Grzałka el. do grzejnika drabinkowego?

1. Data: 2002-06-17 10:35:01

Temat: Grzałka el. do grzejnika drabinkowego?
Od: "Teo" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Proste mam pytanie dotyczące wyposażania grzejnika drabinkowego (CO
miejskie) w grzałkę elektryczną: gdzie się to-to montuje? Na wlocie? Na
wylocie? Czy potrzebne sa jakieś dodatkowe zawory? Chciałbym ogrzewać tylko
swoją łazienkę, a nie nieczynny pion grzewczy ;)

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2002-06-17 10:53:24

Temat: Re: Grzałka el. do grzejnika drabinkowego?
Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam z grzałką praktycznego doświadczenia, ale opiszę
jak jest u mnie.
Montując grzejnik drabinkowy, brałem ewentualność
zastosowania takowej. W związku z tym niedaleko
zamontowałem gniazdko elektryczne. Ponieważ rurki CO
schowane są w ścianę, to grzejnik podłączony jest do
nich poprzez kątowe zaworki, zakręcane kluczem
ampulowym. Na wolnym górnym końcu grzejnika jest
odpowietrznik, a wolny dolny koniec jest zarezerwowany
na ewentualne przykręcenie grzałki. Według mojej logiki,
po zakręceniu zaworków podgrzana woda będzie unosić się
do góry i krążyć po grzejniku.

Darek

1. Data: 2002-06-17 11:03:24

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Darkac" <d...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> na ewentualne przykręcenie grzałki. Według mojej logiki,
> po zakręceniu zaworków podgrzana woda będzie unosić się

Do czasu aż rozszerzająca się woda nie rozwali grzejnika. Trzeba albo
zostawić jeden zaworek otwarty, albo otworzyć odpowietrznik.

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-06-17 11:30:17

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do czasu aż rozszerzająca się woda nie rozwali
grzejnika. Trzeba albo
> zostawić jeden zaworek otwarty, albo otworzyć
odpowietrznik.

Myślę że lepiej otworzyć odpowietrznik. Nie będzie się
niepotrzebnie grzało wody w rurze.

Darek

1. Data: 2002-06-17 12:54:08

Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darkac napisał(a) w wiadomości: ...
>na ewentualne przykręcenie grzałki. Według mojej logiki,
>po zakręceniu zaworków podgrzana woda będzie unosić się
>do góry i kr?żyć po grzejniku.

Czy aby na pewno woda ?? Cos mi sie tam o uszy obijlo ze poza sezonem
grzewczym z instalacji jest spuszczana woda. Po drugie przeca normalnie po
zagotowaniu by odparowala. Zeby drabinka dzialala zdaje sie ze wlewa sie
olej ... Polecam zasiegniecie opinii fachowca.

Pozdro
Zonzi

1. Data: 2002-06-17 13:11:29

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.Zon" <z...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:aekm1p$2ff$1@sunsite.icm.edu.pl...
> [...]
> zagotowaniu by odparowala. Zeby drabinka dzialala
zdaje sie ze wlewa sie
> olej ... Polecam zasiegniecie opinii fachowca.

Z tym fachowcem to na pewno warto. A najlepiej kilku, bo
niektórzy są mocno niezorientowani w zasadach działania
tego czegoś w czym pracują.
Ale tak sobie dywagując, to informacja o spuszczaniu
wody w moim przypadku nie jest prawdziwa. Raz, że
pytałem już o to fachowca, a dwa, jak odkręcę
odpowietrznik to sika pod ciśnieniem woda. A mieszkam na
najwyższym piętrze.
Nie bardzo sobie wyobrażam proces nalewania oleju a
potem wylewania.
Co do grzałki, to przypuszczam że ma ona jakiś termostat
nie dopuszczający do zagotowania się wody. Poza tym
jakby grzała na okrągło, to by człowieka z torbami
puściła.

