Żółtkowica - nie rozumiem...

21. Data: 2003-10-19 12:28:55

Temat: Re: Żółtkowica - nie rozumiem...
Od: "grazynka" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja mam w niej także GRILL, czyli piekarnik :)
> Mikrofale używam tylko w nagłych wypadkach do szybkiego romrażania,
> a najczęściej właśnie tylko grill, a nie mikrofale.

ahaaaa, no to oki :)))))))
grazyna

22. Data: 2003-10-20 11:06:20

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał

> Ja używam tylko jajek "od chłopa" :)

Ja też mieszkam na wsi i usiłowałem kupować jajka od chłopa.
Gdy się przyjrzałem jak oni hodują te kury to ponownie zacząłem kupować w
Supermarketach.
Po pierwsze u żadnego nie widziałem kury na podwórku, kury hodowane są w
ciemnych komórkach. Karmione są byle czym, a u jednego zauważyłem worek ze
sztuczna karma .
Ten chłop nie był w stanie powiedzieć co to za pasza, co zawiera i skąd ja
ma.
Niewykluczone że to jakąś mączka z kości owiec padłych w Australii na BASF.
Mimo wielu poszukiwań nie znalazłem nikogo kto miałby kury chodzące luzem po
dworze.
Było kilka takich gospodarstw ale mieli tam po 5, 6 kur i te jajka to ledwo
wystarczały dla nich. Oczywiście każdy deklarował się ze sprzeda Ci
nieograniczona ilość jajek po czym okazywało się ze kupowali w sklepie po
30gr a mnie sprzedawali po 40.
Gdzie Ty znalazłeś takich co Ci jajka produkują w naturalnych warunkach?

23. Data: 2003-10-20 18:21:10

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz napisał:

> Gdzie Ty znalazłeś takich co Ci jajka produkują w naturalnych warunkach?

Ja mam takich.... ale daleko ode mnie mieszkają ;-( Ich jajka można
kupić głónie w Ostródzie (gdzie jest ferma), w Olsztynie (na zamówienie)
i tak samo w Elblągu.

Kury hoduje moja ciocia, są karmione pszenicą (z własnych zbiorów) ....
i słono kosztują.

Eulalka

24. Data: 2003-10-21 21:49:03

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał

> Gdzie Ty znalazłeś takich co Ci jajka produkują w naturalnych warunkach?

Na wyspie Nowakowskiej. To na Żuławach. Kury chodzą po obejściu i dziobią co
chcą. Gorzej będzie w zimę, bo będą dziobały co im gospodyni podrzuci.
Jakość jajek to jest duży problem. W jajku nie znajdzie się nic, czego kura
nie zje. Może doczekamy jeszcze takich czasów, że kury będą chodowane w
lasach, co już dzieje się np. we Francji. Jajka od nich są jednak bardzo
drogie i tylko dla wybrańców.

Pozdrawiam
Leszek

25. Data: 2003-10-22 18:14:27

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński napisał:

> Na wyspie Nowakowskiej. To na Żuławach. Kury chodzą po obejściu i dziobią co
> chcą.

Oooo!!! Ziomek?
Moje okolice - Nowakowo, Cieplice, Nowotki.... jeżdzilam tam na
rowerze... mówiło się, że jedziemy na koniec świata ;-)

Eulalka

witam
do Hafsy
Porady