Znowu Polska wybrała populizm

81. Data: 2005-10-25 17:26:42

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 19:07:48 +0200, Eulalka <e...@l...net.pl> said:

> Hm... A kto broni wziąć dzień wolnego??

Ale nie będzie to urlop wypoczynkowy na ten przykład (czyli dostnę kasę za ten
dzień). I o tym mówimy. Urlop bezpłatny jak najbardziej da się zasymulować ;-)

Pozdrawiam,
Nela

82. Data: 2005-10-25 17:28:18

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):
> Nie wszyscy. Nie płacą (tzn. płacą śmieszne sumy typu 25 zł miesięcznie)
> choćby rolnicy.

Widzisz Ewo sama zauważasz niesprawiedliwości, nasz prezeydent elekt jednak
obiecał że żadnych zmian nie będzie.

> Są widoczne (na pasku wynagrodzenia ew. w tytule przelewu) dokładnie tak
samo
> jak podatki.

Wiec po jakie licho ograniczamy woolność ludzi ?

JAcek

83. Data: 2005-10-25 17:29:33

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chodzi o historię, ale obniżającą się dzietność, wydłużenie życia i
> rozbuchany socjal. Obie wojny też odegrały swoją rolę. Naprawdę nie trzeba
> komunizmu, żeby ten system za przeproszeniem pierdutnął.

Dlatego nie powinniśmy iść ta droga tak jak napsiałem to droga do nikąd.
Nasz socjalistyczny prezydent elekt uważa inaczej.

Jacek

84. Data: 2005-10-25 17:31:04

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> napisał(a):
> Samozatrudnienie to sytuacja, kiedy dana osoba przestaje być pracownikiem
> firmy, a staje się odrębnym podmiotem. Po prostu szef przychodzi do
pracownika
> i składa mu propozycję nie do odrzucenia: zamiast etatu zakłada pan
> działalność.

Sam wybrałem przy zmianie pracy, i wybrałbym jeszcze raz.
Po pierwsze nie płacą nierobom w ZUS tyle kasy po drugie jestem na liniowym.

W obu kieszeniach jest znacznie więcej.

Jacek

85. Data: 2005-10-25 17:36:14

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
\> Z tym pasuje to nie do końca. Przy 20% bezrobociu, a w grupie ludzi
młodych
> dwukrotnie wyższym, pozycja pracownika w negocjacjach z pracodawcą nie
jest
> szczególnie silna.

Jak się temu zastanowisz bliżej to naprawdę nie ma żadnych wad oprócz zalet.
Mało kto wie że opłatę człnkowską w ZUS można sobie dobrowolnie podwyższać.
Więc jeśli komuś zależy aby tysiące biurokratów miało wiecej na swoje
widzimisie może im fundować nowe marmury.

> To nie jest rozmowa na zasadzie: ma pani do wyboru zostać
> na obecnym stanowisku lub, co jest i dla pani i dla mnie korzystniejsze,
> założyć DG i pracować jako podwykowca. Alternatywą jest zwolnienie z
pracy.
> Więc zakładasz DG i tracisz całą ochronę, jak przysługuje pracownikom.

Jaka ochrona Ci przysługuje ?

Za to masz Panstwu zapłacic w postaci haraczu od pensji nromalnej w postaci
48 % ZUS potem jak się dobrze starasz płacisz podateczek 30% procent albo
40% to nawet mafiosi pobierają niższy haracz za te niby ochronę.

Na marginesie to prawo pracy jest do chrzanu, większość z nas podróżuje w
delegację w zamian za co ma:
- nieliczony czas przejazdów do czasu pracy
- żałosną diete 21 PLN
- obowiązek wypełniania jakiś durnej listy obecności

Jacek

86. Data: 2005-10-25 17:38:23

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 19:31:04 +0200, "Jacek" <j...@w...pl> said:

> [...]
>
> Sam wybrałem przy zmianie pracy, i wybrałbym jeszcze raz.
> Po pierwsze nie płacą nierobom w ZUS tyle kasy po drugie jestem na liniowym.