Darek

1. Data: 2002-06-17 13:12:37

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.Zon" <z...@p...onet.pl> wrote in message

> Czy aby na pewno woda ?? Cos mi sie tam o uszy obijlo ze poza sezonem
> grzewczym z instalacji jest spuszczana woda.

W zasadzie wody się nie spuszcza, ale nie ma też pewności że nie zostanie
ona spuszczona (remont itp.).
Dlatego zaleca się by zamknięty był zawór od strony powrotu (dolny).

> Po drugie przeca normalnie po
> zagotowaniu by odparowala.

Moc grzałki nie może być zbyt duża w stosunku do wielkości grzejnika - ze
względów bezpieczeństwa trudno sobie wyobrazić by grzejnik miał temperaturę
> 60st.C.

>Zeby drabinka dzialala zdaje sie ze wlewa sie
> olej ...

Olej to można wlać do drabinki nie połączonej z instalacją C.O.

--
==========###-###-###-###==============

1. Data: 2002-06-17 19:25:03

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Jd" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
> ona spuszczona (remont itp.).
> Dlatego zaleca się by zamknięty był zawór od strony powrotu (dolny).

W bloku moga spuscic, ale tego sie nie praktykuje. Jak powietrze w
grzejnikach zagosci to korozja gotowa - szczegolnie w starych instalacjach.
Dlatego raczej tego nie robia. Zawor sie zamyka aby nie grzac wody w rurach.
Ja uwazam, ze jak sie zakreci termostat to strata ciepla jest znikoma. Woda
nie plynie przez grzejnik a rura na odplywie jest ledwo letnia mimo, ze
grzejnik ma 80st.

> Moc grzałki nie może być zbyt duża w stosunku do wielkości grzejnika - ze
> względów bezpieczeństwa trudno sobie wyobrazić by grzejnik miał
temperaturę

Grzejnik ma taka temperature. Juz dawno bylem na fizyce, ale woda pod
wplywem ciepla az tak chyba sie nie rozszezy, aby rozwalic grzejnik. Z tego
co widze, przy uruchamianiu instalacji co to od wody zimnej do tej 60/70 st
cisnienie na manometrze rosnie z 2 na 2.1 bara i oczywiscie mozna
stwierdzic, ze jest jeszcze naczynie wyrownawcze ale jego pojemnosc jest
znikoma w porownaniu z pojemnoscia calej instalacji.

Zreszta jesli zostawisz otwarty zawor odplywowy to nic sie nie stanie.

> Olej to można wlać do drabinki nie połączonej z instalacją C.O.

Bron boze olej. Jak dojda potem do tego, ze im zababrales instalacje to ci
moga kuku zrobic i np. za czyszczenie zaplacisz.

vpw

1. Data: 2002-06-18 19:42:59

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vpw" <v...@s...org> wrote in message news:aeo23t$2ac$1@news.onet.pl...

> [...]
> stwierdzic, ze jest jeszcze naczynie wyrownawcze ale jego pojemnosc jest
> znikoma w porownaniu z pojemnoscia calej instalacji.

Ale jest wystarczająca. Przy braku poduszki powietrznej ciśnienie wzrosnąć
może do bardzo wysokich wartości, w praktyce grzejnika nie rozwali, ale przy
pełnej szczelności zaworów wyciśnie uszczelkę na którymś ze złaczy (między
żeberkami, na króćcach dopływu/odpływu).

> Bron boze olej. Jak dojda potem do tego, ze im zababrales instalacje to ci
> moga kuku zrobic i np. za czyszczenie zaplacisz.

Właśnie...

--
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: j...@i...pl
==>Żarówka składa się z bańki i gwinta.<==

zmywarka SIEMENS Lady 45
Nadstopnice (gres, ceramika na schody)...
"WIÓR" - domy z drewna, ekofiber, trad. pokrycia dachowe
Dom bez Telefonu Internetowego ?
meble niepalne (np. metalowe)