"Zubożony" uran - syndrom bałkański

11. Data: 2001-01-05 10:01:31

Temat: Re: "Zubożony" uran - syndrom bałkański
Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja chciałabym znać podstawowe dane statystyczne. Może ktoś mógłby je
przytoczyć. Mianowicie chodzi o to: 1. tych 12 zmarłych żołnierzy to jaki
procent całości? i 2. jak to wygląda w przeciętnym społeczeństwie. Wtedy
dopiero można mówić, że im ten uran zaszkodził, gdy będzie w tych danych
znacząca różnica.

12. Data: 2001-01-05 10:08:12

Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 05 Jan 2001 10:41:41 +0100, Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl>
wrote:

>Gruzin wrote:
>[...]
>Zobacz
>http://www.wiedzaizycie.pl/97031700.htm
>http://www.wiedzaizycie.pl/98053000.htm

Skoro juz poruszamy te tematy to jeszcze doloze link do sfilmowanego
wykladu na temat skutkow czarnobyla:
http://www.tu.kielce.pl/~spacjaat/festiwal/sro131510
0.asx

lub to samo gorszej jakosci (mniejszej rozdzielczosci) dla modemowcow:
http://www.tu.kielce.pl/~spacjaat/festiwal/sro131556
.asx

ak

13. Data: 2001-01-05 11:50:33

Temat: Re: "Zubo“ony" uran - syndrom baka˝ski
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

andy_k wrote:

> Przypominam, ze na Chemfanie w dziale publikacje od dawna jest juz
> poswiecony temu wlasnie kontrowersyjnemu tematowi artykul:
> http://pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/TooHotT
oHandlePL.html

ja dodam ze sprawa z uranowymi pociskami jest dosyc stara, bo siega
conajmniej czasow wojny w zatoce z irakiem.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

14. Data: 2001-01-05 11:56:14

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> [...]
> procent całości? i 2. jak to wygląda w przeciętnym społeczeństwie. Wtedy
> dopiero można mówić, że im ten uran zaszkodził, gdy będzie w tych danych
Jeszcze trzeba udowodnić, że to właśnie uran zaszkodził, a nie jakieś
inne świństwo.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

15. Data: 2001-01-05 12:11:55

Od: "Speedy" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Użytkownik "Piotr Solarz" <P...@I...COM> napisał w wiadomości
> Użytkownik <z...@m...com> napisał w wiadomości
>
> Tak to wygląda teoretycznie. Praktycznie użyto jeśli dobrze pamiętam coś
> koło 400 000 pocisków. Udało się zniszczyć 13 czołgów (dane oficjalne)
> czyli skuteczność to 13/4000 % = 0.00325%. Już lepszą sprawność mają
> koktaile Mołotowa.

:)))))))) niestety zrzucane z samolotow koktaile molotowa (czyli napalm) tez
nie sa dobrze widziane przez tzw. media poza tym chyba są zakazane od 1977

>Jednocześnie z samego KFORu umarło na białaczkę do
> dziś 12 osób. Czyli już teraz zabicie niewinnego człowieka jest tak
> samoprawdopodobne jak unieruchominie czołgu.

Nie wiadomo jednak od czego dostali tej bialaczki. Ja obstawiam serbską
dywersję - podrzucenie czegos, moze nawet tego uranu, do wody pitnej

--
Pozdrovionka
Speedy

16. Data: 2001-01-05 13:54:36

Od: "Speedy" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Użytkownik "Speedy" <s...@2...pl> napisał w wiadomości
> Hej
> Użytkownik "Piotr Solarz" <P...@I...COM> napisał w wiadomości

Jeszcze z ostatniej chwili: Pentagon oglosil ze badania prowadzone od 1991
nie potwierdzily szkodliwosci uranowej amunicji dla uzytkowników (chociaz
prawde mowiac to zaden dowód w sumie, lepiej byloby opublikowac raport z
tych badan, metodologia itp.). W wojnie w Jugosławii zuzyto ok. 31 tys.
pocisków z uranowym rdzeniem.

--
Pozdrovionka
Speedy

17. Data: 2001-01-05 15:35:19

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> [...]
> procent całości? i 2. jak to wygląda w przeciętnym społeczeństwie. Wtedy
> dopiero można mówić, że im ten uran zaszkodził, gdy będzie w tych danych

statystyczne porownanie populacji zolnierzy do calej populacji
nie ma sensu, bo przeciez zolnierze sa w duzym stopniu selekcjonowani
sposrod tych zdrowszych (i mlodszych) ludzi w spoleczenstwie.
Nalezaloby wiec oczekiwac, ze prawdopodobienstwo wystapienia
np. gruzlicy bedzie wsrod zolnierzy o wiele mniejsze niz w calym
spoleczenstwie.
Jak to jest z bialaczka to nie wiem, ale jesli porownywac, to do podobnej
populacji np. zolnierzy nie majacyh stycznosci z pociskami uranowymi.
Oczywiscie zawsze jest mozliwe, ze te przypadki bialaczki to tylko
jakas fluktuacja lub jak ktos tu napisal spowodowane sa innym czynnikiem.

Ja bym jednak na zimne dmuchal, tzn. jezeli cos moze szkodzic
ale do konca nie wiadomo czy szkodzi i jak bardzo to chyba lepiej
najpierw _dokladnie_ sprawe zbadac, a dopiero potem to uzywac na szeroka
skale.
Tym bardziej, ze w przypadku np. Serbow o wiele bardziej skuteczne
okazaly sie pierwiastki lekkie (wegiel) niz uran.

Mariusz

18. Data: 2001-01-05 17:56:55

Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@i...poznan.pl> napisał w wiadomości
: Posty Tony'ego (z...@m...com) i Tomka Bandurskiego chyba
: wyjaśniają sprawę? W każdym razie oddają one również moje stanowisko.
: A mieszkańcom Kowar i okolic zagraża AFAIK raczej promieniotwórczość
: radonu, a nie uranu.

Zapytam się przewrotnie, a skąd się bierze radon? Powiesz z radu. OK, w
takim razie skąd rad - ano z toru a skąd tor właśnie ze zubożonego
uranu.
Wszystko zależy od ilości uzytego tam uranu. Ta była ogromna może ma
ktoś wiadomości ile ton naprawdę użyto.

Piotrek
--
"- a wartość istotna to nie opracowanie, tylko błyskawica nieznanej
myśli na czarnej nicości przyszłych zdarzeń i szarego ogona rzeczy

19. Data: 2001-01-05 18:05:13

Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

: Nie wiadomo jednak od czego dostali tej bialaczki. Ja obstawiam
serbską
: dywersję - podrzucenie czegos, moze nawet tego uranu, do wody pitnej

Na terenach opanowanych przez Albańczyków (bezkarnych). Serbowie są
szaleni ale cięzko chyba byłoby znależć wśród nich kamikadze, który chce
dosypać octanu uranylu do wiadra, z którego będzie potem pił wodę
KFOROwiec w jakiejś wsi opanowanej przez Albańczyków.

A kto sabotował w Kuwejcie - Beduini na wielbłądach? Tam to właśnie
odkryto, że żołnierze mieli pewne kłopoty i skojarzono to z zatruciem
uranem. Nie potrafię zrozumieć dlaczgo po tym fakcie tak spokojnie
przyjęto używanie jego nie na pustyni ale w zamieszkałej części Europy.

Piotrek

20. Data: 2001-01-05 21:28:41

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy u?ywano
> "zubo?onego" uranu "(60% radioaktywno?ci naturalnego!!!!!) na Ba?kanach
> twierdzi?em, ?e jest to "utylizacja" odpadów pozosta?ych po wzbogacaniu
> uranu.

Mam pytanie co sie stalo z tymi pociskami i tym uranem.
Czy pociski go rozerwaly w proch i rozproszyly w trawie, ziemi,m wodzie,
lesie ,
czy nadal w Kosovie leza pociski z metalicznym uranem i promieniuja ?

Jak wyglada sytuacja turystow przebywajacych w strefach bombardowania ?

Czy to tylko Kosovo czy tez inne regiony Jugoslawi sa dotkniete
napromieniowaniem i co zatem z turystyka w tych rejonach ?

J.

wazne
Analizy medyczne w nowych jednostkach !??
Numer statystyczny choroby
gardziolko
Grypa a antybiotyki