Re: Znowu temat rodzenstwa.

From: "MOLNARka" <g...@h...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Znowu temat rodzenstwa.
Date: Tue, 28 May 2002 19:23:11 +0200

Użytkownik "tweety" <t...@i...pl> napisał

Pytanko mam następujące .... czy Ty dzwonisz tylko do tych ludzi, którzy
pamiętają o Twoich rocznicach i świętach ?
Bo taka myśl mi sie nasunęła jak czytałam Twój pościk.

Trochę wiem o czym piszesz ... ja jestem z tych pamiętających o wszystkich
świętach (tzn. pamięta mój kalendarz a ja umiem z niego korzystać ;-)))
I dzwonię do wszytskich do których ja chcę ... bo ich cenię, lubię, bo to
rodzina bo coś tam. Nigdy nie zastanawiam się czy oni dzwonią do mnie - bo
mi nie o to chodzi.

Ale powiem Ci, że wielu z moich znajomych nie mających w zwyczaju dzwonić
(albo chronicznie zapominających o wszystkich świętach) teraz o moich
_zawsze_ pamiętaja bo było im głupio, że ja dzwonię a oni nie ;-))))

> Ale najbardziej mnie bulwersuje to, ze w dniu urodzin swojej zony
> on dzwoni do nas i mówi zebysmy zadzwonili do jego zony bo nikt nie zlozyl
> jej zyczen i jest jej przykro.

A chciałaś do niej zadzwonić ? Tak sama z siebie ... nie z obowiązku ?
Jeśli nie (bo ona nie dzwoniła) to nie bój się i powiedz to bratu i
bratowej - może kubeł zimnej wody podziała ?

> A mnie nie jest przykro, ze brat z którym
> mieszkalam przez 20 lat zapomnina o moich urodzinach?!

To facet ... typowy ... oni tak mają ;-))))
Lepiej wybacz - nie wart się takimi głupstwami przejmować ;-)

A może lepiej zadziałałoby dzwonienie do niego na urodziny i zgrabnie
wplecione zdanko : "Widzisz Bracie , ja o Tobie pamiętam i dobrze Ci życzę
.... czego raczej nie mogę powiedzieć o Tobie" ?

> Moja mam ich tlumaczy, ze oni tacy zajeci, ze to chlop i nie pamieta a
mnie
> to boli.

Może im trochę tej beztroski zazdrościsz ?

> Oni sa sami, impreza impreze pogania i nie pamietaja, ja tez
> pracuje razem z mezem i mamy dziecko a jakos pamietam, kupuje prezenty i
> lece na imieniny mamy czy taty.

Mówiesz to tak jakbyś to robiła z wielkiego obowiązku ... a przecież nie o
to chodzi ;-(

To chyba rodziców powinno 'boleć' zachowanie brata ... a nie Ciebie. A skoro
oni (rodzice) umieją sobie wytłumaczyć ich zachowanie - Ty IMHO sobie to
daruj - myśl o sobie i swoim zachowaniu.

> Czy to, ze jest sie facetem to juz nie
> trzeba pamietac o takich rzeczach? Ma jeszcze zone i jak stanowia rodzine
> niech robia to razem. Co wy na to?

To prawda ... fajnie by było, żeby brat pamiętał. Albo bratowa.

Ale IMHO nie można rozliczać kogoś czy dzwoni czy nie ... i co za tym
idzie - czy ja zadzwonię ?

Ja dzwonię ... niezależnie czy ktoś inny do mnie dzwoni. To jest wewnątrz
mnie - niezależne od stylu "coś za coś".

Pozdrówka
MOLNARka