Maka na chebek w USA

1. Data: 2011-02-08 23:42:47

Temat: Maka na chebek w USA
Od: "sagsurfer" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdzecznie
Czy ktos z grupowiczów mieszka w USA ,
interesuje mnie jaka make trzeba uzyc aby wypiec zytni chlebek.
Czy ktos na grupie ma doswiadczenie w tym wzgledzie.
Jestem w New Yorku i ni jak nie moge upiec chlebka, ciagle cos nie tak ,
wiec mysle ze biore niewlasciwa make.( jakie angielskie nazwy maki trzeba
brac pod uwage)
Za wszelkie wskazówki z góry dizekuje

2. Data: 2011-02-09 09:25:54

Temat: Re: Maka na chebek w USA
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sagsurfer" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiec mysle ze biore niewlasciwa make.( jakie angielskie nazwy maki trzeba
wg mnie każda się nadaje, kwestia proporcji
na początku też mi się nie udawało

aktualnie piekę z najtańszej przennej
i z domieszką pszenżytniej ze śrutownika

3. Data: 2011-02-09 10:23:14

Od: Marek <n...@p...adresu.mail> szukaj wiadomości tego autora

Cześć sagsurfer
Tue, 8 Feb 2011 17:42:47 -0600 w <news:4d51d4f4$0$7563$607ed4bc@cv.net>
napisałeś:

> wiec mysle ze biore niewlasciwa make.( jakie angielskie nazwy maki trzeba
> brac pod uwage)

przykładowo
http://www.old-mill.com/product/620/46?gclid=CNX0_uD
s-qYCFUhO4Qod7nTJFg#/?p=28WPPC1&r=PPCFLOUR
FLOUR-RYE 2LB $3.99
Marek
"Tylko ludożerca nie gardzi człowiekiem."

4. Data: 2011-02-09 11:55:05

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "sagsurfer" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> wg mnie każda się nadaje, kwestia proporcji
> na początku też mi się nie udawało
>
> aktualnie piekę z najtańszej przennej
> i z domieszką pszenżytniej ze śrutownika

1. pRzenna (ale gdzie ja dostac?? hmmm hehehe)
2. domieszka pszenzytniej

5. Data: 2011-02-11 05:05:37

Od: "sagsurfer" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" <n...@p...adresu.mail> wrote in message
> [...]
>
> przykładowo
> http://www.old-mill.com/product/620/46?gclid=CNX0_uD
s-qYCFUhO4Qod7nTJFg#/?p=28WPPC1&r=PPCFLOUR

Dziekuje pieknie za podpowiedzi, niemniej jednak nie widze w sklepach
zytniej moaki .
Czy oni tu takiej nie uzywaja?
Mam na mysli Nowy Jork

6. Data: 2011-02-11 23:11:37

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje pieknie za podpowiedzi, niemniej jednak nie widze w sklepach
> zytniej moaki .
> Czy oni tu takiej nie uzywaja?
> Mam na mysli Nowy Jork

w moim mieście jest taka tylko w sklepie "Piotr i Paweł"
coś koło 3zł, więc wolałem udać się do gospodarza

7. Data: 2011-02-12 14:29:10

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

sagsurfer wrote:

> [...]
> wiec mysle ze biore niewlasciwa make.( jakie angielskie nazwy maki trzeba

W NY nie mam pojęcia, w Houston spróbowałbym w HEB, ma dużo "organic food".
To co szukasz to course rye flour albo pumpernickel flour. A to zerżnąłem z
jakiejś listy dyskusyjnej, odpowiedź tambylca na podobne pytanie:

Since there are so many specialty shops in NYC, I have to believe that you
can get just about anything here. That said, I'm not sure where I would go
to look for coarse rye flour. There are a few well-known gourmet grocers in
Manhattan, so if I couldn't find it at Fairway (my first place for
everything) or Whole Foods (some are better than others. I like the one on
the Bowery the best.), I would try any of the following:

Zabar's
Balducci's
Dean and Deluca
Jefferson's Market
Garden of Eden

There's a ton more, but that's where I'd start.

Also, I looked at Citysearch, and found the following (have no idea what
these are [Ed note: these sound like wholesalers]):

Flour Plus Baker's Supply Incorporated
350 Meserole St
Brooklyn, NY 11206
Phone: (718) 417-7596

A Oliveri & Sons Flour & Baker
619 Luis Munoz Marin Blvd
Jersey City, NJ 07310
Phone: (201) 319-9112

Gordy Howard Bakery Supplies
871 Shepherd Ave
Brooklyn, NY 11208-5227
Phone: (718) 927-9511

David Rosen Bakery Supply
350 Meserole St
Brooklyn, NY 11206-1733
Phone: (718) 381-0600

Last but not least, from what little info I was able to ascertain from
others, you can often buy flours at your local bakery or deli. There's
trillions of those.

Ok, lastly for real this time, I might also try Russian or Polish stores.
There's a bunch of those, as well, some in my neighborhood. There's a bog
one called Moscow on the Hudson up in the Washington Heights area. Brighton
Beach is still a haven, and there's a place called Russian Bread Co.
Incorporated (more citysearching) on Brighton Beach Boulevard.

Zupa cebulowa - za słodka :(
Krem maślany z jajkami
Stimeria w kombiwarze/piekarniku - czy i jak?
"Straganowe" warzywa - przechowywanie.
Trwałość alkoholi