Re: Znowu temat rodzenstwa.

From: "tweety" <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Znowu temat rodzenstwa.
Date: Wed, 29 May 2002 07:19:47 +0200

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
news:ad0enq$su5$2@news.tpi.pl...
> Użytkownik "tweety" <t...@i...pl> napisał
>
> Pytanko mam następujące .... czy Ty dzwonisz tylko do tych ludzi, którzy
> pamiętają o Twoich rocznicach i świętach ?
> Bo taka myśl mi sie nasunęła jak czytałam Twój pościk.

Tak w przypadku znajomych i dalszej rodziny tak własnie postepuję, równiez
wysyłając kartki na świeta. Wysyłam tam gdzie ktos o mnie pamięta, wyjątkiem
są starsze osoby czy babcia, rodzice (chociaz oni nigdy nie zapominają)

> Trochę wiem o czym piszesz ... ja jestem z tych pamiętających o wszystkich
> świętach (tzn. pamięta mój kalendarz a ja umiem z niego korzystać ;-)))
> I dzwonię do wszytskich do których ja chcę ... bo ich cenię, lubię, bo to
> rodzina bo coś tam. Nigdy nie zastanawiam się czy oni dzwonią do mnie - bo
> mi nie o to chodzi.

Ja również dzwonię do tych, których lubię ale lubie także ich zachowanie bo
dla mnie nie dzwonienie kiedy ja o kims pamiętam (może to sa drobne sprawy,
ale dla mnie szalenie wazne) to jest lekceważenie na swój sposób mojej
osoby.

> Ale powiem Ci, że wielu z moich znajomych nie mających w zwyczaju dzwonić
> (albo chronicznie zapominających o wszystkich świętach) teraz o moich
> _zawsze_ pamiętaja bo było im głupio, że ja dzwonię a oni nie ;-))))

Moja rodzina ta dalsza, brat i wielu znajomych nie mają tego odczucia i
uważają za coś normalnego, ze ja dzownię a oni nie więc przestałam dzwonic,
wole te pare złotych wydać na pogawędki z mamą albo z koleżanką, która smsa
wysyła na moje imieniny.

> A chciałaś do niej zadzwonić ? Tak sama z siebie ... nie z obowiązku ?
> Jeśli nie (bo ona nie dzwoniła) to nie bój się i powiedz to bratu i
> bratowej - może kubeł zimnej wody podziała ?

Najpierw dzwoniłam, raz na drugi rok nie zadzwonilam w mysl zasady mój brat
nie zadzwonił to ja tez nie i mimo prośby mojego brata równiez nie
zadzwoniłam, ale to nie podziałało na nich jak kubeł zimnej wody. W tym
rokukiedy brat zadzwonił z pretensją ze nikt o jego urodzinach nie pamiętał
zapytałam czy on pamięta o naszych, nic nie odpowiedział.

> To facet ... typowy ... oni tak mają ;-))))
> Lepiej wybacz - nie wart się takimi głupstwami przejmować ;-)

Dla mnie to nie głupstwo a własnie na takich głupstwach opiera się m.in.
przyjaźń miedzy rodzenstwem jak są daleko. Jesli nie chcą dzwonic wogóle to
niech przynajmniej wtedy zadzwonią, wtedy wiem, że my dla nich tez cos
znaczymy a nie tylko wtedy gdy potrzebuja pomocy.

> A może lepiej zadziałałoby dzwonienie do niego na urodziny i zgrabnie
> wplecione zdanko : "Widzisz Bracie , ja o Tobie pamiętam i dobrze Ci życzę
> .... czego raczej nie mogę powiedzieć o Tobie" ?

> mnie
>
> Może im trochę tej beztroski zazdrościsz ?

Nie zazdroszczę bo wiesz jaka jest róznica między mna a moim bratem? Moze to
zbyt brutalnie powiem ale taka jest prawda, gdy moich rodziców zabraknie to
ja sobie w zyciu poradzę bo jestem samodzielna a mój brat mimo, ze ma zonę
to nie będzie wiedział co ma zrobic jak go brzuch boli bo nie bedzie miał do
kogo zadzwonic a jak zadzwoni do mnie to ja mu powiem, ze to jego sprawa.
Nie mozna całe zycie zyc za kogoś a tak robi moja mama i płacze później ze
syn o niczym nie pamięta.

> Mówiesz to tak jakbyś to robiła z wielkiego obowiązku ... a przecież nie o
> to chodzi ;-(
Nie robie tego z obowiązku wręcz przeciwnie sprawia mi to wielka frajde
kupowanie prezentów i ich przynoszenie, ale z drugiej storny jakis moralny
obowiązek nade mna jest bo to są przeciez moi rodzice i w tej chwili to jest
jedna z nielicznych okazji zeby im sie odwdzięczyc za lata, które mi
poświecili.

> To chyba rodziców powinno 'boleć' zachowanie brata ... a nie Ciebie. A
skoro
> oni (rodzice) umieją sobie wytłumaczyć ich zachowanie - Ty IMHO sobie to
> daruj - myśl o sobie i swoim zachowaniu.

Wiesz co łatwo sie mówi, ale trudniej tak powiedziec kieyd widzisz jak
ojciec cały dzien sprawdza komórkę- może sms przyszedł od syna na imieniny,
co jakis czas włacza net a moze maila puscił a wieczorem z posepna miną pyta
czemu nie zadzwonił?
I ja mam mu powiedzieć: tato on zapomniał?
To byłoby nieludzkie.

> To prawda ... fajnie by było, żeby brat pamiętał. Albo bratowa.
>
> Ale IMHO nie można rozliczać kogoś czy dzwoni czy nie ... i co za tym
> idzie - czy ja zadzwonię ?

Ja nie rozliczam, ale jak się jest w rodzinie to jakies obowiązki są.
Rodzina to nie tylko kupa ludzi którzy zastanawiają sie jak rozwiązac
problem pracy czy mieszkania mojego brata, to ie tylko ludzie którzy przez
dwa dni gotuja dania na swieta po to by mój brat po zjedzeniu nawet nie
powie cos w stylu "smaczne było"- to sprawia gospodyniom przeciez niezła
frajdę, czy nie pójdzie umyć talerza po co? przeciez matka to zrobi za
niego. I tak było całe zycie, moja mama wyręczała mojego brata i on dalej
czuje sie jej synkiem.

> Ja dzwonię ... niezależnie czy ktoś inny do mnie dzwoni. To jest wewnątrz
> mnie - niezależne od stylu "coś za coś".

To nie jest stył "cos za cos" to pamiec o rodzinie. Jak mam rodzine to
pamietam o swietach itp. Dla mnie m.in. to znaczy własnie byc rodziną.

Magdalena
GG 3122518
http://tweety2000.w.interia.pl
http://strony.wp.pl/wp/mwota