinien mieć prawo swoje wynagrodzenie dostawać w cześci
od ubezpieczalni cześć od pacjenta.

Uważam że PiS nie ma kręgosłupa moralnego a kolejnym dowodem na to jest
dzisiejszy wybór Leppera na wicemarszałka.

Uważam że program PiS to pomieszanie fanatyzmu religijnego z socjalizmem.

Jacek

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna