"Zrob to sam" - szafka lazienkowa

1. Data: 2002-06-17 11:52:54

Temat: "Zrob to sam" - szafka lazienkowa
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Poniewaz ceny szafek lazienkowych sa delikatnie mowiac nieprzyzwoite,
zastanawiam sie nad samodzielnym wykonaniem "slupka". W sklepach slupki
interesujacych mnie rozmiarow zaczynaja sie od 1kzl, stolarze (rozmawialem z
kilkoma) wstepnie podaja sumy rzedu 800zl z delikatna sugestia, ze jak sie
dokladnie policzy to wyjdzie chyba wiecej, a ja naprawde nie mam wielkich
wymagan, to ma byc prosty slupek z szafka, koszem na brudy, szufladka i
otwarta polka.
Fronty lakierowane sobie zamowie gdziekolwiek, zastanawia mnie jednak, z
czego wykonac korpus. Standardowa plyta laminowana odpada z przyczyn
oczywistych (zwlaszcza ze u mnie slupek ten stalby "w nogach" wanny i z woda
mialby kontakt caly czas), rozpatruje poki co trzy mozliwosci:
- sklejka wodoodporna
- plyta laminowana z jakos (jak???) zabezpieczonymi przed wilgocia
krawedziami
- plyta laminowana oddana do polakierowania (gdzie sie takie rzeczy
zalatwia, jakie sa koszta?).

I co wy na to? Najbardziej mnie neci sposob drugi, jednak musialbym najpierw
na scinkach poprobowac roznych zabezpieczen przeciwwilgociowych. Chyba ze
cos polecicie?
I jeszcze jedno: gdzie/za ile mozna kupic metalowy kosz na brudy? Taki
typowy "wklad" do szafki?

J.

1. Data: 2002-06-17 14:06:57

Temat: Re: "Zrob to sam" - szafka lazienkowa
Od: "RP" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> - plyta laminowana z jakos (jak???) zabezpieczonymi przed wilgocia
> krawedziami

moze tak jak mi zrobiono szafke (co prawda nie do lazienki - ale majaca
stycznosc z wilgocia) - czyli krawedzie zabezpieczone takim plastikiem (pcv
czy cos takiego) - w kazdym razie jest to dosyc gruba [ok. 1mm - moze mniej]
wartswa plastiku naniesionego na krawedzie)

koszt to ok. 15 - 20 zl / mb (o ile dobrze pamietam) - najlepiej dowiedziec
sie tam gdzie bedziesz cial plyte (zazwyczaj tez sie tym zajmuja - a jak nie
to chociaz gdzies Cie skieruja)

RP

1. Data: 2002-06-18 08:56:15

Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"RP" <r...@a...net> wrote in message
> Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> moze tak jak mi zrobiono szafke (co prawda nie do lazienki - ale majaca
> stycznosc z wilgocia) - czyli krawedzie zabezpieczone takim plastikiem

Mysle, ze bardzo dobry pomysl. Plyty i listwy plastikowe sa dostepne np w
Castoramie. Listwy widzialam juz od 11 zl za 2 m. Nalezaloby chyba jednak
dodatkowo zabezpieczyc krawedz plyty przed nalozeniem takiej listwy (np.
silikoncem).
A nie myslales o wybudoaniu slupka z ytongow i zakafelkowaniu? Ja mam taki
slupek w lazience zamykany szklanymi drzwiczkami. Wada jest to, ze go
nigdzie nie przesuniesz. Ale jezeli ma tam stac przez caly czas to chyba
najbardziej wodoodporny sposob.

Joanna

1. Data: 2002-06-18 10:02:26

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RP" <r...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
mniej]
> wartswa plastiku naniesionego na krawedzie)

Myslalem o tym, ale mam watpliwosci co do szczelnosci tego rozwiazania.
Kolezance zabezpieczyli w ten sposob krawedzie dna szafki kuchennej z
ociekaczem. Dno spuchlo w przeciagu miesiaca. Szczerze mowiac wolalbym chyba
te krawedzie najpierw czyms nasaczyc, moze jakis lakier?....

J.

1. Data: 2002-06-18 10:03:56

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> napisał w wiadomości

> A nie myslales o wybudoaniu slupka z ytongow i zakafelkowaniu?

Hmmm, w pierwszej chwili tego "nie widze", ale to wcale nie musialby byc
wazacy (wizualnie) tone potwor. Musze sie zastanowic, plytki mi jeszcze
zostaly. Dzieki za pomysl :-)

J.

1. Data: 2002-06-19 07:23:54

Od: "Joanna" <dziubdziub@NO_SPAMgo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> Myslalem o tym, ale mam watpliwosci co do szczelnosci tego rozwiazania.
Nie wiem jaki masz wystroj w lazience, ale mozesz taka szafke postawic na
metalowych nozkach. Sa dostepne w marketach budowalanych w dzialach
kuchennych lub z wyposazeniem lazienek.

Joanna

1. Data: 2002-06-19 11:11:21

Od: "fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy o taki coś Ci chodzi..
Kupilem płyte ze stryroduru (taki bardzo twardy styropian).
Posklejalem calą konstrukcje tak ze na górze mam duży blat z umywalką
wpuszczaną.
Od dolu 4 szafki 40 cm. Fronty kupilem w Castoramie.
W otworach zamontowalem tylko listwy drewniane do przykręcenia zawiasów.
Wszystkie elementy stałe czyli styrodur i drewno okleilem kafelkami, na
drewno na silikonie
na plycie na kleju.Wyszło super a szafka stanowi integralną cześć łazienki..

Koszta: Plyta ze styroduru 3 sztuki - kolo 90 PLN
Kafle 3 mkw - 150
Kleje,fugi, silikony, kamien do szlifowania płytek 100
Fronty 4 sztuki po 40 cm cos kolo 180
Listwy drewniane 50
zawiasy 8 sztuk 64
Robocizna wlasna 4 dni.

Wg mnie to wszystkie te szafki łazienkowe wyglądają tak samo i są tak samo
drogie.

fater

1. Data: 2002-06-19 14:32:48

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fater" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> Nie wiem czy o taki coś Ci chodzi..
> Kupilem płyte ze stryroduru (taki bardzo twardy styropian).
> Posklejalem calą konstrukcje

Hmm, ciekawy pomysl, dzieki :-)
Jaka jest cena jednej takiej plyty i jakie sa jej wymiary?

J.

Pytanko o AFRYKAŃSKIE duperelki ?
TVP OBRAŻA TVN I GROZI
Monocipek (?) ceramika wloska