Zupa cebulowa na sposób francuski

1. Data: 2001-02-28 08:13:54

Temat: Zupa cebulowa na sposób francuski
Od: "Bartosz Matyaszek" <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam małe pytanko (laika) :)
Chciałbym ugotować zupę jak w topicu,
przepis posiadam z książki Kuchnia Polska (wydana za wczesnego Gierka)
jako składnik podane jest białe wino, tylko nie piszą jakie.
No i tu pytanie do szanownych grupowiczów.
Jakie wino dolać ?
słodkie, wytrawne, inne?

no i jeszcze jedno na koniec mam zabarwić karmelem ...
Czy ktoś może mi podać sposób na przygotowanie takowego ?

Serdecznie pozdrawiam
Bartosz Matyaszek

1. Data: 2001-02-28 08:55:58

Temat: Re: Zupa cebulowa na sposób francuski
Od: "przemek cybulski" <y...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Matyaszek" <b...@m...com.pl> napisał w
wiadomości news:97ibqk$kch$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Bartosz Matyaszek
>
> ja radziłabym ci dolać wina półwytrawnedo lu wytrawnego, a karmel to zdaje
się jest rozpuszczony na patelni cukier. ale może ktos poradzi ci lepiej
pozdrawiam
Irmina

1. Data: 2001-02-28 09:18:40

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako składnik podane jest białe wino, tylko nie piszą jakie.
> No i tu pytanie do szanownych grupowiczów.

Raczej wytrawne/polwytrawne, bo inaczej za bardzo zmieni skam zupy (cebula i
tak jest slodkawa).

> no i jeszcze jedno na koniec mam zabarwić karmelem ...
> Czy ktoś może mi podać sposób na przygotowanie takowego ?

Nigdy co prawda nie robilem, ale z tego co wiem to wystarczy podgrzac na
patelni cukier (z odrobina wody) az sie zeszkli i zbrazowieje. Ale poczekaj
na bardziej wiarygodna podpowiedz :)

Jader

1. Data: 2001-02-28 09:36:59

Temat: Re: Zupa cebulowa...karmel
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no i jeszcze jedno na koniec mam zabarwić karmelem ...
> Czy ktoś może mi podać sposób na przygotowanie takowego ?
> Bartosz Matyaszek

Czysta, sucha patelnie rozgrzewamy, rozsypujemy 4-5 lyzeczek cukru, topimy
( robi sie piekny, brazowy kolor) i wlewamy do zupy. Przy zetknieciu z zupa
(lub inna potrawa) zamienia sie ten karmel w cialo stale ale tylko na
chwilke, zaraz sam sie rozpuszcza . I to juz....

Jola L-L

1. Data: 2001-02-28 09:51:15

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (lub inna potrawa) zamienia sie ten karmel w cialo stale ale tylko na
> chwilke, zaraz sam sie rozpuszcza . I to juz....

A mozna go jeszcze wylac na lyzke (albo nabrac na ta lyzke), wetknac
wykalaczke i po zastygnieciu ofiarowac dzieciakowi jako lizaka.

Jader

1. Data: 2001-02-28 09:55:28

Od: "Bartosz Matyaszek" <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

WSZYSTKIM GRUPOWICZĄ SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA POMOC.

Mam nadzieje że miło zaskoczę moją lubą zupą cebulową na sposób francuski.
:)

Pozdrawiam
Bartosz Matyaszek

1. Data: 2001-02-28 19:38:11

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Bartosz Matyaszek <b...@m...com.pl> wrote:

> Mam ma"e pytanko (laika) :)
> Chcia"bym ugotować zupę jak w topicu,
> przepis posiadam z książki Kuchnia Polska (wydana za wczesnego Gierka)
> jako sk"adnik podane jest bia"e wino, tylko nie piszą jakie.
> No i tu pytanie do szanownych grupowiczów.
> Jakie wino dolać ?
> s"odkie, wytrawne, inne?

Biale wytrawne. Ja jednak nie zalecam wina do zupy cebulowej.
Doskonale sie wg. mnie bez niego obchodzi. A jak pisal wielki
francuski gastronom Robert Courtine do zrobienia zupy cebulowej potrzeba
wody i cebuli. Reszta wg. mozliwosci i gustu.

> no i jeszcze jedno na koniec mam zabarwić karmelem ...

To juz jednak raczej nieortodoksyjny pomysl.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-01 07:49:48

Od: "Bartosz Matyaszek" <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki waszym cennym uwaga udalo mi sie wczoraj przygotowac zupe cebulowa na
sposób francuski tak dobra ze az sam sie zdziwilem (nigdy wczesniej nie
jadlem cebulowej). Mojej lubej tak zasmakowala iz stwierdzila ze musze ja
ugotowac w niedziele gdy bedziemy u jej rodziców .... :)

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Bartosz Matyaszek

1. Data: 2001-03-01 11:12:01

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Matyaszek" <b...@m...com.pl> napisał w
wiadomości news:97kupe$bm7$1@news.tpi.pl...
> Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
> Bartosz Matyaszek

To rzuc chociaz jak to w koncu zrobiles.

Jader

1. Data: 2001-03-02 07:36:43

Od: "Bartosz Matyaszek" <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To rzuc chociaz jak to w koncu zrobiles.
>
> Jader

Zupa cebulowa na sposób francuski

75dkg cebuli umyć, obrać pokroić w plastry, podsmażyć na maśle aż się
zezłoci.
Następnie całość wrzucić do 1,75l wrzącej wody i gotować przez 10 minut.
pod koniec gotowania dodać 2 kostki rosołowe.
Zdjąć z ognia dodać białego wina półwytrawnego, pieprzu, soli do smaku.
Zabarwić karmelem ...
Podawać z grzankami z bułki pszennej
Tyle ...

Pycha ..