Zróbmy mały rekonesans

291. Data: 2010-10-24 18:11:19

Temat: Re: Zróbmy mały rekonesans
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-24 19:10, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Bo tak naprawdę nie wiedzą, co to znaczy wziąć faktyczną
> odpowiedzialność za drugą osobę (własne dziecko), chodzić na codzienne
> kompromisy z drugą osobą (żona), a przede wszystkim zarabiać na swoje
> utrzymanie. To są chyba najpoważniejsze doświadczenia dorosłości.

Polecam artykuł w ostatnich "Wysokich Obcasach" (jeszcze niedostępny w
sieci) - jak to może wyglądać z zupełnie innego punktu widzenia.

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

292. Data: 2010-10-24 18:16:06

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu jesteś nieszczera?

Słowo "przepraszam" niejedno ma znaczenie - nie wiedziałaś??

Przykłady szkoleniowe:

Przepraszam, ale Pan tu nie stał.

Przepraszam, ale co to w ogóle ma być?

[...]

P.

293. Data: 2010-10-24 18:17:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Oct 2010 20:11:19 +0200, Qrczak napisał(a):

> [...]
>
> Polecam artykuł w ostatnich "Wysokich Obcasach" (jeszcze niedostępny w
> sieci) - jak to może wyglądać z zupełnie innego punktu widzenia.

Punkt widzenia medei, Pauliny, Pawła jest zwykłą, obiegową opinią, niestety
powszechną, ale nie mająca niczego wspólnego z rzeczywistoscią. Opinią
wywodzącą się jedynie z przejętej z zewnątrz niechęci do księży i z
bezmyślności w oglądzie ich pracy. No i oczywiście z pobieżnosci tego
oglądu - polegajacej także i na ciągłym przymierzaniu jej do własnych
warunków.

294. Data: 2010-10-24 18:22:06

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Czemu jesteś nieszczera?

Czemu tniesz bezsensu cytaty? [zdziwienie]
Szukasz zaczepki? [próba wytłumaczenia powodujących Tobą motywów]

> Bawią? - mnie wcale. Mam jeden taki przykład ad hoc, w naszej parafii -
> były proboszcz. Do tej pory na lekach, tylko asystuje przy prowadzeniu
> mszy. Nie wytrzymał presji. Ten nowy też nie ma lekko.

Zawód ksiądz to rzeczywiście zawód wysokiego ryzyka. [sarkazm]

Parafie szczekają?

--

Paulinka

295. Data: 2010-10-24 18:22:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Oct 2010 20:16:06 +0200, Paweł napisał(a):

> Słowo "przepraszam" niejedno ma znaczenie - nie wiedziałaś??

Podobno "miłość", "przyjaźń" też... Ale nie dla mnie.

> Przykłady szkoleniowe:
>
> Przepraszam, ale Pan tu nie stał.
>
> Przepraszam, ale co to w ogóle ma być?
>
> [...]

Niekumata jestem, nic mi nie dają takie szkolenia... Pozostanę przy
"przepraszam" jako wyrażeniu intencji przeproszenia.

296. Data: 2010-10-24 18:24:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Oct 2010 20:22:06 +0200, Paulinka napisał(a):

> Czemu tniesz bezsensu cytaty? [zdziwienie]
> Szukasz zaczepki? [próba wytłumaczenia powodujących Tobą motywów]

> Zawód ksiądz to rzeczywiście zawód wysokiego ryzyka. [sarkazm]

Owszem, tak. Jeśli się chce naprwadę przeżyć swoje życie z zgodzie ze sobą
i z Bogiem oraz ludźmi. [bez sarkazmu].

> Parafie szczekają?

Parafia to ludzie.

297. Data: 2010-10-24 18:25:04

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> bezmyślności w oglądzie ich pracy. No i oczywiście z pobieżnosci tego
> oglądu - polegajacej także i na ciągłym przymierzaniu jej do własnych

Potrafisz jednak zrozumieć, że ja też na potrzeby dyskusji mogę Ci tutaj
wrzucić opisy znanych mi księży i funkcjonowania podległych im parafii,
które znacząco różnią się od Twojej 'rzeczywistości' i nie biorą się z
obiegowych opinii?

--

Paulinka

298. Data: 2010-10-24 18:30:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Oct 2010 20:25:04 +0200, Paulinka napisał(a):

> [...]
> wrzucić opisy znanych mi księży i funkcjonowania podległych im parafii,
> które znacząco różnią się od Twojej 'rzeczywistości' i nie biorą się z

Owszem - więc zdanie przeciw zdaniu.
Tylko co dalej?

Ja Ci mogę podac przykłady morderców, typów spod ciemnej gwiazdy,
nieskazanych wcale oraz niewinnych skazanych na karę śmierci za mordy
uczynione przez innych.
Ja jestem przeciw karze śmierci.
Analogizując zgodnie z Twoim stanowiskiem - kara śmierci jest słuszna.