Tylko jak oni mają zamiar takie przypadki sprawdzać. Przecież wystarczy, że
osoba idąca na taki układ z pracodawcą będzie miała inne kontrakty. Albo jak
mi udowodnią, że mając DG i podpisaną stałą umowę z firmą B, nie założyłam
tej działalności tylko dlatego, że firma nie chciała mnie zatrudnić na etat.

Pewnie będą szczegółowo opisane warunki kiedy to klient zostaje uznany
za takiego omijającego ... pewnie będą ... Ale moim zdaniem to będzie bardzo
trudne do zweryfikowania.

Pozdrawiam,
Nela

87. Data: 2005-10-25 17:42:03

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Młynarska" <nela@se(_)curity.pl> napisał w wiadomości

> Pewnie będą szczegółowo opisane warunki kiedy to klient zostaje uznany
> za takiego omijającego ... pewnie będą ... Ale moim zdaniem to będzie
bardzo
> trudne do zweryfikowania.

Biurokraci już próbowali to zrobić wymyślili przepis że nie można mięc
jednego klienta a jesli się ma to nie można do niego odliczyć VAT.
Jak dla mnie każdy ma keidyś jednego klienta tego pierwszego dlaczego ma być
karany za to nie wiem, biurokraci wiedzą wiecej.
Niesety boję się że Populizm i Socjalizm przypoomni sobie o tym zapisie i
razem z ich cudnym prezydentem przepcha na zgubienie wyzyskiwaczy.

Jacek

88. Data: 2005-10-25 17:46:27

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 19:36:14 +0200, "Jacek" <j...@w...pl> said:

> [...]
> Więc jeśli komuś zależy aby tysiące biurokratów miało wiecej na swoje
> widzimisie może im fundować nowe marmury.

Tylko mało który pracodawca zechce Ci dorzucić na ten podwyższony ZUS, który
chciałbyś sobie zapłacić. Po to między innymi nie chce Cię na etacie,
żeby ZUS-u
nie płacić.

A nawiązując do płacenia i niepłacenia ZUS-u. Na wiosnę połamałam się.
Byłam kilka miesiecy na zwolnieniu. Byłam kilka miesięcy wyłączona z życia.
I co prawda mogłam sobie zamiast płacić składkę chorobową czy wypadkową
- te pieniądze odkładać do skarpety (albo jak kto woli - na konto), ale czy
byłabym w stanie? I czy odłożyłabym tyle, aby te miesiące przeżyć.

Pozdrawiam,
Nela

89. Data: 2005-10-25 17:49:56

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-25 19:42:03 +0200, "Jacek" <j...@w...pl> said:

> Biurokraci już próbowali to zrobić wymyślili przepis że nie można mięc
> jednego klienta

Czy może masz jakieś info, jaka ustawa czy temu podobne? Chętnie
szczegóły doczytam, bo co prawda mam wielu klientów, ale kurcze, jak
mi jeden stały zostanie to jeszcze po dupie dostanę. Trzebaby wiedzieć ...

Pozdrawiam,
Nela

90. Data: 2005-10-25 17:58:32

Od: "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek z adresu j...@w...pl wymodził(a) :

> Na marginesie to prawo pracy jest do chrzanu, większość z nas
> podróżuje w delegację w zamian za co ma:
> - nieliczony czas przejazdów do czasu pracy

Jezeli mieszkasz poza miejscowościa, w której znajduje się Twój zaklad pracy
masz podwyzszone koszty uzyskania, poza tym KU sa wlasnie taka rekompensatą
za dojazd.

> - żałosną diete 21 PLN

Zapomniałes o ryczałcie noclegowym i ryczałcie za dojazd albo zamiennie
kilometrówce.

> - obowiązek wypełniania jakiś durnej listy obecności

Zawzse możesz mieć zadaniowy czas pracy i się na durną listę nie wpisywac.

Pozdrawiam
Paulinka

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna