Zupa cebulowa - za słodka :(

1. Data: 2011-02-08 21:42:06

Temat: Zupa cebulowa - za słodka :(
Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Zrobiłem pierwszą w życiu zupę cebulową. Podchodziłem do tego jak do
jeża, bo "zupa z cebuli" kojarzyła mi się tylko ze smrodem, ale
ostatecznie nie wyszło źle. Smak jest ok, z tymiankiem wprost
rewelacyjnie, pachnie super, tylko smak jest trochę mdły. Określiłbym go
jako za słodki i stawiam, że słodycz pochodzi od cebuli. Albo ja za
mocno zkarmelizowałem, albo za mało, albo za dużo, albo po prostu cebula
jest tak słodka.
Nie bardzo wiem jak wyrównać ten smak, czym to doprawić, żeby jakoś
złamać ten cukier. Albo inaczej - ta słodycz ma swój urok, ale jest
jednak trochę za mdłe. Soli już nie chcę dodawać.

Maciej

2. Data: 2011-02-08 21:58:32

Temat: Re: Zupa cebulowa - za słodka :(
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Feb 2011 22:42:06 +0100, Yarael Poof napisał(a):

> albo po prostu cebula
> jest tak słodka.

Może była nadmarznięta (tego nie widać) - wtedy jest słodka jak
nadmarznięte ziemniaki.

Zaostrz smak pieprzem, dodaj grzanki itp.

3. Data: 2011-02-08 22:01:56

Od: Rysio <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-08 22:42, Yarael Poof pisze:
> [...]
> złamać ten cukier. Albo inaczej - ta słodycz ma swój urok, ale jest
> jednak trochę za mdłe. Soli już nie chcę dodawać.

Heh ja robilem kilka razy i byla ok mimo tego ze jestem kiepskim kucharzem.

Z tym ze inspirowalem sie zupka izmir z tureckiej knajpy .
Robi sie to tak ze cebule podsmarza sie w garze z maslem i oliwa az sie
mocno zeszkli. Pozniej dodaje papryke w proszku ostra i lagodna i to
dosyc duzo (wedlug uznania) ja dodaje jeszcze zabek czosnku i pozniej
bulion (kostka rosolowa z cipcioka). Gotuje toto z godzine i pozniej
jest git majonez.

Mozna dodac na koniec klopsiki. Zupa porowa tez jest git majonez polecam .

4. Data: 2011-02-09 00:28:08

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Może była nadmarznięta (tego nie widać) - wtedy jest słodka jak
> nadmarznięte ziemniaki.

Ikselko, cebula sama z siebie, bez nadmarznięcia jest słodka - zawiera
nie mniej cukru niż buraki cukrowe. Jedynym powodem dla którego się tego
na surowo nie czuje jest piekący smak związków siarki. Po obróbce
termicznej te związki częściowo się rozkładają a częściowo ulatniają i
pozostaje cukier - póki nie spalić na gorzko to cebula po prostu będzie
słodka i już.

--
Darek

5. Data: 2011-02-09 06:34:35

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:iisdb2$1ucl$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> ten cukier. Albo inaczej - ta słodycz ma swój urok, ale jest jednak trochę

dodac sera zoltego ostrego startego na tarc3, zapiec.

6. Data: 2011-02-09 10:38:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 09 Feb 2011 01:28:08 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Ikselko, cebula sama z siebie, bez nadmarznięcia jest słodka

Ale nie ZA słodka. Zupę cebulową gotowałam i nie była za słodka.

7. Data: 2011-02-09 11:18:42

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie ZA słodka. Zupę cebulową gotowałam i nie była za słodka.

He...he. Jesteś w mylnym błędzie:
http://www.grupy.senior.pl/CEBULA,p,2416403,3.html
http://www.toponions.com/products5.php?taalid=8

8. Data: 2011-02-09 12:58:10

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09-02-2011 07:34, Misiek pisze:

> dodac sera zoltego ostrego startego na tarc3, zapiec.

No rto nie tak, że zupa jest słodka jak lizaki, ale ogolnie dla mnie za
mdła. Żonie smakuje akurat. Grzankę oczywiście dodałem, od góry żółty
ser - niestety nie ostry, bo nie miałem pod ręką. No i z serem było
zasadniczo ok. Tyle, że ser został zjedzony, grzanka także, a chciałbym
żeby jednak cała zupa była ciut wyraźniejsza.
Cebula nie była przemarznięta. Myślałem, żeby dodać papryki albo może
chili? Nie mam pojęcia tylko co by pasowało, żeby mi nie wyszedł potem
"cukier z drutem kolczastym" :)

M.

9. Data: 2011-02-09 13:02:12

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> wrote in message

Ser żółty wędzony, najlepszy byłby Myśliwski.

10. Data: 2011-02-09 13:03:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 12:18:42 +0100, Panslavista napisał(a):

> He...he. Jesteś w mylnym błędzie:
> http://www.grupy.senior.pl/CEBULA,p,2416403,3.html
> http://www.toponions.com/products5.php?taalid=8

Fajnie. jestem w błędzie mojosmakowym :->

Krem maślany z jajkami
Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?
"Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Trwałość alkoholi
Re: Stop GMO!