Zobacz Duchu jaka histeria!

21. Data: 2006-10-01 09:41:48

Temat: Re: Zobacz Duchu jaka histeria!
Od: "elGuapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quasi napisał(a):

> (ciach)
>
> LOL! :DDD
>
> Paranoik ma zawsze na wszystko jedno "proste" wyjasnienie...
>
> "Uporządkowany świat, jaki paranoik tworzy w swej fantazji, jest o wiele
> bardziej spójny od świata realnego"
> [ http://www.radiomaryja.pl.eu.org/teksty/rzmorm/paran
oja.html ]

> U Ciebie dziala to tak:
>
> "Poza tym jestes czlowiekiem malego umyslu (czyli de facto: glupcem), co
> znamiennie ukazuje Twoje popadniecie w fanatyzm. Uroiles - a wlasciwie
> lyknales od innych oszolomow - sobie ze za niemal caly porzadek
> Wszechswiata odpowiada jakas "Wielka Uniwesalna Zasada
> (pseudo)Kapitalizmu" i na sile starasz sie kazdy aspekt rzeczywistosci
> za jej pomoca tlumaczyc."
> [ http://tinyurl.com/ew39l ]

Cybernetyka nie tworzy praw rządzących systemami, a tylko je odkrywa
i bada. Wolnorynkowy kapitalizm zaś jest IMHO najlepszym modelem
organizacji społeczeństwa Homo Sapiens wynikającym zarówno z wiedzy
którą czerpiemy z cybernetyki, jak i z wiedzy, którą mamy na temat
Homo Sapiens.
To nie człowiek najlepiej realizuje kapitalizm, tylko kapitalizm
najlepiej przystaje do pragnień człowieka i najlepiej je realizuje.
Mylisz cel z narzędziem. Człowiek jest celem, zaś kapitalizm
narzędziem, a nie odwrotnie.

> [...]
> na uzytek "inteligencji machiavellicznej" i *w warunkach pierwotnych*
> dzialala bardzo dobrze. Mala liczebnosc populacji
> (kilkadziesiat-kilkaset osobnikow), bezposredni kontakt, proste relacje
> interpersonalne.
> Problem rodzi sie wtedy, gdy ktos owe pierwotne mechanizmy chce
> wykorzystywac do rozpracowywania wspolczesnej, znacznie bardziej
> skomplikowanej, znacznie bardziej obszernej populacji, do informacji na
> temat ktorej ma znacznie slabszy dostep. W dodatku nie kontroluje
> swojego postrzegania rzeczywistosci na obecnosc uprzedzen poznawczych

Bełkot. Znaczy człowiek w 100-osobowej populacji posiada instynkt
samozachowawczy, ale w 1000000-osobowej już go nie ma. Człowiek w
100-osobowej populacji jest małostkowy, chciwy i jest nastawiony na
własny interes, ale w 1000000-osobowej (polityk - gdy ma okację nie
obracać setkami, a miliardami złotych) nagle zmienia się w jakiegoś
uczciwego aniołeczka. Przestraszy się demokracji pewnie, zawstydzi
moralnie swoją drobnomieszczańską chciwością i wyrzekanie się jej
z niesmakiem.
W 100 osobowej populacji jak złodziej ma okazję ukraść 100
złotych, które wystają komuś kieszeni, zaś uwaga właściciela
jest skupiona na czym innym, niż na owej kieszeni, to to uczyni, ale
polityk mający okazję 'skręcić' paręset tysiaków przy okazji
transakcji, o której decyduje, na pewno nie postąpi jak ów
złodziejaszek z małego miasteczka.

> [...]
> wielkiej polityki doskonale widac u elGuapo, chociazby w swiezym watku o
> IVRP. Jesli ze szczatkowych informacji medialnych gdzies tam ukaze mu
> sie potencjalna wspolnota interesow, a nikt oficjalnie sie do niej nie
> przyznaje, to jego zdaniem oczywistym w tej sytuacji jest jakis spisek,
> zakulisowy uklad. Zaklada, ze wszyscy ludzie siedzacy w polityce sa
> przebiegli i cyniczni (bo ewentualni idealisci i tak zostaliby wyparci w
> drodze "uniwersalnie kapitalistycznej" "walki o byt"), ignorujac np.
> "dobre intencje", o ktorych sam gdzies juz pisales.

Owszem - demokracja faworyzuje najsprawniejszych graczy w 3 karty, a
bynajmniej najuczciwszych.

> Patrzy na interes i
> dzialania partii, grup, srodowisk tak jak na interes pojedynczych osob.
> Itd., itp. A z tego wylania sie obraz, ktory jest logicznie dosc spojny,
> wiec nie ma co do jego prawdziwosci zadnych watpliwosci, nie probuje go
> przetestowac (poprzez probe falsyfikacji), lecz jedynie selekcjonuje i
> kolekcjonuje "fakty" i "dowody" potwierdzajace jego wizje, ktorej nie
> zmieni chocby niewiem co."
> [ http://tinyurl.com/zslwc ]

Takią paranoję wyznaje całkiem sporo prawicowo zorientowanych
naukowców.
W tym - wspomniany przeze mnie noblista Milton Friedman.

(...)

Poza bełkotliwymi supozycjami, z których ma wynikać, że populacja
ludzka ma jakąś cudowną cechę zamieniania jej członków z kanalii
w aniołki wraz ze wzrostem liczebności populacji, która jest
oczywiście rozbrajająco śmieszna, nie widzę tu nic wartego
pochylenia się intelektualnego.
Jeśli tak, to zamiast biadać nad przeludnieniem lewacy powinni
właśnie wielodzietności i zwiększaniu populacji sprzyjać nie
robiąc nic innego, bo przy przekroczeniu pewnego progu liczebności
dokona się samoprzemiana złych jednostek w dobre społeczeństwo.

Pozdrawiam
EG

22. Data: 2006-10-01 11:54:36

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

elGuapo napisał(a):

(ciach)

Rozpaczliwa proba obrony i racjonalizacji prymitywnych paranoidalnych
fantazji (w tym za pomoca naiwnych slomianych ludow i manipulacyjnych
uproszczen), o ktorych nie bede rozmawial, gdyz:
"W stosunku do chorego powinno się wykazywać dużą dozę tolerancji,
należy ograniczyć się do wyraźnego negowania prawdziwości treści
wytwórczych bez omawiania ich i tłumaczenia ich nieprawdziwości, co
zwykle nie przynosi pożądanego rezultatu".

--
"Nothing in Biology Makes Sense Except in the Light of Evolution"
Theodosius Dobzhansky

24. Data: 2006-10-01 12:22:00

Od: "elGuapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quasi napisał(a):
> elGuapo napisał(a):
>
> (ciach)

(...)

"Gdy Albertowi Einsteinowi, przebywającemu na emigracji w USA,
doniesiono, że 100 profesorów fizyki z Niemiec (w krajach
niedemokratycznie socjalistycznych, czyli w III Rzeszy i Związku
Sowieckim, nauki Einsteina były zakazane!) ogłosiło Białą
Księgę, w której każdy dowodził, że Teoria Względności jest
fałszywa - Einstein odparł ze spokojem: >Gdyby była fałszywa,
wystarczyłby jeden...<"
(http://tinyurl.com/ns59e)
To multiplikowanie własnej wypowiedzi - chyba jedynie w celu dodania
sobie samemu otuchy i utwierdzeniu sie z jej słuszności - zdradza
jaką lewactwo mentalne wagę przywiązuje do słuszności zależnej od
liczby jej powtórzeń:
"Demokracja, jak wiadomo, kieruje się zasadą, że im większa Liczba,
tym słuszniejsza Racja"
(http://tinyurl.com/ozdj5)

Pozdrawiam
EG

25. Data: 2006-10-02 11:39:36

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@g...pl> wrote in message

Rzeczywiscie jakas histeria medialna w weekend była:
spokojnie, nie pierwsza i nie ostatnia. :-)

Po co puszczasz to na grupe?
(ok, mozna pogadac, ale o czym?)

Duch

P.S.
Podobno to dopiero początek - zacznie sie jak zaczna ujawniac
mechanizmy wplywu sluzb specjalnych (np. WSI) na ostatnie 16 lat.
Jak pokażą mechanizmy władzy tego okresu.

26. Data: 2006-10-02 11:46:35

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

> Problem w tym, że z punktu widzenia fizyki, wszystkie punkty widzenia są
> równoprawne :)

(zostawiając politykę)
Jak Cie pamietam - reprezentujesz takie relatywistyczne podejscie.
I ok.

A pamietasz eksperyment "siekierą po nogach"?
Przypomne na czym polegał: na pytaniu czy trzepniecie siekierą po
nogach to "nic takiego", czy jednak będzie bolało?
(w koncy z puntu widzania fizyki....)

Odpowiedz była prosta - trzeba sceptykowi trzepnąć siekierą po nogach,
zeby sie przekonac.
Problem w tym, ze zainteresowany nie zauważy już wyniku eksperymentu
- poniewaz mimo wszystko ciezko sie myśli bez nóg :-D
Duch

27. Data: 2006-10-02 11:52:36

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

> Zainspirowany dziś przez media :) obejrzałem sobie "nocną zmianę"
> Kurskiego.

Dopiero teraz? ? ?
A niedawno pytalem skad czerpiesz informaje na temat polityki - wywinełes
sie wtedy!

Skoro obejrzales nocną zmianę - polecam lekture uzupelniającą (dla mnie
ciekawsze niz nocna zmiana).

http://video.google.com/videoplay?docid=-51468713315
76782926

Duch

28. Data: 2006-10-02 11:53:43

Od: Quasi <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):

> Po co puszczasz to na grupe?

No jak to po co? Ze wzgledu na Ciebie - chcialem puscic to, zanim Ty to
puscisz.

Ale jak widze zrezygnowales z puszczania propagandy na tej grupie? I tak
trzymaj.

pozdrawiam
Quasi

29. Data: 2006-10-02 11:59:14

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote in message

Poniewaz nie zgadzasz sie z Quasim - za chwile zostaniesz paranoikiem,
wsiokiem,
moherowym beretem itp.

Ale nie o tym - taka ciekawostka - skad wziely sie nagrania kluczowych scen
nocnej zmiany - chodzi o spotkanie Walesa-Tusk-Pawlak-Moczulski-Wachowski.

Przeciez to nie powinno sie ukazac - prawda?
Zauwaz tez ze to nie jest nagran ukrytą kamerą.

Nagranie zostalo zrobione na zlecenie ... Wałęsy
(a raczej jego oficera prowadzącego - Wachowskiego).

Po prostu Walesa zdawal sobie sprawe ze to nie zabawa
- i chcial miec dowody, ze to nie on sam kierował akcją
ale ze umoczeni byli też inni.

Tasmy przelezaly na półce i potem przez przypadek zostaly znalezione.

Duch

30. Data: 2006-10-02 12:10:19

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Quasi" <q...@g...pl> wrote in message