299. Data: 2010-10-24 18:43:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Oct 2010 19:33:42 +0200, Ikselka napisał(a):

> http://ekai.pl/wydarzenia/x3589/podatek-dla-ksiezy-s
tawki-te-same/

"W 2003 r. proboszczowie i wikariusze zapłacą podatki według tych samych
stawek co w 2002 r. Informacje nt. podatku ryczałtowego dla księży
opublikowano w Monitorze Polskim nr 57.

- Utrzymanie tych samych stawek podatku dla księży wynika zapewne z faktu,
że skala podatku dochodowego od osób fizycznych również nie ulegnie zmianie
- tłumaczy ekonom Episkopatu ks. Jan Drob.
Wysokość podatków płaconych przez proboszczów i księży zależy m.in. od
liczby mieszkańców na terenie parafii, a nie od liczby wierzących.
Proboszcz wielkomiejskiej parafii na terenie której mieszka 20 tys. osób
zapłaci kwartalnie 1136 zł, a jego wikariusz 372 zł . Proboszczowie
najmniejszych parafii wiejskich zapłacą 319 zł, jeśli mają współpracownika
- wikariusza, ten zapłaci kwartalnie 102 zł.
W ocenie ks. Droba sprawiedliwszym byłoby rozwiązanie gdyby wysokość
podatku była uzależniona od liczby wierzących na danym terenie, a nie od
liczby mieszkańców.
Jak zauważył, niektórzy mogą uważać, że księża płacą bardzo niskie podatki,
ale jest wielkie zróżnicowanie. W niektórych parafiach może być łatwo
księdzu zapłacić taką sumę, w innych zaś np. w rejonach dużego bezrobocia,
będzie to bardzo trudne.
Przychód księży stanowią przede wszystkim stypendia mszalne i tzw. iura
stolae (ofiary składane przy okazji sprawowania sakramentów i
sakramentaliów) a te są zależne od wielu czynników. W wielu regionach
kraju, zwłaszcza na ziemiach północnych i zachodnich społeczeństwo zubożało
i tam bardzo często księżom brakuje stypendiów mszalnych składanych przy
okazji zamawianych Mszy świętych. - To nie tak, że ludzie nie chcą dać,
tylko oni po prostu nie mają - podkreśla ekonom Episkopatu.
Księża w Polsce płacą dwa rodzaje podatku. Jeśli są zatrudnieni w oparciu o
umowę o pracę - np. w szkole - płacą podatki według takich samych zasad jak
wszyscy podatnicy. Ci, którzy nie mają takich umów, gdyż są zaangażowani
wyłącznie w duszpasterstwo, płacą podatek zryczałtowany, którego wysokość
zależy od liczby mieszkańców, tego czy pracują na wsi czy w mieście oraz od
wielkości miasta.
Opodatkowanie duchownych w formie ryczałtu reguluje ustawa z dnia 20
listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ryczałt płacą księża, którzy
osiągają przychody w związku z pełnionymi funkcjami o charakterze
duszpasterskim czyli np. proboszczowie i wikariusze.
Ksiądz, który trafia na nową parafię ma 14 dni od objęcia funkcji o
charakterze duszpasterskim by powiadomić o tym urząd skarbowy. Kwotę jaką
płaci co kwartał może pomniejszyć o kwotę składki na powszechne
ubezpieczenie zdrowotne.
Co roku, do dnia 31 stycznia, księża są zobowiązani złożyć w urzędzie
skarbowym właściwym dla parafii roczną informację, według ustalonego wzoru,
o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od
ryczałtu w poszczególnych kwartałach.
Duchowni opłacający ryczałt są zwolnieni od obowiązku składania zeznań
podatkowych o wysokości osiągniętego dochodu ze źródła przychodu objętego
ryczałtem.
Od roku podatkowego 2000 stawki ryczałtu corocznie ulegają podwyższeniu.
Ich wysokość zależy od wskaźnika wzrostu cen konsumpcyjnych towarów i usług
w okresie pierwszych trzech kwartałów roku poprzedzającego rok podatkowy w
stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Wskaźnik ten ogłaszany jest
przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym RP
Monitor Polski. Na tej podstawie minister finansów do 30 listopada roku
poprzedzającego rok podatkowy ogłasza stawki ryczałtu w drodze
obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym."

300. Data: 2010-10-24 18:49:27

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-24 20:17, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> bezmyślności w oglądzie ich pracy. No i oczywiście z pobieżnosci tego
> oglądu - polegajacej także i na ciągłym przymierzaniu jej do własnych

Czytałaś artykuł? Świetnie!
Jak sądzisz, czy ona naprawdę jest w tym wszystkim szczęśliwa?

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

Psychologia 25-letniej kobiety
Skrzywienie internetowe.
Pora na media?
niewazkosc